• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • pyysen
    MissKaos skrev 2013-06-10 15:11:56 följande:
    Jättefin mage! Och snygg kläning. Men särskilt plussize ser du väl inte ut att vara på bilden?
    Tack så mycket! Njaa jag vet ju inte vad som räknas till plusszise precis men jag är 160cm lång och väger 72kg så för min del så skulle jag helst tappa några kilon. Obestämd Men det tar vi bukt på nästa år Flört
  • moto
    pyysen skrev 2013-06-10 15:24:52 följande:
    Tack så mycket! Njaa jag vet ju inte vad som räknas till plusszise precis men jag är 160cm lång och väger 72kg så för min del så skulle jag helst tappa några kilon. Obestämd Men det tar vi bukt på nästa år Flört
    jag är 165 och tyckte mina 64 kg var okej...vägde 58 innan mitt första barn. Men så i jan när jag slutade med p-piller gick jag bara upp till 70 kg! Vad hände liksom?? Fick mer tid till träning jan-maj men det är inte 6 kg muskler på så kort tid!! Men men nu är det inte mycket att göra åt! Obestämd
  • pyysen
    moto skrev 2013-06-10 15:23:04 följande:
    håller med Pyysen ser smal ut i övrigt!! Glad

jag gick upp 6 kg när jag slutade (!) med mina p-piller! Har dock inte gått upp mer efter det, går in i v 12 på onsdag.
     Tack så mycket! Det är alltid kul att höra att man ser smal ut fast man inte känner sig så ibland. Glad
  • pyysen
    moto skrev 2013-06-10 15:28:00 följande:
    jag är 165 och tyckte mina 64 kg var okej...vägde 58 innan mitt första barn. Men så i jan när jag slutade med p-piller gick jag bara upp till 70 kg! Vad hände liksom?? Fick mer tid till träning jan-maj men det är inte 6 kg muskler på så kort tid!! Men men nu är det inte mycket att göra åt! Obestämd
    Men som jag skrev tidigare... De där kilona tar vi bort nästa år när våra fina bebisar skall ut i vagnen och sova och vi får ta alla dessa sköna promenader med dem. Okej jag har aldrig varit gravid förut så jag vet ju inte hur svårt det är att få bort kilona men jag tror om man bara vill så skall det väl gå Flört
  • Trasslet

Heja! Vecka 12+0 idag och första dagen utan att kräkas på fm trots inget mellanmål! Nu mår jag visserligen illa, men det börjar bli ett konstant tillstånd. ;) Hoppas det vänder nu!!

• moto
    pyysen skrev 2013-06-10 15:35:00 följande:
    Men som jag skrev tidigare... De där kilona tar vi bort nästa år när våra fina bebisar skall ut i vagnen och sova och vi får ta alla dessa sköna promenader med dem. Okej jag har aldrig varit gravid förut så jag vet ju inte hur svårt det är att få bort kilona men jag tror om man bara vill så skall det väl gå Flört
    jajamän! Ja jag var ju inte den som kilona rann av iom amningen, men vissa har ju tur! 6 kg stannade kvar och ville inte försvinna men det funkade, tror det är svårare (för vissa iaf) att bli av med några extra kilon efter en förlossning det är som att kroppen suger åt sig de extra. Jag tränar och äter inte helt tokigt så det är nog inte bara att gå ner för mig.
  • Repan

Hur funkar det med BH för er?
    Jag måste köpa nytt nu pga de växer samt brösten är så ömma. Tänkte köpa amnings-BH som är mjuk som man kanske kan ha sen med men jag vet inte hur mycket brösten växer under hela graviditeten. Vet att de blir enorma precis efter förlossningen men sen går ner igen men det här känns ju sjukt svårt!
    Har inte råd att köpa 6st nya bhar  i olika storlekar liksom.

B-kupa passar iaf INTE längre. Men tänkte köpa mitt vanliga omfång, dvs 75C nu då kanske och köpa förlängare till för när man även blir bredare över bröstkorgen, som man sen bara skippar.

Känner att jag verkligen har NOLL koll på det här. Och det hade jag inte innan heller. Jag har alltid haft A eller B-kupa och ändå sällan haft vanlig BH utan haft bygellösa tyghistorier. Men aldrig haft något välsittande utan varit dålig på det också.

Men nu behöver jag verkligen något som sitter bra och skönt känner jag :) Butikernas utbud verkar dock riktigt kasst! Kanske ska försöka hitta något från Sloggi så länge och köpa amnings-BH några veckor efter förlossningen? 

• MissKaos
    Repan skrev 2013-06-10 16:14:56 följande:
    Hur funkar det med BH för er?
    Jag måste köpa nytt nu pga de växer samt brösten är så ömma. Tänkte köpa amnings-BH som är mjuk som man kanske kan ha sen med men jag vet inte hur mycket brösten växer under hela graviditeten. Vet att de blir enorma precis efter förlossningen men sen går ner igen men det här känns ju sjukt svårt!
    Har inte råd att köpa 6st nya bhar  i olika storlekar liksom.

B-kupa passar iaf INTE längre. Men tänkte köpa mitt vanliga omfång, dvs 75C nu då kanske och köpa förlängare till för när man även blir bredare över bröstkorgen, som man sen bara skippar.

Känner att jag verkligen har NOLL koll på det här. Och det hade jag inte innan heller. Jag har alltid haft A eller B-kupa och ändå sällan haft vanlig BH utan haft bygellösa tyghistorier. Men aldrig haft något välsittande utan varit dålig på det också.

Men nu behöver jag verkligen något som sitter bra och skönt känner jag :) Butikernas utbud verkar dock riktigt kasst! Kanske ska försöka hitta något från Sloggi så länge och köpa amnings-BH några veckor efter förlossningen? 
    Jag köpte bästa amningsbharna i Ullared med sonen. Dom hade jag i slutet av grav och under hela amningen. Där var dom rätt billiga med. Det växer ju olika på olika personer men om du köper amnningsBH så köp utan bygel! Den kan klämma och ge mjölkstockning.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    moto skrev 2013-06-10 16:00:28 följande:
    jajamän! Ja jag var ju inte den som kilona rann av iom amningen, men vissa har ju tur! 6 kg stannade kvar och ville inte försvinna men det funkade, tror det är svårare (för vissa iaf) att bli av med några extra kilon efter en förlossning det är som att kroppen suger åt sig de extra. Jag tränar och äter inte helt tokigt så det är nog inte bara att gå ner för mig.

Grattis till dom som ammning funkar på. Stenhårdkost kontroll och hårdträning blev lösningen för mig. JAg har nu alltid tränat mkt och gillar att köra på så edt var inte så farligt. Kosten däremot.. Men jag gick ner ioch fick finfin bikinifigur igen (om man bortser från myggbetten till bröst)
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Buzan

Här kommer en bild på min mage. Går in i vecka 16 imorgon. Längtar såå till ultraljudet som är i vecka 19 (5e juli) och jag är väldigt nyfiken på att veta hur den lilla mår där inne och vad den har för kön. :P Har inga direkta känslor den här gången på vad det kan vara. Med min son var jag helt övertygad om att det skulle vara en kille redan innan jag blev gravid, :P så det blir lite spännande nu. Men jag tippar nog på kille ändå. Har inga direkta pojknamn med tjejnamn har jag flera stycken. :)

Svar på tråden December bebis 2013