• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Plopps80
    moto skrev 2013-07-02 11:39:50 följande:
    Nu är du tyst tycker jag! *mutter mutter* haha (ironisk) det var nog gammal bikarbonat! Hur mycket tog du? Jag tog en tsk bibarbonat och en tsk urin! Ska be mannen testa när han kommer hem för hans ska ju då börja bubbla!? Ska kanske ta och köpa Hemofer då.
    Repan skrev 2013-07-02 11:34:50 följande:
    Jag har varit ihållig med järnet, jag blir sämre om jag håller på o ändrar i dosen hela tiden. Håller den stadigt och är då hård i magen och det går dagar emellan ibland - det är inte kul. Men att vara så trött och håglös som jag annars blir är värre tycker jag... svårare att vara glad på något vis om jag sover bort hela dagarna istället för att, om än med magknip, göra saker jag tycker är roliga eller som behöver göras. Nu har det stabiliserat sig lite i alla fall, så att jag får gå på toa varannan dag efter en kopp kaffe ;) 
    magen är ju trög som den är nu, och av järmet blir jag kass i magen och lös i magen. Så att jag helt plötsligt måste till en toa NU! En dag när jag var på stan fick jag rusa in på en toa i ett köpcentrum puh liksom och sen gick det väl inte mer än 5 min tills jag var tvungen att springa tillbaka, då var det tur att jag hade 5-kronor i plånboken annars hade det varit kört! Då får jag lite panik och vill inte ta tabletterna!

Jag tog 2 msk bik och ca lika mkt urin. Så fort urinet träffade började det bubbla
  • moto
    Plopps80 skrev 2013-07-02 11:47:09 följande:

Jag tog 2 msk bik och ca lika mkt urin. Så fort urinet träffade började det bubbla
    lalalalalala hör inte riktigt! Flört
  • Plopps80
    moto skrev 2013-07-02 12:06:10 följande:
    lalalalalala hör inte riktigt!

Spännande värre!
  • Otåligast

Hej,

Börjar bli orolig - känner ni andra bebisen ännu? Jag är på 17+6 idag, alltså snart vecka 19 och har fortfarande inte känt. Möjligen något fladder/bubbel men det kan lika bra vara mina tarmar :(. Såg på KUB att jag har moderkakan i framvägg men kan ändå inte låta bli att nojja. Har RUL på torsdag så får ju se då om allt är ok med pyret därinne men är livrädd för ett negativt besked då. Tänk om något gått snett sedan vecka 12. Att det ska vara så här oroligt att vara gravid...

• Annaa1988
    Otåligast skrev 2013-07-02 12:16:37 följande:
    Hej,

Börjar bli orolig - känner ni andra bebisen ännu? Jag är på 17+6 idag, alltså snart vecka 19 och har fortfarande inte känt. Möjligen något fladder/bubbel men det kan lika bra vara mina tarmar :(. Såg på KUB att jag har moderkakan i framvägg men kan ändå inte låta bli att nojja. Har RUL på torsdag så får ju se då om allt är ok med pyret därinne men är livrädd för ett negativt besked då. Tänk om något gått snett sedan vecka 12. Att det ska vara så här oroligt att vara gravid...
    Samma här, känner nada. Är på 17+1 idag och med storasyster kände jag i vecka 14.
    Hade moderkakan i framvägg med mitt äldsta barn och då kände jag först i vecka 20+, så det är inget ovanligt alls. Med yngsta dottern hade jag den i bakvägg ochkände som sagt i vecka 14. 
  • Sokkerflikkan

Hej på er, nu får jag se om detta fungerar. Försöker ladda upp en magbild via mobilen. Men vette tusan om det fungerar. Om inte bjuder jag på en ikväll:) imorgon går jag in i vecka 18 och tiden flyger förbi. Det känns skönt:)

• moto
    Sokkerflikkan skrev 2013-07-02 12:35:52 följande:
    Äsch det fungerade inte! Suck, familjeliv borde verkligen föra sidan bättre anpassad för mobiler!
    håller med! Som att man inte kan trycka enter och få nytt stycke! Allt bara klumpar ihop sig!
  • mammatilltvå85

Vi hade RUL igår, var "fortfarande" en lillasyster, haha, och allt såg bra ut. De ändrade inte datumet dels för att det blev samma som sist, men även om det inte blir det sa hon att de går efter det datum man får i v.13..

Idag har jag handlat söta små pojkbebiskläder i present till min lilla tremänning som just fötts. Mysigt! Köpte dock strlk 62 då han inte var mini när han föddes och jag antar att många andra handlar just 50 eller 56....eller så tänker alla som jag och så får de massor i 62 istället, haha. Hon gillar ekologiskt så jag hittade en body på name it och byxor på KappAhl, ska köpa till nåt mer senare idag, nån liten leksak/tossor/snuttefilt eller så då vi är fler som är med på presenten. Så mysigt att shoppa bebissaker.....=)=)

Har märkt en så sjukt rolig sak angående bebis i magen. Hon reagerar inte på min vanliga röst/tonläge men så fort jag pratar med vår katt med lite högre och pipigare röst/bebisprat typ så börjar hon sparka som tusan. Varje morgon när jag vaknar och pratar med sambon så sover hon, sen efter en stund kommer katten in till oss och vill gosa, då när jag pratar med henne tar det max 1 minut sen börjar hon sparka som en galning, detta har hänt säkert 10 dagar på rad nu så det är ingen slump....och det roligaste av allt är att när jag försöker prata igång bebisen för att få känna sparkar och pratar med bebisröst med magen gissa vem som kommer då på en gång? Katten!!! hahaha. Skrattar ihjäl mig varje gång. Tänk när bebis är född och vi jollrar med henne, då kommer jag ha två små tjejjer i famnen, en som är lite mer lurvig än den andra;=)

• moto
    Plopps80 skrev 2013-07-02 11:47:09 följande:

aha så mycket...får köpa mer hade typ bara 1 tsk kvar! Är det för lite kanske Flört
    mammatilltvå85 skrev 2013-07-02 12:55:39 följande:

Idag har jag handlat söta små pojkbebiskläder i present till min lilla tremänning som just fötts. Mysigt! Köpte dock strlk 62 då han inte var mini när han föddes och jag antar att många andra handlar just 50 eller 56....eller så tänker alla som jag och så får de massor i 62 istället, haha. Hon gillar ekologiskt så jag hittade en body på name it och byxor på KappAhl, ska köpa till nåt mer senare idag, nån liten leksak/tossor/snuttefilt eller så då vi är fler som är med på presenten. Så mysigt att shoppa bebissaker.....=)=)

Nej det är precis tvärtom! Alla köper större storlekar! Har jobbat i barnklädesbutik och fick ofta påminna om att plaggen kanske inte passade för årstiden när de tog så mycket större! INGEN annat än föräldrar och ibland mor/far-föräldrar köpte plagg i 50/56! Helt galet men så var det! Samma sak när jag fick sonen, fick kläder från 62 och uppåt, mest 68!

Svar på tråden December bebis 2013