• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • BusJohanna
    Aimish skrev 2013-07-04 11:07:58 följande:
    Ush då inte kul! Hoppas det blir bättre. Har BF den 24/12 men ska se vad de säger på RUL den 25 =)

Hihi vi har samma bf.
  • BusJohanna

Börjar bli lite nervös.

Är i v 15+1 och har inte mkt till mage alls.

Känner att det är ngt i magen. Lite rund från början så det syns inte mkt. Blir en liten bula om jag ligger på sängen och drar in magen.

Rädd att det hänt ngt.

Inte haft ont och inga blödningar.

Verkar inte kunna lägga upp bilder från mobilen. annars kunde jag visat.

Vad tror ni, är det ngt knas?

• Nania
    BusJohanna skrev 2013-07-04 16:05:22 följande:
    Börjar bli lite nervös.
    Känner att det är ngt i magen. Lite rund från början så det syns inte mkt. Blir en liten bula om jag ligger på sängen och drar in magen.
    Rädd att det hänt ngt.
    Så har jag haft med alla mina tre (alltså även denna gången). På RUL med alla tre har man knappt kunnat se någon bula alls och alla har klarat sig fint.
  • MissKaos

BusJohanna: Nej man ser olika ut. Jag får lixom mage innan teststickan för graviditet är torr...

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Felinne
    BusJohanna skrev 2013-07-04 16:05:22 följande:
    Börjar bli lite nervös.
    Rädd att det hänt ngt.
    Tycker inte du ska oroa dig för att du inte har fått någon mage. Vi ser alla olika ut och våra kroppar svarar olika på förändring. Jag är i v15+6 (är ganska smal men verkligen inte vältränad) och har tack och lov inte fått någon mage att tala om än. Jag tycker liksom att gravidmagar är rätt läskiga så jag hoppas att jag inte får en gigantisk mage med utåtstående navel i flera månader. Å andra sidan kanske det skulle bota min "fobi"....Flört

• Buzan

Rul imorgon. Är så väldigt nervös så vet inte hur jag ska kunna sova inatt. :) 
    Magen känns STOR. Är i vecka 19. (18+2). Blir den större med andra barnet? 
    Är väldigt täppt i näsan och tyvärr är Otrivin min bästa vän just nu. 

Lägger upp en bild. (ursäkta för att den blev så stor).

• Buzan

Pigmentfläckar i ansiktet får jag också när jag är gravid. På kinderna och överläppen. Tappar mängder med hår också! Fast jag får vara glad att jag mår så bra som jag gör! :)

• MissKaos
    Buzan skrev 2013-07-04 17:23:29 följande:
    Rul imorgon. Är så väldigt nervös så vet inte hur jag ska kunna sova inatt. :) 
    Magen känns STOR. Är i vecka 19. (18+2). Blir den större med andra barnet? 
    Är väldigt täppt i näsan och tyvärr är Otrivin min bästa vän just nu. 

Lägger upp en bild. (ursäkta för att den blev så stor).

Stor? Neee... kolla min kista. Din är ju lagomstor och söt!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Buzan

Mk: tack! Haha ja, din är snäppet större! ;)
    Upplever du att den är större än sist? Jag var väl så här i v 25 eller nått med sonen.

• MissKaos
    Buzan skrev 2013-07-04 17:44:38 följande:
    Mk: tack! Haha ja, din är snäppet större! ;)
    Upplever du att den är större än sist? Jag var väl så här i v 25 eller nått med sonen.

Ja, det tror jag den var. Fast jag hade gått på hormonbeh så jag vägde samma när jag blev gravid som jag gör nu mao svårt att jämföra.
Svar på tråden December bebis 2013