• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • mammatilltvå85

Jag kände första fosterrörelserna med ettan i v.20 då var moderkakan i framkant. Med tvåan var den i bakvägg och jag kände i v.14. Nu med trean ligger den också i bakvägg och jag kände extremt tidigt, v.11 kände jag dagligen i princip.....Så moderkakans placering och om det är första, andra eller tredje graviditeten har spelat STOR roll för mig....

• pyysen
    Plopps80 skrev 2013-07-03 13:34:50 följande:
    Pyyysen. Kände inga rörelser med nr 1 fören runt v 21. Det är inget konstigt att man första gången inte känner rörelser i v 17
    mammatilltvå85 skrev 2013-07-03 14:15:18 följande:
    Jag kände första fosterrörelserna med ettan i v.20 då var moderkakan i framkant. Med tvåan var den i bakvägg och jag kände i v.14. Nu med trean ligger den också i bakvägg och jag kände extremt tidigt, v.11 kände jag dagligen i princip.....Så moderkakans placering och om det är första, andra eller tredje graviditeten har spelat STOR roll för mig....
    Det stillar min oro mycket att höra era svar Glad Tack så mycket!

v.17 (16+2)
  • pyysen

Jag kan inte sluta köpa bebis kläder och jag har VERKLIGEN åkt fast i "newbie träsket" Skrattande De är ju för söta Hjärta

v.17 (16+2)
  • Plopps80
    pyysen skrev 2013-07-03 14:36:24 följande:
    Jag kan inte sluta köpa bebis kläder och jag har VERKLIGEN åkt fast i "newbie träsket"  De är ju för söta
    v.17 (16+2)

Newbie gör underbara kläder. Ska köpa lite kläder efter rul. Har allt till flicka men inget till pojke.
  • MissKaos
    pyysen skrev 2013-07-03 14:36:24 följande:
    Jag kan inte sluta köpa bebis kläder och jag har VERKLIGEN åkt fast i "newbie träsket" Skrattande De är ju för söta Hjärta

Ja, jättesöta. Jag tycker dock inte om luvor mer än på uteplagg, och inte små små knappar. Så synd att dom har det på mkt. Tryckknappar eller dragkedjor måste det vara.

Har med shoppat (för mkt) bebiskläder. Idag Villervallas outlet. Varit "utlånad" till en annan mottagning sm ligger granne med outleten. Köpte en söt fleeceoverall till vintern. Lite fel i färgbadet. den är randig i ljust och mörkt blått. På ett ställe har det mörka runnit in i det ljusa =70% rabatt.. Blev mössa och vantar till. Och en filt och ett set kläder i 62 samt en pyjamas i 56. Och en fleecetröjja i strl 56 utan luva. Svårt hitta utan luva men det blir ju så klumpigt att ligga på. Räcker med luva i overallen.. Måste Sluta Shoppa! Fast det går ju åt en del ombyten och det ÄR bra att hitta overaller etc på rean.

Sjuk *suck* Ont ihalsen och jätteförkyld. Känner mig apkass. Blir nog till att stanna hemma imorgon tror jag. Hela familjen misstänker jag blir hemma.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Body och byxa är i strl 62, kunde inte motstå.. Overall i 50/56 Villervalla brukar vara rejäla i strl. Mössa och vantar är med till liten bebis! Och fleece tröjjan är i 56.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • mammatilltvå85
    MissKaos skrev 2013-07-03 16:59:39 följande:

Body och byxa är i strl 62, kunde inte motstå.. Overall i 50/56 Villervalla brukar vara rejäla i strl. Mössa och vantar är med till liten bebis! Och fleece tröjjan är i 56.

Åh vad himla fiiiint! Vilken bra smak du har=) Var har du handlat dem?
  • MissKaos

Tack

Ja både outleten och stora butiken på Haga Nyg. I stora butiken var det "bara" 30% men ojoj vad mkt fint dom har. Farligt..

• Plopps80

Älskar villervalla!!! Dottern avskyr deras kläder så det ska bli väldigt kul att shoppa loss där. Efter rul innan har jag ingen lust faktiskt. Är lite nervös inför rul att något ska vara allvarligt fel. Är så sjukt trött. Fattar inte. Är bra från förkyldningen förutom lite snuva och hosta men är helt sänkt. Var väldigt trött när jag väntade dottern också men detta tar fan priset. Överallt står det att man ska vara pigg i 2 trimestern. Sover väldigt dåligt på nätterna och kan sova 2-3 timmar på dagen. Drömmer livliga drömmar på dagen och har extremt svårt att vakna. Känns bedrövligt att vara så här trött. Innan förkyldningen började jag få så mycket energi.

Svar på tråden December bebis 2013