• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • corky

Vill också handla, längtar! Men avvaktar också till RUL nästa fredag.

• Kiira

Mår ni alla bra nu? inget illamående? Jag mår illa varje dag. helt sjuk ännu.. tappat vikt, ingen matlust, trött och hänging.. Men allt hänger ju ihop med att ja inte får i mig nog med mat... Försöker verkligen äta.. Men men.. Har tredje urinvägsinfektionen sen denna graviditet började oxå... 3 stycken på 16 veckor.. börjar bli less nu.. Men har börjat känna av bebisens rörelse. o de e ju riktigt mysigt. Har inte berättat för alla eller inte ens hela familjen att vi väntar en till. När man väntar som oss fjärde barnet är de inte alltid possetiva kommentarer man får...

• mamma till oliver

Vi kommer också beställa vagn direkt efter rul den 17:) Har köpt lite neutrala kläder o ska köpa lite till i strl 50 och 56 sen köper jag resten när den lille kommit:) Är ju 6 år sedan jag fick barn så känns som första nästan :) kommer liksom inte ihåg :) he he

• MariaOchNiklas

Det enda som finns inhandlat till vår bebis är 2 bodysar med texten Born 2013. En flick och en med pojkfärger på. Blir nog inte mycket mer än så. Vi lär ju få massa kläder som förra gången när bebisen anländer. Finns ju massa kläder kvar från våran dotter när hon föddes förra året. Å det va mycket neutrala färger. Köpte ganska mycket med kläder på pojkandelningen då jag tyckte det va finare kläder

BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • Plopps80

Jag mår bra men mår illa om jag äter pizza eller annan fet mat. Mår illa av kaffe och om jag äter mig mätt. Är tröttare än vanligt men mycket piggare än i början. Behöver mer sömn. Har gått upp 8 kg. Not god!

• corky

Får sån sjukt jobbig halsbränna ibland. Det gör ont i hela bröstet och man tror nästan man håller på att få en hjärtinfarkt! Två samarin lindrar det men tar inte bort det. Tips nån?

• Plopps80
    corky skrev 2013-07-08 20:31:08 följande:
    Får sån sjukt jobbig halsbränna ibland. Det gör ont i hela bröstet och man tror nästan man håller på att få en hjärtinfarkt! Två samarin lindrar det men tar inte bort det. Tips nån?

Novalucoltabletter. Åt det som smågodis förra gravven. Tog bort all halsbränna på mig. Dags att köpa igen för det har börjat på mig också. Suck.
  • FiaFunderar

Vi har inte handlar nånting. Känner ingen brådska ð??? Vi har ju en hel del grejer/kläder redan eftersom dottern bara är ett år :)

Men jag och svärmor ska ta en resa till Ullared i augusti och då blir det storshopping! ð???

• MissKaos

Omeprazol (losec)100ggr bättre. Nuvalocol lägger sig son ett lock under bildas mer magsyra dom gör problemet värre i längden

Plopps80 skrev 2013-07-08 20:32:29 följande:
    Novalucoltabletter. Åt det som smågodis förra gravven. Tog bort all halsbränna på mig. Dags att köpa igen för det har börjat på mig också. Suck.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
Svar på tråden December bebis 2013