• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MariaOchNiklas

Personalen på apoteket sa att det kan ta lång tid innan man blir piggare av järntabletterna. Men är viktigt att järnvärdet stiger inför förlossningen. Så kämpa på med era tillskott. Det gör jag.

BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • Repan
    Smulan91 skrev 2013-07-03 21:38:22 följande:
    Haha nej verkligen inte. Men dock ringde min bm idag och sa att mina prover tydde på att jag skulle börja med niferex. Så får handla det. Men .. Blir man piggare?
    JA!
    Herregud - ja! Jag gick från att sova dygnet runt till att vara lika pigg som vanligt (om än orörlig pga foglossning). Efter två veckor var jag helt normal igen i pigghet. FANTASTISKT! 
  • mammatilltvå85
    MissKaos skrev 2013-07-03 20:54:05 följande:
    Verkar ju knepigt att ditt Hb skulle sjunka så snabbt.
    Men ja, det stämmer det är rek för Fe tillskott.
    tror man blir trött av allt som hände ri kroppen. Tillverka bebisar är hårt jobb!

Tycker inte heller att det borde sjunka på 2 veckor till en nivå som skulle göra mig trött...Ja det är ju ett hårt jobb...är också rätt täppt och som sagt tung i huvudet, värre de dagar jag varit ute så jag tänker om det kanske kan vara pollen?

Hoppas det blir bättre snart för jag pallar inte gå runt som en zoombie;=)  
  • Aimish
    mammatilltvå85 skrev 2013-07-03 22:35:19 följande:

Tycker inte heller att det borde sjunka på 2 veckor till en nivå som skulle göra mig trött...Ja det är ju ett hårt jobb...är också rätt täppt och som sagt tung i huvudet, värre de dagar jag varit ute så jag tänker om det kanske kan vara pollen?

Hoppas det blir bättre snart för jag pallar inte gå runt som en zoombie;=)  
    Härligt att höra att någon mer har denna jäkla nästäppa. Har dragits med den sen dag ett av min graviditet inne på min 16:e vecka nu =)
  • Plopps80

Är också täppt i näsan. Var beroende av nässpray förra gravven och det var ett rent helvette att ta sig ur det! Är rädd att tappa lukt och smak om jag förstör slemhinnorna mer. Kortisonspray vågar jag inte ta när jag är gravid så jag har köpt en nässkölj och det är rätt bra men som oftast står jag bara ut och ligger där med munnen öppen som en fisk på torra land. Har börjat få halsbränna också. Sist led jag fruktansvärt av det. Eld i strupen. Det lustiga är att så fort dottern var född försvann både halsbränna och nästäppa. Uch är ingen dans på rosor att vara gravid!

• Sokkerflikkan

Tröttheten har knappt existerat för mig denna graviditet. Helgen innan jag plussade var jag en zombie men annars har jag inte märkt av något. Annat var det förra gången. Det enda problemen jag har just nu är att all mat som är lite fet eller innehåller matlagningsgrädde får mig att tappa matlusten. Likadant med bröd, fikar normalt alltid mackor på morgonen. Det går inte längre så nu lever jag på fruktsoppor :p

• MissKaos

Rinocort är klass A.

Plopps80 skrev 2013-07-04 08:05:11 följande:
    Är också täppt i näsan. Var beroende av nässpray förra gravven och det var ett rent helvette att ta sig ur det! Är rädd att tappa lukt och smak om jag förstör slemhinnorna mer. Kortisonspray vågar jag inte ta när jag är gravid så jag har köpt en nässkölj och det är rätt bra men som oftast står jag bara ut och ligger där med munnen öppen som en fisk på torra land. Har börjat få halsbränna också. Sist led jag fruktansvärt av det. Eld i strupen. Det lustiga är att så fort dottern var född försvann både halsbränna och nästäppa. Uch är ingen dans på rosor att vara gravid!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Fröken Ö

Har nu ägnat lång tid åt att kolla igenom ultraljudsbilderna, för att försöka gissa kön=) Haha, känns ju nästan som att man skulle ha tagit reda på könet på ul, men det är ju lite av charmen att sitta och fundera och gissa=) På en av bilderna ser det antingen ut som pungkulor, blygdläppar, eller något helt annat...=)Är som två veck som går ut längst ner. Är så svårt att se vad som är vad på kroppen, kan ju vara något helt annat än könsorganen=)  Jag kan lägga upp en bild så får ni spåna fritt...=) Vad tror ni? Pojke, flicka, eller är det inte ens en del av könsorganen?
  • Plopps80
    MissKaos skrev 2013-07-04 08:56:22 följande:
    Rinocort är klass A.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Min BM var väldigt tveksam ändå. Hon tycker man ska avstå från kortisol så mkt som möjligt. På Apoteket var dom också så himla tveksamma när jag stod där och skulle köpa rhinocort så det blev inget. Blir så osäker.
Svar på tråden December bebis 2013