• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • gosnosen

Jag är också väldigt trött och hängig. Känner liksom inte för att göra saker och orkar inte. Väldigt mycket huvudvärk också. Hoppas det blir bättre snart för oss snart! v17+1 nu

• Förstaförsökaren26

Oj så mycket fint ni har handlat! :) jag vågar inte riktigt handla ännu, väntar till efter RUL tror jag :) men har kollat lite å newbie har så mycket fint!

• MissKaos

Med trött. Börjat med Niferex nu pga det.. Kan ju vara värt att kolla med BM.

Åkt på en dunderfökylning och känner mig som ett ras. Skäms, men jag får nog bli hemma imrgn fast jag inte har feber. Huvudvärk. Ont i halsen. Känns lite som halsfluss fast jag tror inte det är det. Täppt. Yrslig av lågt Hb. Ont i nacken etc, ni vet såndär fökylningsvärk? Jag är en typsikt "duktig flicka" annars. Inte gå t jobbet utan feber = svårt.

MissKaos skrev 2013-07-03 16:19:33 följande:

Ja, jättesöta. Jag tycker dock inte om luvor mer än på uteplagg, och inte små små knappar. Så synd att dom har det på mkt. Tryckknappar eller dragkedjor måste det vara.

Har med shoppat (för mkt) bebiskläder. Idag Villervallas outlet. Varit "utlånad" till en annan mottagning sm ligger granne med outleten. Köpte en söt fleeceoverall till vintern. Lite fel i färgbadet. den är randig i ljust och mörkt blått. På ett ställe har det mörka runnit in i det ljusa =70% rabatt.. Blev mössa och vantar till. Och en filt och ett set kläder i 62 samt en pyjamas i 56. Och en fleecetröjja i strl 56 utan luva. Svårt hitta utan luva men det blir ju så klumpigt att ligga på. Räcker med luva i overallen.. Måste Sluta Shoppa! Fast det går ju åt en del ombyten och det ÄR bra att hitta overaller etc på rean.

Sjuk *suck* Ont ihalsen och jätteförkyld. Känner mig apkass. Blir nog till att stanna hemma imorgon tror jag. Hela familjen misstänker jag blir hemma.
    Dom småsmå knapparna ( i trä udnerbart söta) gillas inte pga att maken inte klarar ut att knäppa dom... HAn har problem med att få ihop vanliga omlottbodysar *s*
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Plopps80
    gosnosen skrev 2013-07-03 17:42:48 följande:
    Jag är också väldigt trött och hängig. Känner liksom inte för att göra saker och orkar inte. Väldigt mycket huvudvärk också. Hoppas det blir bättre snart för oss snart! v17+1 nu

Har också mycket huvudvärk. Krya på dig miss kaos. Man blir nog mer sänkt när man är gravid och drabbas av infektioner.
  • pyysen
    gosnosen skrev 2013-07-03 17:42:48 följande:
    Jag har också väldigt mycket huvudvärk. Men jag är känslig  för hormoner. Det var på grund av huvudvärken som jag var tvungen att sluta med p-pillren och då försvann värken. Men nu när jag blev gravid så kom den tillbaka. så jag tror det har med hormoner att göra. Rynkar på näsan
    v.17 (16+2)
  • gosnosen
    pyysen skrev 2013-07-03 19:47:39 följande:
    Jag har också väldigt mycket huvudvärk. Men jag är känslig  för hormoner. Det var på grund av huvudvärken som jag var tvungen att sluta med p-pillren och då försvann värken. Men nu när jag blev gravid så kom den tillbaka. så jag tror det har med hormoner att göra.

Jag slutade också med p-piller med östrogen pga huvudvärken. Får lätt migrän vid mens osv så jag är också väldigt hormonkänslig.
  • MissKaos

Jag har migrän. Ganska gräsligt.
    Ppiller "tål" jag inte. blir depremerad av dom. Är väl med hormonkänslig. Blir helkass på Pergotime, och prover *ryser*

Har en kickboxningshow i magen Och på ngt vis gör bebis ngt så det låter som ommin mage morrar! Galet.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • mammatilltvå85

Intressant att ni skriver att ni är trötta. Jag är DÖDSTRÖTT alltså det är helt galet. var inte så här trött ens första veckorna. Sover ca 10-11 h per natt men är ändå held död...hade 136 i hb för bara 2 veckor sedan i v.13 sa bm att jag skulle börja med niferex varannan dag from v.20. "rutin" om man hade mellan 20-60 i järndepå i den veckan tydligen. Jag tror ändå inte det är järnet (eller bristen på det) som gör mig trött....Har lätt huvudvärk nästan varje dag, fast jag sover äter och dricker. Tänker att det kan vara pollen + värmen....har migrän i vanliga fall som jag måste medicinera med stark medicin för att uthärda men nu under graviditeten har det blivit mycket bättre. Haft 2-3 migränanfall men inte tagit något alls. Klarat mig med sömn och blöt handduk på pannan....

Har börjat äta vitamintabletter (utan a vitamin) varannan dag ifall jag skulle ha brist på något annat. Annars skyller jag tröttheten på att det är jobbigt att ha semester, haha.

Jag har nu gjort slag i saken och skaffat en gravidblogg. Dock är det mest shoppinguppdatering såhär i början....Tänker skriva lite mer vardagligt sen när jag "hunnit ikapp" med lite inlägg. Det är med skräckblandad förtjusning jag skaffar en blogg igen. Vill främst ha en för min och närmsta vännernas skull (och er eller andra i samma gravid-sits)...men har samtidigt tyckt det varit så sköööönt att vara utan blogg nu i 2 år....får väl se vad som sker, kanske slutar jag lika snabbt som jag började igen, haha. 

Om ni vill kika in är detta adressen: http://lillasysterimagen.blogspot.se/     

• Plopps80

Det känns bra att man inte är ensam om tröttheten. Blir orolig när man läser om den energin man ska känna i 2 trimetern.

Svar på tråden December bebis 2013