• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • nyttliv85
    MissKaos skrev 2013-07-05 16:42:53 följande:
    Ringde FK, fick mitt ärende om graviditespenning snabbhandlagt av en supertrevlig handläggare. Godkänt. Skönt. Får gravpenning tidigare om min chef förbjuder mig så godkänner dom det. Inga problem. Lättad!

Nu blir jag nyfiken... ska just skicka in alla mina papper till försäkringskassan... och känner ångest inför att behöva vänta på hur det ska bli... ska det bli godkänt eller icke... Jag vill liksom kunna veta, vad ska man ställa sig in på... 16 sep eller 16 nov liksom... stor skillnad...

Kan man ringa och ligga på så att det handläggs tidigare, eller hade du speciella själ till att få det snabbhandlagt?   
  • Buzan

Tack Twylla och MK. Känns helt overklighet med en liten tjej trots att jag haft mina aningar. :)

Jag är fortfarande inte helt 100% säker och blir nog inte det förrän bebis är ute. Men skulle nog ändå vilja göra ett till ul så att jag vågar börja handla tjejkläder. Samt få några fina bilder från bebis i magen.

Någon som vet var man kan göra könsul i Stockholm och va det kostar? :)

• MissKaos

Polisen ringde upp oss i veckan. En namngiven person hade hotat att gå in och skjuta oss och sig själv. Jag blev skakad och Då ringde jag för att kolla handläggningstid osv. Handläggaren tyckte eg att arbetdgivaren bordr skicka hem mig tidigare. Hon hade bra koll på hur sjuka folk med gravt mussbruk ksn vara och godkände på stört.

nyttliv85 skrev 2013-07-06 09:54:15 följande:
    Nu blir jag nyfiken... ska just skicka in alla mina papper till försäkringskassan... och känner ångest inför att behöva vänta på hur det ska bli... ska det bli godkänt eller icke... Jag vill liksom kunna veta, vad ska man ställa sig in på... 16 sep eller 16 nov liksom... stor skillnad...

Kan man ringa och ligga på så att det handläggs tidigare, eller hade du speciella själ till att få det snabbhandlagt?   

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • nyttliv85
    MissKaos skrev 2013-07-06 13:51:13 följande:
    Polisen ringde upp oss i veckan. En namngiven person hade hotat att gå in och skjuta oss och sig själv. Jag blev skakad och Då ringde jag för att kolla handläggningstid osv. Handläggaren tyckte eg att arbetdgivaren bordr skicka hem mig tidigare. Hon hade bra koll på hur sjuka folk med gravt mussbruk ksn vara och godkände på stört.

Usch vad hemskt! Härligt att det löst sig för dig! Och tack för ditt svar :)
  • MissKaos

Jag har sökt för risk för våld/hot och risk för blodsmitta.

Ska bli skönt att vara hemma lite! 2v till sem. Är inne och jobbar 10dgr mitt i tbx den 2/9 sen jobb 5v.. mao totalt 7v kvar att jobba!

nyttliv85 skrev 2013-07-06 20:03:09 följande:
    Usch vad hemskt! Härligt att det löst sig för dig! Och tack för ditt svar :)

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Plopps80

Fina magar! Äntligen har det vänt här! 4 Hemofer/dag och mycket leverpastejmackor samt blodpudding! Har fått tillbaka energin med råge! Är pigg och aktiv igen. Lite tröttare än vanligt är man väl men attan vad skönt att orka med livet igen. Det värsta är att jag plötsligt blivit så pigg att jag inte kan sova om nätterna. Har legat vaken två nätter och varit klarvaken. Skumt. Är väldigt orolig inför rul på tors. Har ju inte gjort kub. Är rädd att bebisen lider av något allvarlig. Den sparkar varje dag nu och är riktigt busig ibland. Känner mig så lycklig just nu så lyckligt lottad! Men så kommer ett moln på himmelen. Tänk om.... Vill börja boa nu och köpa vagn och sånt. Vågar inte förrän jag vet att lillen mår bra!

• Buzan

Ligamentsmärtor, någon som känt av det? Vi är mitt uppe i en flytt och jag tror att jag överansträngt mig lite. Har så vansigt ont i magen. Längs med sidorna men som sträcker sig till mitten. Kan knappt röra mig! Blir ju en aning orolig ifall det skulle vara nått annat, men va jag förstått av lite googlande borde det vara ligamenten. Hade aldrig så i första graviditeten. Undra om det är vanligare vid andra? :)

• Plopps80
    Buzan skrev 2013-07-08 09:01:16 följande:
    Ligamentsmärtor, någon som känt av det? Vi är mitt uppe i en flytt och jag tror att jag överansträngt mig lite. Har så vansigt ont i magen. Längs med sidorna men som sträcker sig till mitten. Kan knappt röra mig! Blir ju en aning orolig ifall det skulle vara nått annat, men va jag förstått av lite googlande borde det vara ligamenten. Hade aldrig så i första graviditeten. Undra om det är vanligare vid andra? :)

Kan inte gå 5 meter innan det stramar i ligamenten känns som håll i sidan.
  • Annaa1988
    Buzan skrev 2013-07-08 09:01:16 följande:
    Oh, ja. Varje dag, har känt det sedan vecka 9 tror jag. Det är fruktansvärt! Ställer jag mig upp så känns det som om någon hugger en kniv i mig :/
Svar på tråden December bebis 2013