• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • mammatilltvå85

Magen v.19+0

Jag tycker nästan min mage blivit mindre?! Eller det känns så idag. tror hon ligger långt in. Har ni också dagar då magen känns mycket mindre än dagen innan? Skumt det där.....

Det syns inte på denna bild, men min navel har börjat ploppa ut så den syns igenom tajta linnen.....gillar det INTE. Hände inte förrän v.23 sist såg jag på kort....       

• crushelix
    mammatilltvå85 skrev 2013-07-09 19:40:39 följande:

Är det vanligt att göra det under följdförlossningar om man inte sprack tex första eller andra? Har bara "antagit" att man borde klara sig då....jag fick sy några stygn med första men inget med andra, han var visserligen mindre men ändå...
    det är tydligen inte ovanligt. beror ju mycket på barnets födelsevikt, huvudomfång och läge.
    min cervix är också lika tight som för en förstföderska, gamla ärr minskar elasticiteten i vävnaden etc.
    har läst många studier om rapturer, men kan inte hitta någon aktuellt statistik över svenska sjukhus - så som det finns om MRSA... känns som att det spelar viss roll när man väljer sjukhus att åka in till.

så om någon hittar någon fräsch statistik i ämnet kan de väl länka Tungan ute
  • Förstaförsökaren26

Mammatilltvå85 va fin mage du har! Liten å nätt! Brukar naveln alltid ploppa ut?! Känns lite otäckt :S usch att spricka är jag otroligt nervös för! Är nervös inför hela förlossningen, har inga barn sen tidigare så vet inte vad jag ska förvänta mig.

• mammatilltvå85
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-07-09 19:54:10 följande:
    Mammatilltvå85 va fin mage du har! Liten å nätt! Brukar naveln alltid ploppa ut?! Känns lite otäckt :S usch att spricka är jag otroligt nervös för! Är nervös inför hela förlossningen, har inga barn sen tidigare så vet inte vad jag ska förvänta mig.

Tack!

Jag vet inte hur vanligt det är att man spricker, men jag fick sy ca 3 ytliga stygn med första sonen, kände inte när jag "sprack" det och det är inget som syns/märks idag så gissar att det mer var som en liten bristning av huden typ.
    Hade samma bm båda mina förlossningar och hon var noga med att hålla emot i mellangården med en varm handduk och lät huvudet sakta sakta komma ut under flera krystvärkar så att kroppen skulle hinna med. Sedan hade mina söner "bara" 34 (första) och 32 i huvudomfång, kanske spelar in också....huvudet avgör ju mer än vikten/längden hur svårt det är att föda då huvudet är det största som kommer ut samtidigt...har jag hört iaf.   
  • MissKaos

Du är ju jättefin! Min navel har fått samma idé. Gah!

Mina jeans kom idag. Passar! Ett psr jesndleggings typ och ett par mörkblå . Fast nu är det ju varmt och sommarkläder

Förkylningen börjar nu ge sig. Gick lite i gymmet.. tvärförstoppad av niferex +total inaktivitet pga sjukdom. Resultst blev det iaf! Äntligen.

Vågen har blivit knäpp. Gått upp massor igen nu. Blä!

Längtar efter semester son pch man är lediga och jag jobbar. Trist!

mammatilltvå85 skrev 2013-07-09 19:42:37 följande:
    Magen v.19+0

Jag tycker nästan min mage blivit mindre?! Eller det känns så idag. tror hon ligger långt in. Har ni också dagar då magen känns mycket mindre än dagen innan? Skumt det där.....

Det syns inte på denna bild, men min navel har börjat ploppa ut så den syns igenom tajta linnen.....gillar det INTE. Hände inte förrän v.23 sist såg jag på kort....       

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • mammatilltvå85
    MissKaos skrev 2013-07-09 20:21:40 följande:
    Du är ju jättefin! Min navel har fått samma idé. Gah!

Mina jeans kom idag. Passar! Ett psr jesndleggings typ och ett par mörkblå . Fast nu är det ju varmt och sommarkläder

Förkylningen börjar nu ge sig. Gick lite i gymmet.. tvärförstoppad av niferex +total inaktivitet pga sjukdom. Resultst blev det iaf! Äntligen.
    Vågen har blivit knäpp. Gått upp massor igen nu. Blä!
    Längtar efter semester son pch man är lediga och jag jobbar. Trist!
    tack! Vad kul att de passade! Bara att invänta kalla regniga dagar nu då=) Skönt att förkylningen ger med sig också...angående vikten, kanske du lagrat lite vätska nu när det är varmt?
  • MissKaos

Men vad oförskämt! Att i te glädjas åt andras glädje är ju nästsn elakt. Härligt med en stor barnaskara!

Annaa1988 skrev 2013-07-09 09:14:35 följande:
    Jag känner så igen mig i det du skriver.. Har gått ner 5 kg sedan jag plussade, det mesta på bara någon vecka.

Jag mår illa, har svårt att äta, är trött och hängig :(

Är inne på barn nr 3 här, för os båda(han har två sedan innan och jag har 2, 3 st bor med oss VV) och det är samma här, man får tyvärr inte bara glada kommentarer :/ Oerhört trist!

Vissa har inte ens sagt grattis. 

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Om det vore så väl.. är van att träna mkt och fogarna sätter nu stopp för det mesta. Äter ju lika mycket mat eller mer är sugen ätet neg mellanmäl tex och tröstäter lite på det. Gick upp mkt med sonen med.

Spricka. Jag vet att visa använder weleda olja en period före fl. Jag är med rädd för detta och skriver in klipp i journalen. Utan bedövning i värsta fall. Har haft förskrivningsrätt för inkontinens hjälomdel och vet därmed hur det kan gå.nMen oftadt går det ju bra. Min bm höll med emot mrn sonrnvag stor! Sista rotationen gjorde han klart utanför mig. Bm hade intevarig ned om det innan. Sprack mendet har läkt ok.

mammatilltvå85 skrev 2013-07-09 20:26:39 följande:
    tack! Vad kul att de passade! Bara att invänta kalla regniga dagar nu då=) Skönt att förkylningen ger med sig också...angående vikten, kanske du lagrat lite vätska nu när det är varmt?

Svar på tråden December bebis 2013