• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Plopps80
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-07-09 21:13:51 följande:
    Plopps80 du är inte ensam.. Vägde mig idag å 9kg upp :S Så nu är det stopp på sötsaker å mer promenader som gäller!

Fy fan jag som inte skulle gå upp så mycket denna gången. Med dottern gick jag upp 35 kg och hade i vecka 19 gått upp 15 kg så lika illa som förra gången blir det väl inte. Blir det 23 kg får man väl vara glad men näää nu har jag ångest. Vräker i mig allt jag vill ha och rör mig inte allt för mycket. Antar att det är dags att skärpa till sig :/
  • mammatilltvå85
    MissKaos skrev 2013-07-09 21:03:37 följande:
    Om det vore så väl.. är van att träna mkt och fogarna sätter nu stopp för det mesta. Äter ju lika mycket mat eller mer är sugen ätet neg mellanmäl tex och tröstäter lite på det. Gick upp mkt med sonen med.

Spricka. Jag vet att visa använder weleda olja en period före fl. Jag är med rädd för detta och skriver in klipp i journalen. Utan bedövning i värsta fall. Har haft förskrivningsrätt för inkontinens hjälomdel och vet därmed hur det kan gå.nMen oftadt går det ju bra. Min bm höll med emot mrn sonrnvag stor! Sista rotationen gjorde han klart utanför mig. Bm hade intevarig ned om det innan. Sprack mendet har läkt ok.

Nu minns jag att jag smorde med weleda olja med son nr 2. hade helt glömt bort det! Kanske hade gått lika bra ändå, det vet man ju aldrig....
    Oj, vilken tur du hade som inte sprack ännu värre med tanke på det där med rotationen....Hur stor var din son?  
  • FiaFunderar

Jag har gått upp 6-7 kilo! Men tänker vägra att må dåligt! Det kanske är sistagången i mitt liv som jag är gravid och då tänkar jag banne mig inte må dåligt för att jag går upp i vikt!
    Men det är SVÅRT!! Jag har mått dåligt över vikten från och till i många år men nu ska jagförsöka...
    Ni är fina och vackra mammor som faktiskt ska få barn!! ❤❤❤

• Buzan

En undran: Hur är ert sexuella samliv nu som gravida? Ni behöver inte svara om ni inte vill såklart. :)
    Här har det typ dött totalt sedan jag fick magen. :( Känns så jävla tråkigt, det var likadant sist. Vet att nu kommer vi typ inte ha sex förrän veckor efter förlossningen. Men annars är all fysisk kontakt som vanligt. Jag antar och får väl helt enkelt acceptera att min sambo inte är nått fan av gravidmagen, men ändå. Behoven finns ju kvar liksom.. 

• Stinakri83

Jag sprack lika dant med alla mina barn, två inne och två ute, men jag tycker inte att det är så jobbigt att sy, men den där hemska spayen som dom använder innan dom syr, den gör ju jätte ont. Vi ska på ul på torsdag börjar bli nervös tanke på att min man har 2 hjärtfel, och jag hoppas att den är lille slipper det!vi kommer oxå kolla könet, men vi tror det är en liten Maximillian :))

• Buzan

Fick också sy några spridda stygn sist. Kunde sitta och gå precis som vanligt efter förlossningen, hoppas på samma denna gång, men man kan ju aldrig veta. Sonen vägde 2800g när han kom i v 40. Lillplutt! Hade dock världens adrenalin efter förlossningen och tyckte bara att det kittlades när de skulle sy. Däremot minns jag att det kliade som helvete när det höll på och läka.

• barbarmama

Godkväll myladies! Kyss

Här lunkas det på, sakta men säkert.. Vecka 16+2 idag, men än så sitter alla symtom i. Illamåendet vill inte ge med sig, kräks dagligen.. Tröttheten är extrem i perioder varje dag, kan somna ståendes känns det som.. Foglossningen blir bara värre och värre, så snart får man väl börja gå med rullator.. Och mitt luktsinne, det är sjukt känsligt! Minsta lilla doft får mig att klökas och lukten ifrån sopor eller blöjor, får mig att kräkas. Det är jätte jobbigt ibland och väldigt påfrestande. Men ändå är det hur underbart som helst att vara gravid och jag skulle lätt vara det 1000 ggr om igen. Man får ju världens bästa och underbaraste belöning för mödan. Önskar bara att man kunde få må bra under graviditeten någongång. När jag läser om vecka 17, så står det att allt detta har gått över för de allra flesta, så jag bara längtar tills mitt också går över. Kunna njuta av en promenad och visa upp bebismagen, utan att gå som en anka med stukad fot, pga smärtan i ljumskarna och höfterna. Kunna sitta och umgås med familj och vänner, utan att somna och tappa bort mig i konversationerna. Kunna vakna och andas, utan att känna att jag måste springa och kräkas. Tänk va underbart det hade varit! 

Om 13 dagar, den 22 juli, så ska vi på RUL och då ska vi ta reda på könet om bebis vill avslöja det. Så det är vad jag ser fram emot just nu. 

Bebisens sparkar och rörelser blir allt mer tydliga för varje dag som går och jag njuter till fullo! Hjärta

Ha det bra myladies och hoppas ni har en trevlig kväll!  Skrattande

Svar på tråden December bebis 2013