• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • mammatilltvå85
    Buzan skrev 2013-07-09 22:08:50 följande:
    En undran: Hur är ert sexuella samliv nu som gravida? Ni behöver inte svara om ni inte vill såklart. :)
    Här har det typ dött totalt sedan jag fick magen. :( Känns så jävla tråkigt, det var likadant sist. Vet att nu kommer vi typ inte ha sex förrän veckor efter förlossningen. Men annars är all fysisk kontakt som vanligt. Jag antar och får väl helt enkelt acceptera att min sambo inte är nått fan av gravidmagen, men ändå. Behoven finns ju kvar liksom.. 

Vi har sex lika ofta som vanligt, lusten är densamma, men jag saknar att kunna ha sex mer som man vill (typ vilka ställningar man vill osv), magen tar i och jag får sammandragningar för minsta lilla....blir liksom väldigt stillsamt haha jag kan få en sammandragning bara av att han nuddar min mage med sin mage liksom, har en sjukt lättretad livmoder. Men jag tror man kan kompensera eventuellt mindre sex med ömhet och närhet på andra sätt. Det är ju en kort period. Men visst kan "förändringar" kännas jobbiga ändå.
  • crushelix

syddes en del efter första, men det var en sådan raketförlossning. 3h från 3cm-tills ungen ute, men han var lagom stor 3000g. men jag syddes helt åt helvete - fick veta att jag inte hade rätt till korrigering förrän jag fyllt 40 (var då 19) och hatade och skämdes över mitt underliv i flera år.
    skulle ju komma som ett brev på posten att ens funktion helt försvann också Rynkar på näsan

sexlivet förra grav var botten, hade ingen lust alls och allt var bara torrt och gjorde ont.

men det tar jag igen den här gången! Här knullas det för glatta livet trots svårigheter med ställningar och sammandragningar. har nog aldrig varit så här "villig" tidigare. Tungan ute

• Felinne
    Buzan skrev 2013-07-09 22:08:50 följande:
    En undran: Hur är ert sexuella samliv nu som gravida? Ni behöver inte svara om ni inte vill såklart. :)
    Här har det typ dött totalt sedan jag fick magen. :( Känns så jävla tråkigt, det var likadant sist. Vet att nu kommer vi typ inte ha sex förrän veckor efter förlossningen. Men annars är all fysisk kontakt som vanligt. Jag antar och får väl helt enkelt acceptera att min sambo inte är nått fan av gravidmagen, men ändå. Behoven finns ju kvar liksom.. 
    Nästintill obefintligt. Jag har varit extremt osugen på sex sedan jag blev gravid. Ibland kommer lusten tack och lov tillbaka, men inte bara sådär. Jag får liksom jobba hårt mentalt för att ställa in min på sex. Nu är inte jag och min man den typen av par som hade sex flera gånger per dag (innan jag blev gravid) utan snarare bara kanske 2 dagar i veckan, men det är ändå stor skillnad
  • Smulan91

Vi har inte sex som vanligt kan jag påstå. Men vi försöker endå med jämna mellanrum ge varandra orgasmer genom andra sätt som är lite lugnare :)

• Elsapelsa11
    Felinne skrev 2013-07-10 06:54:17 följande:
    Nästintill obefintligt. Jag har varit extremt osugen på sex sedan jag blev gravid. Ibland kommer lusten tack och lov tillbaka, men inte bara sådär. Jag får liksom jobba hårt mentalt för att ställa in min på sex. Nu är inte jag och min man den typen av par som hade sex flera gånger per dag (innan jag blev gravid) utan snarare bara kanske 2 dagar i veckan, men det är ändå stor skillnad
    Känner igen mig! Speciellt det där med att ställa in sig på sex. Rätt trist, hade gärna varit tvärtom! Men som tidigare nämnts så är det ju iaf under en begränsad period i livet. :) 
  • Repan

Hade en period på en månad då jag var som en tonårspojke i suget ungefär, men det är inte lika lätt som vanligt med ganska svår foglossning - det krävs lite nya sätt att ha sex på för att jag inte ska få väldigt ont i bäckenet och ibland irriterar det mig så att jag inte har lust när jag inte får ha det som jag vill ;)

Annars så är det inget vi lägger ner massa tankeverksamhet på - det har varit mindre när jag mått illa konstant en vecka och absolut inte varit sugen - mer när jag som sagt varit hur tänd som helst dygnet runt. Det får gå upp och ner med hur kroppen mår helt enkelt! Tycker i och för sig att foglossningens utmaningar faktiskt skapar lite spänning i och med att man får lite problemlösning och nya sätt med på kuppen :) Ser det som en rolig del för det mesta. Att mina bröst fortfarande i v. 17 känns som två öppna köttsår gör ju att även den delen får ersättas med andra saker. 

• gosnosen

Vårt sexliv har minskat rejält. Illamåendet de tre första månaderna gjorde ju sitt, men sen kom min lust tillbaka med kraft! Fast mannen är inte lika sugen tyvärr....Han tänker nog för mycket på att jag har en bebis i magen och att vi ska bli föräldrar, tänker inte sexuellt om mig lika mycket längre liksom! När jag är lite sugen ocj visar det så kan han helt plötsligt börja klappa och mysa med magen istället. Lite synd, men men...

• nyttliv85

Känner heller inget speciellt sug efter sex, hoppas att det snart kommer tillbaka!

Från det ena till det andra... 
    Vågar man dricka cola-light... har inte gjort det fram tills för typ en vecka sedan, men nu har jag fått sådant sug... så har kommit på mig själv att jag typ druckit 40 cl om dagen nu i en vecka... och nu blir jag nojig... kan det vara farligt?      

• MariaOchNiklas
    nyttliv85 skrev 2013-07-10 13:56:06 följande:
    Känner heller inget speciellt sug efter sex, hoppas att det snart kommer tillbaka! Från det ena till det andra...  Vågar man dricka cola-light... har inte gjort det typ en vecka sedan, men nu har jag fått sådant sug... så har kommit på mig själv att jag typ druckit 40 cl om dagen nu i en vecka... och nu blir jag nojig... kan det vara farligt?      

Jag skulle inte dricka det själv nu när jag är gravid då jag ej vet hur det påverkar fostret. Men min kompis drack det under båda hennes graviditeter. Hon har 2 fullt friska barn. Så gör det du tycker känns rätt för dig. Men jag tycker inte om att ta medicin eller sådant som är onaturligt överhuvudtaget. Så försöker äta så naturligt som möjligt.
    BF 18 DECEMBER ♥♥♥
Svar på tråden December bebis 2013