• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Nania
    Fröken Ö skrev 2013-04-02 13:25:31 följande:

Hej!
    Jag hoppar gärna in jag med=) Har plussat idag!!! BF är den 12 december, den bästa julklappen som man kan tänka sig!

Jag ska inte ropa hej ännu, har haft 2 missfall under 2012, i v. 7 och v. 11. Det har tagit ett halvår från sista missfallet till detta pluss så lyckan är total=) Måtte det gå bra denna gång, det får bli tredje gången gillt=) Jag har inga barn sedan tidigare, så den lille är mycket efterlängtad!

Vad har ni för symptom?

Grattis till er alla!
    Kram  

Välkommen och grattis!
  • Nania

Nä mot apoteket och hämta medicin mot illamåendet! Självklart ville läkaren inte skriva Primperan direkt fastän BM bad om det. Så blir Lergigan Comp enbart så länge det funkar. Sen får jag höra av mig igen.

• MissKaos

Nyare studier visar att deet inte är bra med alkohol före bim men se dig omkring, kolladanmark och grekland där driks det lite genom hela grav...

Plopps80 skrev 2013-04-02 11:20:29 följande:
    Jag skall skrivas in på MVC 18/4 och så blir det VUL 29/4. Nu har man lite mål. Men inskrivningen känns inte direkt så meningsfull. Min bm är inte den bästa men hade henne sist och orkar inte byta. Hon skrämde upp mig rejält nu ang att jag hade druckit alkohol förra helgen Diklofenak var ingen fara fören organen utvecklas sa hon så... Gud varför ska man oroa sig hela tiden för?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Joset

Jag vill också veta när man ska ringa, och hur vet man vart man ska ringa? Vad ska man säga.. haha märks att det är första barnet va ;)

• Irlais
    Joset skrev 2013-04-02 13:36:21 följande:
    Jag vill också veta när man ska ringa, och hur vet man vart man ska ringa? Vad ska man säga.. haha märks att det är första barnet va ;)
    Ring direkt :) du får välja MVC själv så det är helt fritt, vad som passar dig/du tycker är bra... Säg att du är gravid och vill skriva in dig helt enkelt, de frågar efter datum för sista mens och ger dig antagligen tid för hälsosamtal och sen inskrivning!
  • Plopps80
    MissKaos skrev 2013-04-02 13:30:43 följande:
    Nyare studier visar att deet inte är bra med alkohol före bim men se dig omkring, kolladanmark och grekland där driks det lite genom hela grav...

Jävla onödiga fylla jag var tvärsäker, helt bombsäker på att det inte skulle bli något denna månad. Dels ville ingen av mig och mannen ha decemberbarn och dels var mannen bortrest över ÄL det är ett under att jag blev gravid. Hatar att jag blev så himla full... Men det som skett har skett... Nu vill jag ju inget annat än att få ett decemberbarn eller jo vill gärna få 14 dagar innan som jag fick med dottern henne födde jag 37+7=v 38 det var toppen. Blir det samma får vi novemberbarn men det spelar ingen roll  bara det blir en frisk krabat.
  • cupcakekiller

Joset: jag ringde i v.5 med sonen, sa bara väl typ bara "hej, jag har tagit ett gravtest som visar posetivt" så frågar de när man hade sin senaste mens osv bara och så får man tid till hälsosamtalet o inskrivning :) vet inte hur det är i andra städet men här i linköping blir man även inbokad på ett ultraljud i v.13 där de räknar ut BF och kollar KUB :)

• Joset

Nejmen!! Nu kom inte hela svaret med!?

Tackade båda er, Irlais och Cupcakekiller :) ska kolla efter någon bra som ligger nära hem och jobb. Bor i Stockholm och antar att det finns endel att välja mellan.

• MissKaos

Ska hem och vitja brevlådan. Bör vara mina tradera mammakläder. Hoppas det passar. Kan inte tvinga igen byxorna och de som går gör ont.. hej tunika och bylsiga tröjor.. och mammalegfins.. dom vanliga rullar ner. Undrar om det ãr ngt fel på mig som redan är rejält rund om magen. Längtar med till inskriven på mvc och vul gjort. Inte maått illa sen fm, blir då orolig.. köpte mig ett gravtest till idag och fick gravid2-3 så hormonnivåerna har stigit sedan i onsdags då gravid1-2.

Såg en pytteliten bebis på stan. Overkligt, är dom så små? Och blir det en i min mage? *hoppas*

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
Svar på tråden December bebis 2013