• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Joset

Tjej89: jag var också lite inne på södermalms barnmorskor, eller på gullmarsplan.. får se vilken jag väljer imorgon :)

• iloveyou

Greywolf ja min första :) men hörde nu från två kompisar att de hade exakt samma känsla som vi verkar ha ochvdet är för att livmodern vidgar sig! Ett bra tecken då :)

• greywolf
    iloveyou skrev 2013-04-02 22:07:23 följande:
    Greywolf ja min första :) men hörde nu från två kompisar att de hade exakt samma känsla som vi verkar ha ochvdet är för att livmodern vidgar sig! Ett bra tecken då :)

Ja det verkar rimligt. Hoppas chockväxtvärken lägger sig snart, vet inte hur jag ska kunna vänja mig vid den. Fråga till alla här inne: Finns det någon detaljerad uträknarsida där man kan ange annat än datum för sista mens, för att få sitt BF? Den sidan jag har fyllt i där har räknaren fått fram att befrutkning skedde säkert 4 dagar innan den verkliga. De är väldigt generella, ingen verkar ta hänsyn till ägglossning eller har jag bara inte hittat dem?
  • verkar
    greywolf skrev 2013-04-02 22:12:50 följande:
    Ja det verkar rimligt. Hoppas chockväxtvärken lägger sig snart, vet inte hur jag ska kunna vänja mig vid den. Fråga till alla här inne: Finns det någon detaljerad uträknarsida där man kan ange annat än datum för sista mens, för att få sitt BF? Den sidan jag har fyllt i där har räknaren fått fram att befrutkning skedde säkert 4 dagar innan den verkliga. De är väldigt generella, ingen verkar ta hänsyn till ägglossning eller har jag bara inte hittat dem?

Den här på FL, på den kan man göra uträkningar på flera sätt.
  • Mist

Åh! Den 27/3 2012 alltså för ETT ÅR SEN fick jag ett plus på Stickan.
    Nu, ETT år senare sitter jag här med min lilla dotter som snart är 4 månader gammal.
    NI har en fantastisk resa framför er...
    Njut, skratta, gråt, prata och le! Ni har något alldeles underbart framför er..

• Plopps80

Jag kände mig så ogravid igår kväll. Tänkte att hoppet är nog ute! Nu vaknade jag kl 1 av ett kraftigt illamående och halsbränna. Med dottern mådde jag fruktansvärt illa men det började runt v6-7, halsbrännan led jag inte av fören magen blev stor. Brösten gör ont igen. Inte alls som innan men kroppen vänjer sig vid hormonerna har jag läst. Nu börjar illamåendet ge sig. Har druckit lite bubbelvatten. God natt

• Skuttiz82

Hej! Jag hoppar också in här :) beroende på vilken app jag tittar på så säger dem olika, 30/11-1/12. Men jag gissar på att det blir en decemberbebis :)
    Känner mig ganska orolig och tycker just nu att tiden går ganska sakta.
    Har jätteont i brösten, gråter väldigt lätt och kissar ofta.
    Ha en bra dag!
    / Camilla

• Nania
    Mist skrev 2013-04-02 23:06:15 följande:
    Åh! Den 27/3 2012 alltså för ETT ÅR SEN fick jag ett plus på Stickan.
    Nu, ETT år senare sitter jag här med min lilla dotter som snart är 4 månader gammal.
    NI har en fantastisk resa framför er...
    Njut, skratta, gråt, prata och le! Ni har något alldeles underbart framför er..
    Åh grattis till ditt lilla underverk :) Och tack för dem fina orden!
  • Nania
    Skuttiz82 skrev 2013-04-03 05:59:01 följande:
    Hej! Jag hoppar också in här :) beroende på vilken app jag tittar på så säger dem olika, 30/11-1/12. Men jag gissar på att det blir en decemberbebis :)
    Känner mig ganska orolig och tycker just nu att tiden går ganska sakta.
    Har jätteont i brösten, gråter väldigt lätt och kissar ofta.
    Ha en bra dag!
    / Camilla
    Grattis och välkommen!
  • iloveyou

Här ngn här inne små brunaktiga flytningar?  Och hur vanligt är det? 

Svar på tråden December bebis 2013