• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • greywolf
    Nania skrev 2013-04-02 20:04:24 följande:
    Jag har. Fick gjort det i förra veckan. :) Vilket jag var glad för idag när jag behövde ringa och få hjälp med illamåendemedicin :)

Nania skrev 2013-04-02 20:04:24 följande:
    Jag har. Fick gjort det i förra veckan. :) Vilket jag var glad för idag när jag behövde ringa och få hjälp med illamåendemedicin :)

Jag har också ringt, gjorde det idag - första arbetsdagen efter att jag plussade! Jag fick tid på fredag, kommer göra ett nytt gravtest på fredag morgon bara för att jag vill vara säker på att jag fortfarande är gravid då antar jag. Nu har jag lite småont hela tiden i nedre magen, är det gon annan som har känt så?
  • Joset

Jag ska ringa imorgon :) tänkte ringa idag, men telefontiden var bara fram till 13.00

• iloveyou

Greywolf jag har molvärk hela dagarna och nu på kvällarna i soffan kan det göra ganska ont! Vill bara ta massa smärtstillande men kommer självklart inte göra det. Kan det vara att livmodern växer?

• bodimit

Jag slinker in här efter att ha plussat igår!  Efter många många försök med icsi som inte tagit sig och ett missfall så har jag blivit gravid igen. En dotter som snart skall fylla sju och nu ska här banne mig bli ett syskon!
    Har bf den 4:e december. 

• greywolf
    iloveyou skrev 2013-04-02 21:05:43 följande:
    Greywolf jag har molvärk hela dagarna och nu på kvällarna i soffan kan det göra ganska ont! Vill bara ta massa smärtstillande men kommer självklart inte göra det. Kan det vara att livmodern växer?

iloveyou skrev 2013-04-02 21:05:43 följande:

Det måste vara det, men det är en för mig helt ny känsla så jag är lite vaksam förstår du? Det är din första grav visst? Det är ju min andra, minns inte den här känslan alls från första! Jag ser fram emot när första trimestern är över, vill kunna andas ut :)
  • emmali

Jag ligger nedbäddad och klockan är bara kvart över nio.... Men annars har jag inte så mycket symtom.... Mest gäspningar och liten aning till ömma bröst! Och förstås "mensvärk". Går in i v 5 imorn, hoppas tiden börjar gå snart!

• tjej89

Jag har också ringt MVC. Är i vecka 6, ska dit på fredag.

Idag började jag blöda näsblod. Massor. Hört att man har känsligare blodkärl som gravid. Någon som har erfarenhet av det eller var det bara en tillfällighet?

• Liten08

Åh va spännande! Hoppas dom ringer imorn :) Nania! Hur går det med illamående? Kollade apparna idag och det var Woman log PRO som säger att jag är i v 4 men samtliga andra säger v 5! Så jag räknar på v 5 för jag vill förbi 12-13 fort som attans :) Plopps80: mina symtom försvann, hoppas dom kommer tillbaka med buller och bång! Kul att så många trillar in och delar med sig :)

• Nania
    bodimit skrev 2013-04-02 21:18:29 följande:
    Jag slinker in här efter att ha plussat igår!  Efter många många försök med icsi som inte tagit sig och ett missfall så har jag blivit gravid igen. En dotter som snart skall fylla sju och nu ska här banne mig bli ett syskon!
    Har bf den 4:e december. 
    Grattis och välkommen!
  • Nania
    Liten08 skrev 2013-04-02 21:33:09 följande:
    Åh va spännande! Hoppas dom ringer imorn :) Nania! Hur går det med illamående? Kollade apparna idag och det var Woman log PRO som säger att jag är i v 4 men samtliga andra säger v 5! Så jag räknar på v 5 för jag vill förbi 12-13 fort som attans :) Plopps80: mina symtom försvann, hoppas dom kommer tillbaka med buller och bång! Kul att så många trillar in och delar med sig :)
    Jo med medicin så är det hanterbart i alla fall. Det jobbiga är bara att jag blir så matt i kroppen med. Känns typ som det skulle kännas om jag inte hade ätit på evigheter i vanliga fall men det känns så hela tiden! Skakig, trött och snurrig.
Svar på tråden December bebis 2013