• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Plopps80
    iloveyou skrev 2013-04-03 06:44:06 följande:
    Här ngn här inne små brunaktiga flytningar?  Och hur vanligt är det? 

iloveyou skrev 2013-04-03 06:44:06 följande:
    Här ngn här inne små brunaktiga flytningar?  Och hur vanligt är det? 

Hade det med dottern. Enligt gynakuten som jag uppsökte i panik är det mer vanligt än ovanligt med bruna flytningar. Imorn fyller dottern 5 år. Jag hade mkt bruna flytningar! Obehagligt är det men oerhört vanligt.
  • abban

Hej hej jag hoppar gärna in här. :)  har precis plussat och har då bf 10 dec så kasnke en lucia bebis. :) det är vårat tredje har två döttrar innan en på 3 år och en på 11 månader. Vi vill köra ganska tätt tycker de e kul blir mkt bus och nära kontakt.

Jag har mått lite lätt illa så därför jag tetsde mig fats att de e tidigt så jag hoppas att de håller i sig har ju inte paserat bim ännu. Förstoppad e bara förnamnet här tips?

Jag hade lite buna flytningar för några dagar sen som varade i typ 2-3 dagar så trodde de va mens på g men sen slutade det. och ett pluss istället. :) Hoppas de går bra för alla här inne. :)    

• Nania
    abban skrev 2013-04-03 08:05:43 följande:
    Hej hej jag hoppar gärna in här. :)  har precis plussat och har då bf 10 dec så kasnke en lucia bebis. :) det är vårat tredje har två döttrar innan en på 3 år och en på 11 månader. Vi vill köra ganska tätt tycker de e kul blir mkt bus och nära kontakt.

Jag har mått lite lätt illa så därför jag tetsde mig fats att de e tidigt så jag hoppas att de håller i sig har ju inte paserat bim ännu. Förstoppad e bara förnamnet här tips?

Jag hade lite buna flytningar för några dagar sen som varade i typ 2-3 dagar så trodde de va mens på g men sen slutade det. och ett pluss istället. :) Hoppas de går bra för alla här inne. :)    
    Välkommen och grattis till 3an :)
  • Fröken Ö
    greywolf skrev 2013-04-02 20:02:32 följande:

Stort grattis, kan bara tänka mig vad tufft det måstr vara med sådant i bagaget. Mitt bf är också 12 december! Har haft en hel del molvärk i livmodern och är på bim idag så jag har oroat mig lite men försöker att inte göra det och bara glädjas åt beskedet. Har du några symptom ännu?

Hela förra året var riktigt tufft, känns som att hela året gick ut på att planera graviditet, vara gravid och sörja missfall! Men skam den som ger sig, det här ska bli vårt år tjejer=)

Vad roligt med BF samma dag! Förhoppningsvis tittar den ut innan julen=) Jag kände mig väldigt ogravid denna gång, så jag blev jätte chockad när gravtestet visade ett plus=) Men nästan direkt efter plusset fick jag huvudvärk och lite illamående. Inga ömma bröst än. Víd första graviditeten så hade jag riktigt ömma bröst, vid andra så blev det mindre och nu nästan inget! Kanske är kroppen som redan är van vid en graviditet.

Jag tar extra progestreon denna gång, ska ta det fram tills v. 13 för att förhindra missfall och progesteron ger extra symptom så jag kommer att ha svårt denna gång och veta om allt är "riktiga" gravsymptom.
  • MissKaos
    abban skrev 2013-04-03 08:05:43 följande:

Linfrön! Päron. Katrinplommon. Min förra grav kokade jag fiberhavregryn med 1msk linfrön + ett par hackade katrinplommon och ett hackat fikon i. Ganska gott och det blev fart på min mage. Glöm inte dricka!

Är det riktigt illa Lactulos eller Inoloaxol från apoteket.

Jag känner mig nu ogravid. Mådde illa igår på fm och lite igår nu -nada- knepigt det där. Så var det inte med grabben då mådde jag ju illa varje dag. Igår slog tröttheten till med full kraft. Gick ändå till gymmet, höll på att somna på spinningcykeln men det kände sväldigt skönt efteråt. LA mig ca 21, läste 15min somnade. Med kisspaus sov jag sedan till morgonen men är nu trött igen. Får man sova över skrivbordet på jobbet? Ingen kommer märka det va?
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • sextontolv

Är det någon som ser mina kommentarer här eller???
    Får liksom ingen respons av NÅGON.

• abban
    MissKaos skrev 2013-04-03 08:43:25 följande:
    Linfrön! Päron. Katrinplommon. Min förra grav kokade jag fiberhavregryn med 1msk linfrön + ett par hackade katrinplommon och ett hackat fikon i. Ganska gott och det blev fart på min mage. Glöm inte dricka!

Är det riktigt illa Lactulos eller Inoloaxol från apoteket.

Jag känner mig nu ogravid. Mådde illa igår på fm och lite igår nu -nada- knepigt det där. Så var det inte med grabben då mådde jag ju illa varje dag. Igår slog tröttheten till med full kraft. Gick ändå till gymmet, höll på att somna på spinningcykeln men det kände sväldigt skönt efteråt. LA mig ca 21, läste 15min somnade. Med kisspaus sov jag sedan till morgonen men är nu trött igen. Får man sova över skrivbordet på jobbet? Ingen kommer märka det va?

åå tack för tips ska testas. :)
  • Joset

Sextontolv: tycker också att det är väldigt dålig respons på det man skriver i den här tråden...

• ams996

Fröken Ö: hade du bara ett mf? Jag hade tack och lov bara ett men min läkare sa inget om progesteron... Undrar om jag skulle kunna få den utskriven:-/... Skulle känna mig lite lugnare

• tjej89

Joset: vad kul att du också funderar på dom! Bor du också på söder? Svårt det där med att välja... Hoppas jag får göra något tidigt UL eller nått innan RUL. Vill så gärna se det lilla livet.

Hur gammal är du? :)

Svar på tråden December bebis 2013