• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

Ska hem och vitja brevlådan. Bör vara mina tradera mammakläder. Hoppas det passar. Kan inte tvinga igen byxorna och de som går gör ont.. hej tunika och bylsiga tröjor.. och mammalegfins.. dom vanliga rullar ner. Undrar om det ãr ngt fel på mig som redan är rejält rund om magen. Längtar med till inskriven på mvc och vul gjort. Inte maått illa sen fm, blir då orolig.. köpte mig ett gravtest till idag och fick gravid2-3 så hormonnivåerna har stigit sedan i onsdags då gravid1-2.

Såg en pytteliten bebis på stan. Overkligt, är dom så små? Och blir det en i min mage? *hoppas*

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Plopps80

Jag är helt slut efter arbetsdagen. Brösten gör lite mer ont nu igen men är inte alls så ömma som de varit de andra dagarna. Men jag måste sluta noja. På min fertilitetsapp står det 1 dag kvar till mens och det känns så jävla jobbigt. Som att det spelar någon roll eller... Appen stämmer alltid så det blir bara skönt att passera bim. Gravidsymtomen är ju lika pms så ibland undrar jag om jag inbillat mig allt. De digitala testen har slocknat nu och det är lite jobbigt. Skulle nästan vilja ta ett cb plus bara för att ha något att titta på men det får väl finnas gränser eller vad säger ni

• Nania
    Plopps80 skrev 2013-04-02 15:20:56 följande:
    Jag är helt slut efter arbetsdagen. Brösten gör lite mer ont nu igen men är inte alls så ömma som de varit de andra dagarna. Men jag måste sluta noja. På min fertilitetsapp står det 1 dag kvar till mens och det känns så jävla jobbigt. Som att det spelar någon roll eller... Appen stämmer alltid så det blir bara skönt att passera bim. Gravidsymtomen är ju lika pms så ibland undrar jag om jag inbillat mig allt. De digitala testen har slocknat nu och det är lite jobbigt. Skulle nästan vilja ta ett cb plus bara för att ha något att titta på men det får väl finnas gränser eller vad säger ni
    Finns det? Jag har två plus bara av den anledningen ;) 
  • Nania
    MissKaos skrev 2013-04-02 14:36:28 följande:
    Ska hem och vitja brevlådan. Bör vara mina tradera mammakläder. Hoppas det passar. Kan inte tvinga igen byxorna och de som går gör ont.. hej tunika och bylsiga tröjor.. och mammalegfins.. dom vanliga rullar ner. Undrar om det ãr ngt fel på mig som redan är rejält rund om magen. Längtar med till inskriven på mvc och vul gjort. Inte maått illa sen fm, blir då orolig.. köpte mig ett gravtest till idag och fick gravid2-3 så hormonnivåerna har stigit sedan i onsdags då gravid1-2.
    Såg en pytteliten bebis på stan. Overkligt, är dom så små? Och blir det en i min mage? *hoppas*
    Åh vet vad du menar. Längtar till man får hålla lilla knytet med!
  • mammatilltvå85

Jag förstår hur ni känner inför att passera BIM, jag var också jättestressad...plussade ju ca 5 dagar före BIM och dessa dagar var jobbiga=( nu har jag "vetat om" graviditeten i ca 2 veckor...men det känns väldigt overkligt. Är i v 6 nu och tog ett digitalt test idag då jag tycker att teststrecket borde blivit starkare och starkare och tillslut starkare än kontrollstrecket på mina test från billigatester men det har inte varit så. Men det digitala visade gravid 3+ precis som det borde börjat gjort idag då det är ganska exakt 21 dagar sedan befruktningen så hormonnivåerna verkar stämma...då var det också ett em test.

Jag tror inte ni som ej passerat BIM behöver oroa er, men förstår känslan..njut istället=) Vad som än kan tänkas hända senare är vi gravida just NU och det ska vi vara glada för!

• verkar

Ett stycke Clearblue graviditetstest har nu inhandlats, jag har inte tagit mått test än. Med Linn och Alexandra tog jag första testet vid inskrivningssamtalet. Men då hadde jag så starka graviditets symtom att det var uppenbart. Men det här gången är det annorlunda, inget illamående alls, ingen luktkännslighet och inga svulna bröst. De symtomen kom tidigt med tjejerna. Lustigt att det kan vara så olika när det är samma kropp, samma man m.m Fast jag är tacksam om jag slipper illamåendet denna gång. Kanske pojke denna gång? Skröna?

• Sweetboxen

Plussade i onsdags, overkligt men härligt och efterlängtat. Bf 2/12. 
    Mitt fjärde barn, en liten sladdis, så det känns som att man börjar om från början igen Glad
    Lycka till ni alla plussare på färden! 

• tjej89

Nu börjar det där illamåendet smyga sig på lite lätt. Kände det när jag lagade mat tidigare. Och stundtals under dagen, jag liksom känner mig äckligt mätt på nå vis. Fast jag inte ätit på ett tag. Konstig känsla. Har också haft ont i "tjej magen" hugger lite lätt... Fler med samma?

• Nania
    Sweetboxen skrev 2013-04-02 17:55:45 följande:
    Plussade i onsdags, overkligt men härligt och efterlängtat. Bf 2/12. 
    Mitt fjärde barn, en liten sladdis, så det känns som att man börjar om från början igen Glad
    Lycka till ni alla plussare på färden! 
    Välkommen och grattis!
Svar på tråden December bebis 2013