• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • mamma till oliver

Anna 1988:) : finns en grupp där vi är en härligt gäng tjejer o den heter december bebis 2013 :) jätte fin sammanhållning och att msn liksom lär "känna" varann o kan ge varann tips o så :) kom med där ??? :)

• MissKaos

Det du hittade ät fint!

Plopps80 skrev 2013-07-15 17:06:57 följande:
    Nytt liv vad skönt att allt var normalt. Lycka'

Var på Ullared idag. Vilken besvikelse! Sedan dom gjorde om finns det ju inget kul kvar till bebisar. Förr hade dom massa fina påslakanset, snuttefiltar mm. Nu var det så lite och begränsat. Babykläder i storlek 50 56 var en enorm besvikelse också. Allt var med Alfons eller spöket Laban och utbudet var så kass! Det fanns ingenting i stort sett. Blä! När jag väntade dottern fanns det mängder med fina kläder och babygrejer. Deras minsta vinteroverall var i strl 62. Enorm för en nyfödd. Köpte en body, ett par byxor. 2 pyjamas, två nappar, ett bäddset till vagnen och 2 par sockar.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Åk! Bättre en gång för mkt. Dom kanske kan ge dig ngy? Bricanyl?

mammatilltvå85 skrev 2013-07-15 19:23:58 följande:
    Njut av din graviditet, det "normala" är ju faktiskt att det går bra och är normalt allting!

Nej, alltså de har fötts för att jag haft massa "värkar" och förvärkar varje dag under mina graviditeter och plötsligt har de kommit mer och mer regelbundet och vips har förlossningen startat...ungefär så. livmodertappen har börjat öppnas sakta sakta i förtid av alla dessa värkar. De vet inte varför jag har de värkarna, har inte funnits någon förklaring till det. Min mamma hade likadant fast på henne var de "ofarliga" dvs livmodertappen påverkades inte. Hon gick istället över tiden. De säger att vissa bara har en lättretad livmoder. Det kan räcka att barnet sparkar så får jag en sammandragning, vissa dagar kommer de med 2-3 minuters mellanrum i 12 timmar i sträck. Ibland gör de ont, de har gjort ont sista veckorna.

Nu har jag haft relativt onda sammandragningar 4-5 ggr i timmen sedan i eftermiddags. Funderar på om jag ska ringa förlossningen för en koll. Vore skönt att höra att de är ofarliga än så länge. Samtidigt bävar jag för att behöva åka dit. Brukar ju bli en del turer dit under mina graviditeter. =(

Jag vill bara komma till v.26-27 nu så det åtminstone finns en relativt god chans OM bebisen skulle komma. Men drömmen vore ju att få föda ett barn i normaltid. Slippa neo med allt vad det innebär.       

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Plopps80
    Nania skrev 2013-07-15 17:30:39 följande:
    Jag är i 19+2 idag. Appen som visar babyn visar "verklig storlek" just för det den tycker i v20. Så måste inte stämma exakt med lillan i magen :) 

Aha tänkte du var i vecka 25 eller nåt Tack miss kaos. Det jag hittade var fint men hade förväntat mig att komma hem med massa babysaker
  • mammatilltvå85

Jag ringde förlossningen och fick komma in på koll. Hemma igen nu. Tappen var opåverkad av mina sammandragningar. En enorm lättnad. Med barn nummer två var den opåverkad ända till v.31 (han föddes i v.34) så det hade ju varit fruktansvärt om den hade varit påverkad nu.

Däremot var lillasyster i magen sjövild. De fick inte til en ctg kurva för hon sparkade konstant på den där pucken under bandet på magen så den hoppade. Och när de gjorde vaginalt ultraljud så sparkade hon också hela tiden. kan vara att hon har en extra livlig dag idag som också triggar sammandragningarna och att jag upplever de mer....Vi lär väl få en vild liten bebis;=) hehe....

Känner mig så lättad nu. Bad en liten bön innan jag åkte in, och jag är inte ens troende. Nu kan jag slappna av lite mer. I alla fall ett par veckor till.    

• Annaa1988
    mamma till oliver skrev 2013-07-15 19:27:55 följande:
    Anna 1988:) : finns en grupp där vi är en härligt gäng tjejer o den heter december bebis 2013 :) jätte fin sammanhållning och att msn liksom lär "känna" varann o kan ge varann tips o så :) kom med där ??? :)
    Jah söker upp er! Vad skoj!

• Annaa1988
    Annaa1988 skrev 2013-07-15 23:08:02 följande:
    Jah söker upp er! Vad skoj!

Är den hemlig? Hittar den inte :(
  • MissKaos

Skönt! Väl värt resan mao.

Varför ger dom inte bricanyl för att lugna sd?

mammatilltvå85 skrev 2013-07-15 22:09:56 följande:
    Jag ringde förlossningen och fick komma in på koll. Hemma igen nu. Tappen var opåverkad av mina sammandragningar. En enorm lättnad. Med barn nummer två var den opåverkad ända till v.31 (han föddes i v.34) så det hade ju varit fruktansvärt om den hade varit påverkad nu.

Däremot var lillasyster i magen sjövild. De fick inte til en ctg kurva för hon sparkade konstant på den där pucken under bandet på magen så den hoppade. Och när de gjorde vaginalt ultraljud så sparkade hon också hela tiden. kan vara att hon har en extra livlig dag idag som också triggar sammandragningarna och att jag upplever de mer....Vi lär väl få en vild liten bebis;=) hehe....

Känner mig så lättad nu. Bad en liten bön innan jag åkte in, och jag är inte ens troende. Nu kan jag slappna av lite mer. I alla fall ett par veckor till.    

• Felinne
    mammatilltvå85 skrev 2013-07-15 19:23:58 följande:

Njut av din graviditet, det "normala" är ju faktiskt att det går bra och är normalt allting!

Nej, alltså de har fötts för att jag haft massa "värkar" och förvärkar varje dag under mina graviditeter och plötsligt har de kommit mer och mer regelbundet och vips har förlossningen startat...ungefär så. livmodertappen har börjat öppnas sakta sakta i förtid av alla dessa värkar. De vet inte varför jag har de värkarna, har inte funnits någon förklaring till det. Min mamma hade likadant fast på henne var de "ofarliga" dvs livmodertappen påverkades inte. Hon gick istället över tiden. De säger att vissa bara har en lättretad livmoder. Det kan räcka att barnet sparkar så får jag en sammandragning, vissa dagar kommer de med 2-3 minuters mellanrum i 12 timmar i sträck. Ibland gör de ont, de har gjort ont sista veckorna.

Nu har jag haft relativt onda sammandragningar 4-5 ggr i timmen sedan i eftermiddags. Funderar på om jag ska ringa förlossningen för en koll. Vore skönt att höra att de är ofarliga än så länge. Samtidigt bävar jag för att behöva åka dit. Brukar ju bli en del turer dit under mina graviditeter. =(

Jag vill bara komma till v.26-27 nu så det åtminstone finns en relativt god chans OM bebisen skulle komma. Men drömmen vore ju att få föda ett barn i normaltid. Slippa neo med allt vad det innebär.       
    Märkligt. Kroppen är verkligen häpnadsväckande på så många sätt. På gott och ont... Håller tummarna för dig i alla fall.
  • MissKaos

Bm idag! Tiden går snabbt.. Men nu ska det väl bli tätare besök efter v 20.
    Börjar semester på fredag.. eller ja, jobbar sista dagen fredag. Gött! Ser SÅ fram emot det! Kollade vädre t nu ska bli kanon Härligt. Ser fram emot stranden och grilla etc. Borås djurpark m sonen mm

Svar på tråden December bebis 2013