• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Stinakri83

Idag har jag varit och handlat!! En säng och lite kläder och en vagn! Det fick bli en Urban jungle :) känns skönt att få handla lite iallafall!!

• Annaa1988
    MissKaos skrev 2013-07-19 20:00:57 följande:
    Kände igen den. Nice!
    Ja, så vacker! Måste måste ha! Sålde just en likadan fast i lila.
    Har just nu bara en trikåsjal, en tricotslen som ligger och väntar på bebisen :) 
  • Annaa1988
    Stinakri83 skrev 2013-07-19 20:01:58 följande:
    Idag har jag varit och handlat!! En säng och lite kläder och en vagn! Det fick bli en Urban jungle :) känns skönt att få handla lite iallafall!!
    Oh, vilken i vilken färg?
  • Plopps80
    MissKaos skrev 2013-07-19 19:28:03 följande:
    Min unge sov 5h i sträck från start.. då bajsade han inte men sennåt han när hsn vaknade. .. tyvärr fick han borrelia när han var 6månader och penicillinet fick han magknip av och det enda som hjälote var ammning. Drömmen är en kopia på det mönstret. Gjordr inte så mkt med ett blöjjbyte då när man nästan alltid fickv5+2hsömn. Helst vill msn hs bajs dagtid såklart. Preppar mentalt för kolik och vaknätter. Ammade ni era barn länge?
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Jag hoppas på ett barn som sover lika bra som dottern. Hon la sig 20 och vaknade 03, åt och vaknade 07 åt och fick ren blöja sov till 10-11. Drömmen. Jag ammande 6 månader. Satsar på det denna gången också. Det är säkert normalt med bebisar som bajsar på nätterna men jag känner ingen som varit uppe och bytt blöja om nätterna.
  • siolina

Jag gillar inte rapsolja för jag står inte ut med lukten tyvärr, men mandelolja har alltid funkat bra för oss. Men vår dotter bajsade inte i blöjan efter hon var ca två tre månader så det blev ju inte särskilt svårt att hålla rent heller.

Sjal däremot har jag inte trivts i, vi har kört bärsele.

Jag har inte fött min dotter själv så ammat henne har jag inte gjort alls, men jag planerar att låta detta barnet dia tills det tröttnar, om det inte skulle bli så att jag gör det först. Glad
    Däremot hoppas jag att det också vill ta flaska för det underlättar väldigt tycker jag.

• Plopps80

Använder våtservetter när vi är ute och åker, inte är hemma. Hemma tvättar jag med vatten. Min dotter har aldrig varit röd i rumpan trots våtservetter och noll blöjbyten på natten

• MariaOchNiklas

Angående blöjbyte på natten. Går inte upp för att byta om inte dottern gnäller. Har en riktig sjusovare här hemma. Hon kan ev vakna för välling på natten. Sedan somnar hon om och sover till 9 på morgonen. Har hon gjort sedan hon va typ en månad. Om blöjan är full i kiss byter jag självklart, men är det bara lite så går det vara tills det är morgon. Alla barn är olika. Vi använder oss av olivolja både till rumpa och i badvattnet. Inga konstiga tillsatser som jag själv tycker är bra. Men helt upp till andra hur de vill göra. Känns som du tycker jag är konstig som har ett barn dom bajsat på nätterna. Hade jag själv bestämt så hade hon gärna fått gjort det på dagen lite mer i stället. Men va bara under en kort period.

Plopps80 skrev 2013-07-19 21:21:55 följande:
    Använder våtservetter när vi är ute och åker, inte är hemma. Hemma tvättar jag med vatten. Min dotter har aldrig varit röd i rumpan trots våtservetter och noll blöjbyten på natten

BF 18 DECEMBER ♥♥♥
Svar på tråden December bebis 2013