• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Plopps80
    MariaOchNiklas skrev 2013-07-19 22:45:24 följande:
    Angående blöjbyte på natten. Går inte upp för att byta om inte dottern gnäller. Har en riktig sjusovare här hemma. Hon kan ev vakna för välling på natten. Sedan somnar hon om och sover till 9 på morgonen. Har hon gjort sedan hon va typ en månad. Om blöjan är full i kiss byter jag självklart, men är det bara lite så går det vara tills det är morgon. Alla barn är olika. Vi använder oss av olivolja både till rumpa och i badvattnet. Inga konstiga tillsatser som jag själv tycker är bra. Men helt upp till andra hur de vill göra. Känns som du tycker jag är konstig som har ett barn dom bajsat på nätterna. Hade jag själv bestämt så hade hon gärna fått gjort det på dagen lite mer i stället. Men va bara under en kort period.
    BF 18 DECEMBER ♥♥♥

Har jag skrivit att barn är konstiga som bajsar på natten? Nej! Jag har däremot aldrig hört talas om det. Jag trodde inte bebisar bajsade på nätterna det är vad jag har hört. Jag skrev på skoj att jag inte hoppas min son lägger sig till med sånna ovanor, men man kanske inte får skämta i denna tråden. Jag skulle aldrig gå upp och väcka upp mitt barn genom att tända och byta blöja om det inte vore absolut nödvändigt. Givetvis hoppas jag inte att jag får ett barn som bajsar på nätterna. Så kul är det inte att byta blöja. Gör barnet det så gör det och jag har aldrig påstått att det är onormalt. Har aldrig hört talas om någon vars bebis bajsar på nätterna. Tråkigt att man inte kan skriva saker i tråden utan att bli ifrågasatt.
  • Äntligengravid

Mina bajsade i början även på nätterna. Sen när dom blev större bajsade dom bara när dom var vakna. Jag är lat och kör med våtservetter. Hur vi ska göra med skötbord har jag inte bestämt än. Vi bor vansinnigt trångt så finns ju inte direkt nån plats för det (Vi sover i vardagsrummet så det känns ganska fullt ändå med dubbelsäng, spjälsäng, byråar och soffa) Hoppas på ett mirakel så vi hinner få en större lägenhet innan bebisen kommer.

Var igår och handlade lite mer till bebisen. Spjälsäng, blöjor, nappar, nappar till nappflaskorna och madrass. Inte så mycket kvar nu som ska köpas. Dom dyra sakerna är avklarade nu iaf. Ska åka och kolla efter lite mer kläder idag oxå. Nästa vecka ska jag till min syrra och kolla vad hon har för kläder sparade

• MissKaos

Kan vi inte be bb om insticksprogram som gör att dom skiter på fm?

Jag vill helst slippa gå upp. .

Plopps80 skrev 2013-07-19 23:39:35 följande:
    Har jag skrivit att barn är konstiga som bajsar på natten? Nej! Jag har däremot aldrig hört talas om det. Jag trodde inte bebisar bajsade på nätterna det är vad jag har hört. Jag skrev på skoj att jag inte hoppas min son lägger sig till med sånna ovanor, men man kanske inte får skämta i denna tråden. Jag skulle aldrig gå upp och väcka upp mitt barn genom att tända och byta blöja om det inte vore absolut nödvändigt. Givetvis hoppas jag inte att jag får ett barn som bajsar på nätterna. Så kul är det inte att byta blöja. Gör barnet det så gör det och jag har aldrig påstått att det är onormalt. Har aldrig hört talas om någon vars bebis bajsar på nätterna. Tråkigt att man inte kan skriva saker i tråden utan att bli ifrågasatt.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Plopps80
    MissKaos skrev 2013-07-20 09:32:17 följande:
    Kan vi inte be bb om insticksprogram som gör att dom skiter på fm? Jag vill helst slippa gå upp. .
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Haha en stjärtplugg vore toppen. Så man kan amma i sängen utan att öppna ögonen
  • Annaa1988
    Stinakri83 skrev 2013-07-19 22:54:09 följande:
    Annaa1988 det blev en svart sittdel och en lime grön liggdel!! :)
    Oh, supersnyggt ju!
  • Annaa1988
    MissKaos skrev 2013-07-20 09:32:17 följande:
    Kan vi inte be bb om insticksprogram som gör att dom skiter på fm?
    Jag vill helst slippa gå upp. .
    Haha, ja någon form av timer vore ju ypperligt. Eller att de bara skiter då någon som älskar att byta bajsblöjor är i närheten ;)
  • MissKaos

Tampong?

Plopps80 skrev 2013-07-20 10:23:20 följande:
    Haha en stjärtplugg vore toppen. Så man kan amma i sängen utan att öppna ögonen

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Den som uppfinner den appen blir rik!

Annaa1988 skrev 2013-07-20 10:35:52 följande:
    Haha, ja någon form av timer vore ju ypperligt. Eller att de bara skiter då någon som älskar att byta bajsblöjor är i närheten ;)

• Plopps80
    MissKaos skrev 2013-07-20 10:47:29 följande:
    Tampong?
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Haha ob mini
Svar på tråden December bebis 2013