• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos
    Plopps80 skrev 2013-07-20 11:07:00 följande:
    Magen efter 20 fulla veckor. Går in i vecka 21 imorn.

Schysst kista! Ingen tvekan om vad som finns i den!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • siolina

Bajsblöjor överlag hoppas jag att vi ska slippa även denna gång. Amningsbajset går väl an men så fort de börjar äta vanlig mat tycker jag att det blir lite obehagligt faktiskt.

I övrigt är jag irriterad idag för att en kompis skrev på min facebooksida och gratulerade mig till bebisen. Det är så himla osnyggt att göra så när jag inte själv har skrivit något, eller ens sagt något direkt till henne. Vi har inte riktigt hunnit berätta för att vänner så nu var det en gammal barndomskompis till mig som smsade. Har tagit bort kommentaren, som ju är skriven i all välmening, men för mig som är rätt privat på min sida känns det inte okej att outa andras angelägenheter sådär. 

• Sokkerflikkan

Siolina - instämmer!! Vi har sagt till alla vi har berättat för att det är offentligt men det betyder inte att vi vill att man skriver på de sociala medierna.

• AnnaSthlm

Håller med om att det är ganska respektlöst att skriva grattis till graviditeten på tidslinjen för allas åsyn, även om avsikten givetvis är god. Vill man gratta får man skriva ett privat meddelade.

• MariaOchNiklas
    Plopps80 skrev 2013-07-19 23:39:35 följande:
    Har jag skrivit att barn är konstiga som bajsar på natten? Nej! Jag har däremot aldrig hört talas om det. Jag trodde inte bebisar bajsade på nätterna det är vad jag har hört. Jag skrev på skoj att jag inte hoppas min son lägger sig till med sånna ovanor, men man kanske inte får skämta i denna tråden. Jag skulle aldrig gå upp och väcka upp mitt barn genom att tända och byta blöja om det inte vore absolut nödvändigt. Givetvis hoppas jag inte att jag får ett barn som bajsar på nätterna. Så kul är det inte att byta blöja. Gör barnet det så gör det och jag har aldrig påstått att det är onormalt. Har aldrig hört talas om någon vars bebis bajsar på nätterna. Tråkigt att man inte kan skriva saker i tråden utan att bli ifrågasatt.

Nej det har du inte gjort rakt ut. Men tolkade det så. Jag väcker inte mitt barn om hon inte gnäller och signalerar att något är fel. Klart man får skoja, men kände inte av ditt skoj utan att du minsann har ett barn som inte bajsar på nätterna och att det va det mest naturliga av allt. Men är svårt att höra hur någon menar exakt då vi enbart skriver saker. Inte hör på den andres röst vart skojet kommer in tyvärr. Nu tänker jag inte diskutera mer om detta. Punkt slut
    BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • Repan
    siolina skrev 2013-07-20 12:53:01 följande:
    Bajsblöjor överlag hoppas jag att vi ska slippa även denna gång. Amningsbajset går väl an men så fort de börjar äta vanlig mat tycker jag att det blir lite obehagligt faktiskt.

I övrigt är jag irriterad idag för att en kompis skrev på min facebooksida och gratulerade mig till bebisen. Det är så himla osnyggt att göra så när jag inte själv har skrivit något, eller ens sagt något direkt till henne. Vi har inte riktigt hunnit berätta för att vänner så nu var det en gammal barndomskompis till mig som smsade. Har tagit bort kommentaren, som ju är skriven i all välmening, men för mig som är rätt privat på min sida känns det inte okej att outa andras angelägenheter sådär. 
    Gör så att du ändrar i dina inställningar på Facebook så att endast du ser vad folk skriver på din wall - på så vis kan sådant inte hända i framtiden!
    Bebis BF 21 december 2013
  • Stinakri83

Hallå! Vi ska till Göteborg nästa helg.. Vet ni hur det är med att åka karuseller?? Får man åka något? Har försökt att hitta info på Lisebergs hemsida men hittar inget!! Någon som vet??

• Parksandrec

Stinakri
    Det står på attraktionerna vilka du får åka, el rättare sagt, vilka du ej får åka. En karusell för barn är ok. Men inte några berg och dalbanor eller uppskjut eller så.

• Kiira

Vet ni vad, jag var med om något jätte jobbigt i onsdags. Det började med att jag på eftermiddagen började se dåligt på mitt högra öga. synen försvann som bort ibland. Jag frågade mannen om ja hade skräp i ögat men de var inget där. efter någon timme när vi ska äta börja ja känna mig konstig. sitter och säger till min ena dotter "tuva ät upp maten" sekunden efter börja jag fundera på om hon verkligen heter Tuva, eller har ja sagt fel namn. Efter det ska ja ge min yngsta dotter en kaka, räcker fram den och säger här har du en köttbulle, hur ja än försöker säga vad de är blir de en köttbulle. Mannen skickar in mig till fotöljen o vardagsrummet. Efter någon minuter kommer han in o ser mig med början till panik, min höger arm kunde ja inte röra, den var helt bortdomnad, kort efter samma sak med vänster arm. sen bägge bena, och ja får svårt att andas.. Han ringer 112.  dom skickar en ambulans, o sos ber  min man ringa igen om talet blir förändrat. några minuter gick ja ja tappar tal förmågan,  jag bara sluddrar när ja öppnar munnen. I min hjärna känner ja mig helt klar. och börjar få panik över att mina barn ser mig i detta tillstånd samt att undra hur barnen reagerar när ambulansen kommer. 18 minuter efter sos är larmat kommer ambulansen, de har kört 5 mil på 18 minuter (ingen motorväg snarare rätt kass landsväg). de gör några enkla tester och  sätter kanyl. blodtrycket var bara lätt förhöjt pulsen rejält  snabb, och ja började få tillbaka talet.. De kör mig till sjukhuset som är närmast 12 mil bort, där blir ja liggandes i ett rum med stora lampor tända, ensam. efter en timme så kommer läkaren och undrar vad som hänt, hon ser att ja mår dåligt har frossa, ont i huvudet och kunde med halvdåligt tal berätta  lite vad som hänt, en timme senare tar de blodprov. ytrterligare en timme senare säger de att ja är frisk och att ja kan åka hem. 01,40. hur ska ja åka hem? till ett tomt hus efter de som hänt ca 5 timmar innan? Jag var en grönsak! kunde inte tala inte gå inte röra mig!? Ja får tillslut stanna på en obs plats. men blev utskriven 10,30 och fick åka buss hem. Jag är fullt frisk. enligt dom. Ingen kollade om bebis mådde bra. enligt blodproverna var ju helt frisk, pulsen min var dock ännu hög när ja for hem.

Hur hade ni gjort i mitt läge? 

• Annaa1988
    Kiira skrev 2013-07-20 17:28:40 följande:
    Vet ni vad, jag var med om något jätte jobbigt i onsdags. Det började med att jag på eftermiddagen började se dåligt på mitt högra öga. synen försvann som bort ibland. Jag frågade mannen om ja hade skräp i ögat men de var inget där. efter någon timme när vi ska äta börja ja känna mig konstig. sitter och säger till min ena dotter "tuva ät upp maten" sekunden efter börja jag fundera på om hon verkligen heter Tuva, eller har ja sagt fel namn. Efter det ska ja ge min yngsta dotter en kaka, räcker fram den och säger här har du en köttbulle, hur ja än försöker säga vad de är blir de en köttbulle. Mannen skickar in mig till fotöljen o vardagsrummet. Efter någon minuter kommer han in o ser mig med början till panik, min höger arm kunde ja inte röra, den var helt bortdomnad, kort efter samma sak med vänster arm. sen bägge bena, och ja får svårt att andas.. Han ringer 112.  dom skickar en ambulans, o sos ber  min man ringa igen om talet blir förändrat. några minuter gick ja ja tappar tal förmågan,  jag bara sluddrar när ja öppnar munnen. I min hjärna känner ja mig helt klar. och börjar få panik över att mina barn ser mig i detta tillstånd samt att undra hur barnen reagerar när ambulansen kommer. 18 minuter efter sos är larmat kommer ambulansen, de har kört 5 mil på 18 minuter (ingen motorväg snarare rätt kass landsväg). de gör några enkla tester och  sätter kanyl. blodtrycket var bara lätt förhöjt pulsen rejält  snabb, och ja började få tillbaka talet.. De kör mig till sjukhuset som är närmast 12 mil bort, där blir ja liggandes i ett rum med stora lampor tända, ensam. efter en timme så kommer läkaren och undrar vad som hänt, hon ser att ja mår dåligt har frossa, ont i huvudet och kunde med halvdåligt tal berätta  lite vad som hänt, en timme senare tar de blodprov. ytrterligare en timme senare säger de att ja är frisk och att ja kan åka hem. 01,40. hur ska ja åka hem? till ett tomt hus efter de som hänt ca 5 timmar innan? Jag var en grönsak! kunde inte tala inte gå inte röra mig!? Ja får tillslut stanna på en obs plats. men blev utskriven 10,30 och fick åka buss hem. Jag är fullt frisk. enligt dom. Ingen kollade om bebis mådde bra. enligt blodproverna var ju helt frisk, pulsen min var dock ännu hög när ja for hem.

Hur hade ni gjort i mitt läge? 
    Det lät ju som en stroke! Vad läskigt.. Jag hade sökt mer vård, på ett annat sjukhus eller hos annan läkare på det sjukhuset. Någon anledning till ditt mående fans det ju. Fyobehagligt
Svar på tråden December bebis 2013