December bebis 2013
Pratig och glad bebis verkar ha sovit gott och vaknat på rätt sida
Pratig och glad bebis verkar ha sovit gott och vaknat på rätt sida
Jag undrar om det är någon här som haft samlag igen efter förlossningen? Hur lång tid efter förlossningen i så fall? Hade ni då inget avslag alls längre? Hur kändes det?
Är det någon fler än jag som inte blivit av med såren på bröstvårtorna ännu? Det har gått mer än fyra veckor men dom vägrar läka! Håller på att bli galen.... Att amma går hyfsat, värre är det att använda kläder, usch vad ont det gör. Hade helst gått omkring med bar överkropp dygnet runt men det funkar ju liksom inte annat än när man är hemma. BVC tyckte jag skulle prova pumpa det bröstet som är värst och låta det vila från amning en stund. Men grejen är den att det bröstet är tjorvigt och jag lyckas inte får ut mer än ca 5 ml på tio min med pumpen... Annat är det när dottern suger, då hör jag att hon får ut mjölk, inte jättemycket som på andra bröstet men definitivt mer än 5ml..
Förlåt men jag måste få klaga lite. Mår så jävla dåligt just nu. Min lille kille vill inte längre ta bröstet. Inte ens med amningsnapp. Vi är tvungna att koppmata honom varannan timme eftersom han bara minskar i vikt. Och även när vi är snabba tar det minst 30min att fixa klart allt plus byta minst en blöja. Det gör att vi max får sova 1,5h mellan varje matning.Jag bara gråter. Sitter och pumpar och ser ju att stressen har påverkat mjölkproduktionen eftersom jag bara får ut hälften så mycket nu som för två dagar sedan. Min kropp är trasig. Varje toalettbesök är en kamp när ens ringmuskel är av. Och min man håller på att bryta ihop eftersom han måste ta hand om en fru i upplösningstillstånd, en gråtande bebis och allt annat som rör mat, tvätt, inköp osv.
Fy fan. Lite mer rosa fluffiga moln hade inte skadat.
Är det många som kör med napp till sina barn?! Å när brukar man börja med dom?! Åhh felinne lider verkligen med dej!! Funkar inte flaska heller?! Tänker med tanke på att han inte tar amningsnappen?!
Rasmus är 7 veckor på tisdag. Ammar var 4e timme på natten. På förmiddagen varannan timme, om vi inte är ute med vagnen då kan han sova gott längre än så. På eftermiddagen/kvällen är det ofta, typ varje timme. Dock äter han fort, bara några minuter och bara ett bröst.Han ligger gärna kvar vid bröstet när han har ätit klart. Slickar och luktar på bröstvårtan och ser mycket nöjd ut. Då ler han ofta och har gjort det ett par veckor nu. Han ler åt oss också och har börjat "småprata". Jag tycker inte han tittar på mig några längre stunder, men sin pappa kan han verkligen ligga lääänge och titta på.
Mera vaken och nyfiken på omvärden (= pappa i detta fallet).