• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos
    Plopps80 skrev 2013-07-29 18:08:36 följande:
    i1290.photobucket.com/albums/b529/plopps08/nu...
    Dagens skörd från villervalla.

Fina saker du har hittat! Vi har inte samma filt.. Har kläder i samma som din filt dock (inte till mig alltså )
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Plopps80
    mammatilltvå85 skrev 2013-07-29 18:23:16 följande:
    Nu har vinteroverallen från Next kommit! Tog storlek 56. Den är så mjuk och gosig=) 

Vad gullig :)
    MissKaos skrev 2013-07-29 18:24:37 följande:
    Fina saker du har hittat! Vi har inte samma filt.. Har kläder i samma som din filt dock (inte till mig alltså )
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Tack. hade kunnat köpa halva stället.
  • cupcakekiller

Äntligen varit på stan och köpt lite mammalinnen och en myskofta, hann ge bort mina förra mammalinnen till kompisar och har fått kämpa med att dra över mina normala på magen, men nu så! Passade på att ta en magbild i nya kläderna med.

v.21 (20+3), och sonen försöker med komma med på bild ;)

• FiaFunderar

Sköna bodys, sköna byxor, pyjamasar, strumpor, mössor, overall
    Man behöver absolut inte ha överdrivet med kläder märkte jag förra året när dottern kom. Vissa klädesplagg hann hon aldrig ha och vissa användes bara 1-3 ggr...
    Och här var de begagnade kläderna populärast! Mjuka och sköna :)

• Nania
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-07-29 19:28:02 följande:
    Åh så ni shoppar får nästan panik.. Vad behövs till en nyfödd som start?? Klädmässigt??
    Jättesvårt att säga. Jag som har en kräkis och en som inte varit det sedan innan kan säga att det skiljer otroligt från barn till barn. Även saker som om man har egen tvättmaskin eller måste tvätta i tvättstuga påverkar hur mycket man behöver tycker jag. 
    FiaFunderar skrev 2013-07-29 20:54:47 följande:
    Sköna bodys, sköna byxor, pyjamasar, strumpor, mössor, overall
    Man behöver absolut inte ha överdrivet med kläder märkte jag förra året när dottern kom. Vissa klädesplagg hann hon aldrig ha och vissa användes bara 1-3 ggr...
    Och här var de begagnade kläderna populärast! Mjuka och sköna :)
    Detta är i princip vad som behövs håller jag med om. Sedan är det en smaksak samt förutsättningarna som avgör hur mycket man behöver av varje tycker jag. 

• MissKaos
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-07-29 19:28:02 följande:
    Åh så ni shoppar får nästan panik.. Vad behövs till en nyfödd som start?? Klädmässigt??
    Några bodys, mjukisbyxor och pyjamasar. JAg gilalr heldress även dagtid! En overall. Strumpor 1-2 par kasnke tossor. En hjälmmössa och en varm mössa. Vantar om du inte har överdrag på overallen. 
    Beror lite på om man får ett barn som kräks mkt. Och om man har egen tvättmaskin!
    Jag gissar att man rullar på 4 kläd sett och lika många pyjamasar om man har tvättmaskin. Och sen kan man ju skicka ut mamma och svärmor att handla om det behövs..
    JAg har köpt 4 set i strl 50 tror jag. Och ngt mer  i 56 och lite 62. Kommer bli lite till   Min förra kissade och kräktes och jag vill inte torktumla grejjerna dom bara krymper och blir fula tycker jag.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    mammatilltvå85 skrev 2013-07-29 18:23:59 följande:
    Vilken snygg klänning! Den passar dig superbra!!

Tack Jag blev kär i den..

JAg som har gnällt så på vikten provade en i strl M. Borde ha fotat. Ni kunde fått er ett gott skratt..
  • MissKaos
    cupcakekiller skrev 2013-07-29 20:50:04 följande:
    Äntligen varit på stan och köpt lite mammalinnen och en myskofta, hann ge bort mina förra mammalinnen till kompisar och har fått kämpa med att dra över mina normala på magen, men nu så! Passade på att ta en magbild i nya kläderna med.

v.21 (20+3), och sonen försöker med komma med på bild ;)
    Fin mage
    Din grabb ser man bara skalpen av
Svar på tråden December bebis 2013