• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Annaa1988

Nu har de dragit igång, mina sammandragningar. Gör iaf inte så jätteont ännu, och jag är iaf glad att jag klarade mig såhär långt!
    Hoppas att de håller sig på denna nivå nu och inte blir värre. 

• MissKaos
    Nania skrev 2013-07-30 16:15:50 följande:
    Ullared var en klar besvikelse på kläder när vi var där i veckan :( Blev bara vita basbodys och några pyjamasar :( Efter typ strlk 68 fanns det klart mer :(

Synd.. Ska ändå ner och shoppa loss så. Får väl se, där kan det ju ändra sig snabbt om man har tur!  Tänker gå loss på leksaker till sonen. Han har *poff* växt ur en massa saker och blivit så himmla STOR! Tänkte testa lite grejjer i hans garderob på honom med. Fast den är överfull  Obestämd Köpte en extra jacka till fsk igår på ICA. halva reapriset. Softshell 75kr.. Tänker mig ett par extra överdragsbyxor till honom med så man hinner tvätta. Och nya fingervantar. Och om jag hittar ngt helt oemotståndligt då. Sen måste jag soretera ut *phu* ibland allt jag har rensat bort som är urväxt, spara inte spara hög. Kan inte ha allt liggandes.. Det får inte plats!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Fråga:
    Skum "åkomma" När jag går på toa känns det som att ngt är på väg ut det svider i f**n på ren svenska. Obehagligt! Gör eg inte utan svider. Någon som känner igen? Kommer så fort jag trycker minsta lilla -räcker alltså för att kissa- får väl fråga BM nästa gång men tänke höra m någon känner igen detta? Tror alltså inte på UVI då det svider på fel ställe...

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

I mitt galleri finns "Ullared" och "Ullared 17 10"
    Där är det jag handlade till Isak -08..  17/10 gjorde vi köns Ul och sen åkte jag med jobbet till Ullared. Den dagen kommer man inte glömma En fredag. var i v27. Det andra handlade jag och mannen ihop därnere. + en massa som inte är fotat. Kul att ha nu!

• Annaa1988
    MissKaos skrev 2013-07-30 16:27:17 följande:
    Fråga:
    Skum "åkomma" När jag går på toa känns det som att ngt är på väg ut det svider i f**n på ren svenska. Obehagligt! Gör eg inte utan svider. Någon som känner igen? Kommer så fort jag trycker minsta lilla -räcker alltså för att kissa- får väl fråga BM nästa gång men tänke höra m någon känner igen detta? Tror alltså inte på UVI då det svider på fel ställe...
    Du har inte fått någon liten bristning?
  • Plopps80

Nu har jag rensat bebis och barnkläder hela dagen. En låda med grejer som skall säljas och 2 stora sopsäckar till UFF. Mycket är unisex men mycket är rosa och mycket klänningar så det rök nu när det väntas en liten pojke Hjärta

Detta har jag i klädväg och beräknar att det kommer räcka till bebisen:

2 tunna kuddar, en till vagn och en till vagga
    2 tunna täcken en till vagn och en till vagga
    3 påslakanset till vagn och vagga
    3 underlakan till vagn och vagga
    2 plastad frotté att ha i vagn och vagga
    2 tunnare filtar

3 pyjamas strl 50
    1 body strl 50
    1 par jeans strl 50

1 overall
    7 mössor (Helt överdrivet, (räcker ju med en tjock och en tunnare)
    2 luvtröjor strl 56

1 stickad dress från Newbie strl 56
    8 body strl 56
    4 mjuka byxor strl 56
    1 par jeans strl 56
    16 sockor (Också helt överdrivet, räcker med typ 5-7 st)
    2 scarfs mot dreggel och spy

• siolina

Vad skönt att ha rensat! Ska vi också göra när vi är hemma från semestern. Skulle tippa att vi har det mesta men kanske kommer vi behöva köpa någon body. Efter semestern ska vi nog börja kolla efter vagn också, och rensa i dotterns rum så det blir plats för en bebis. Längtar till allt sånt. Vi kommer hem sista helgen i augusti och då är det ju "bara" drygt tre månader kvar. Misskaos: är det inte hemorrojder?

• Plopps80

Ja de känns bra en regnig dag som denna. Har allt nu. Vagn, skötväska, kläder o filtar. Nu är det bara grejer till mig kvar. Amningsskydd till bh:n, bröstvårtskräm och sånt ja och lite salvor och blöjor förstås till lilla rumpen.Solig

Svar på tråden December bebis 2013