• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Repan

Hittade en overall som jag tror fungerar med fleecefiltar osv i vagnen under vinter/vår! :) 
    Äntligen! (Och som inte kostar 500 spänn)

www.filur.se/product-view.asp&prodid=38523&ref=%2Fproduct%2Ddlist%2Easp%3Fcatid%3D12666

Stör mig bara att alla barngrejer alltid ska ha "gulliga" öron ;) Tycker inte det är gulligt alls, men kan väl kanske sprätta bort dom och sy igen. 

Bebis BF 20 december 2013
  • Plopps80
    Repan skrev 2013-07-31 10:53:17 följande:
    Hittade en overall som jag tror fungerar med fleecefiltar osv i vagnen under vinter/vår! :)  Äntligen! (Och som inte kostar 500 spänn) www.filur.se/product-view.asp&pro... Stör mig bara att alla barngrejer alltid ska ha "gulliga" öron ;) Tycker inte det är gulligt alls, men kan väl kanske sprätta bort dom och sy igen. 

Avskyr också öron. Är på min overall jag köpt också. Har lust att sprätta bort dom men det kanske blir fult.
  • Repan
    Plopps80 skrev 2013-07-31 11:18:22 följande:

Avskyr också öron. Är på min overall jag köpt också. Har lust att sprätta bort dom men det kanske blir fult.
    Det beror nog på hur de är sydda (snett över eller i samlad punkt i en annan söm). Om det är det senare så syr man bara igen den sömmen så blir det bra. Sitter de mitt på med egen söm så syns det nog mer efteråt... Jag beställde ju på nätet så jag ska se när det kommer hur jag kan göra.

SÅ farligt är det inte med öron, men jag tycker liksom det blir för mycket, så många plagg som har öron. 
  • Plopps80
    Repan skrev 2013-07-31 11:24:37 följande:
    Det beror nog på hur de är sydda (snett över eller i samlad punkt i en annan söm). Om det är det senare så syr man bara igen den sömmen så blir det bra. Sitter de mitt på med egen söm så syns det nog mer efteråt... Jag beställde ju på nätet så jag ska se när det kommer hur jag kan göra. SÅ farligt är det inte med öron, men jag tycker liksom det blir för mycket, så många plagg som har öron. 

Jag köpte en vit klassisk åkpåse/overall som jag älskar från Newbie men så har vi dom där jädra öronen Tycker inte heller det är så farligt men det retar mig. Jag kan inte sy men min sambo är jätteduktig ska se om han kan ta bort dom.
  • Annaa1988
    MissKaos skrev 2013-07-30 20:49:36 följande:
    Sd är sådär kul. Försöker tänks att en stark livmoder klämmer ut ungen snabbt.. men mina gör inte obt då är det lättare att vara pos
    Ja, jag for ju in och ut på det där sädra sjukhuset förra gången från vecka 17.. Var så less efter ett tag, och jag kunde inte göra något. Än så länge känns det inte alls likadant nu som då, men det började ungefär likadant.
    Hoppas innerligt att det håller sig såhär, så an slipper oroa sig för ett prematurbarn. Hade tur med sista barnet som höll sig kvar till vecka 38, men så låg/satt jag mest still också.

Har lite ont av dem just nu, det känns då de kommer men ännu kan jag gå igonom dem, och andas helt normalt :) 
  • sarak

Idag har vi varit på barnmorskebesök. Fick även göra ett extra ultraljud då dom vill ha koll på min underligt formade livmoder, det var inget jag var beredd på men såklart jättekul! Allt såg finfint ut så dom tyckte det räckte om vi gjorde ett till ultraljud runt vecka 30. Vi tyckte oss se en liten snopp på det som bm på RUL tippade på var en tjej. Så min sambo som har 2 tjejer sedan tidigare är barnsligt glad just nu. Jag känner mig lättad att allt såg bra ut, går in i vecka 23 nu och börjar på riktigt tro att det ska gå vägen. Jag hade gått upp 6 kg sedan inskrivningen, 8 kg mot innan jag blev gravid så det var inte allt för farligt. Trodde det var mycket mer.

På vägen hem stannade vi och köpte spjälsäng och skötbord som vi hittat på blocket. Köpte en vindfleeceoverall från POP på rea, 300 kr! samt en blårandig body från newbie. Igår beställde jag barnvagn, Crescent Classic. Sambon ville gärna ha en sådan och även jag fastnade för den när vi var och provkörde lite.

• siolina
    MissKaos skrev 2013-07-31 08:59:38 följande:
    I fittan? Njae.. har sen förra fl men inte där
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Hehe. Fattade inte att det var där! :)
  • MissKaos

Känns som om ngt åker ut. Eller vill åka ut. Konstigt.

siolina skrev 2013-07-31 16:14:15 följande:
    Hehe. Fattade inte att det var där! :)

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • FiaFunderar
    cupcakekiller skrev 2013-07-30 20:48:03 följande:
    Körde runt den i affären och tyckte inte att vikten märktes av, har inte kollat ihopfälld än dock..bil har vi ingen så det behöver jag inte oroa mig för, jag har inget körkort heller så ska vi låna bil så får jag väl tvinga sambon att lyfta in den om den är tung ;) Vet inte vad vi ska välja för vagn annars då jag vill kunna ha sittdelarna vända emot mig + svängbara framhjul, har verkligen inte ekonomi för en buggaboo donkey eller emmaljunga super viking (eller vad deras nya heter)..  

Det är vad vi är ute efter också. Du har ju Babytravel LAS vegas också men jag tycker att framhjulen är för små. Den väger 17kg. Teutonia team cosmo ska jag med titta på men jag vill ju så gärna ha lufthjul. Vi har ju grusvägar här och det är så mycket skönare att köra med lufthjul. Provkörde donkeyn idag och jag hatade handtaget så den skulle jag inte välja även om jag hade 15000kr att slänga ut på en vagn. Emmaljunga double monkey var inte heller bra eftersom dottern (14mån) satt trångt i den NU... Hur blir det då i vinter? Det känns inte som om vi kommer hitta en vagn vi vill ha :(
Svar på tråden December bebis 2013