• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Annaa1988
    MissKaos skrev 2013-07-28 22:02:07 följande:
    Jfr med min kista
    Jo, du är ju lite större ;) Men i helkroppsbild när jag ser mig spegeln nu så skiljer det nog inte så mycket på oss tror jag. Ser nog mindre ut när jag bara fotar magen :)
    Vilken vecka är ditt taget i
  • MissKaos

21+0

Annaa1988 skrev 2013-07-28 22:25:05 följande:
    Jo, du är ju lite större ;) Men i helkroppsbild när jag ser mig spegeln nu så skiljer det nog inte så mycket på oss tror jag. Ser nog mindre ut när jag bara fotar magen :)

Vilken vecka är ditt taget i? 

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Annaa1988
    MissKaos skrev 2013-07-28 22:31:54 följande:
    21+0
    Min var 19+4 om jag inte minns fel :)
  • Eyeonly

Jag har haft baby kudde å täcke från jysk till mitt första barn , funkar hur bra som helst , å inget platthuvud !:)

Hoff denna tjockisångest när man är gravid , varför känner man ens så ? De är ju helt normalt å gå upp i vikt ! Jag är less på mig själv som orkar fixera vid det ...

• Plopps80

Joooo använd kuddarna!!! Jag köpte kudde på Ullared. Slängde barnet har något under huvudet är det ingen fara. Ska använda samma kudde igen. Min dotter fick inget platt huvud. Man kan ha en filt under huvudet slängde det är mjukt men en platt kudde är bäst. Täcke hade vi i både vagnen och sängen. Blir samma denna gången.

• MariaOchNiklas

Varför skulle man inte få använda täcke till små bebisar för? Har aldrig hört det. Det enda jag hört är att om bebisen sover i föräldrarnas säng så ska barnet ha egen kudde och täcke för att minska kvävnings risken.

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • Smulan91

Täcke kan dom kvävas av. Tror det är en av dom vanligaste anledningarna till plötslig spädbarnsdöd.
    Kommer handla täcke att ha i vagnen för där har man uppsikt. Samma med kudde. Man kan flytta runt huvet.
    Sen kom jag på att jag ska köpa ett baby nest så jag behöver Varken kudde eller täcke först.

• MariaOchNiklas

Men låter ni era bebisar frysa? Eller har ni på dem något annat? Det är ingen som påtalat om täcke och jag har ett barn sedan innan. Verkar väldigt märkligt i mina öron. Där emot ska man inte låta barnet sova på mage för ökad risk för plötslig spädbarnsdöd.

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • Smulan91

Mage är också en sak , speciellt om man har kudde. Har läst på nu haha.
    Man har filtar ju?
    Tror oftast bebisar är för varma än för kalla

• Plopps80

Har aldrig hört att bebisar kan dö av täcke. Det är nog en sån där skräckhistoria. Min dotter sov under ett tunnt täcke för vi har väldigt svalt i sovrummet. Låg hon i vår säng hade hon alltid sitt lilla babytäcke. BVC sa inget om täcke och dom varnar ju för allt. Däremot ska inte bebisar ligga på mage.

Svar på tråden December bebis 2013