• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • siolina

Jag är så himla trött fortfarande, eller igen. Blodproduktionen går ju lite i vågor så jag gissar att den ligger lite efter just nu men jag har varit trött länge. Så jobbigt att inte orka röra på sig eller leka med dottern som jag vill. Tror jag känner bebisen emellanåt men fortfarande väldigt svaga puffar. Har känt mig lite orolig de senast dagarna, bm-besök ca varannan vecka verkar vara lagom för mig. Ska dit på onsdag, längtar. Blir lugnare av det. Sedan ska vi åka utomlands i drygt två veckor så då får jag hoppas puffarna blivit starkare och kan hålla mig lugn. Jag har gått upp ca 9 kg efter 21 veckor. Det är som det är. Så länge jag inte skyfflar i mig onyttigheter är det inte mycket att göra. Orkar inte vara stenhård heller. Har ätit någon glass då och då och lite chips någon gång, druckit någon läsk. Inga enorma mängder men jag tror det ordnar sig när bebisen är ute och jag kan träna som vanligt igen.

• Plopps80
    siolina skrev 2013-07-29 10:39:27 följande:
    Kul att du är nöjd, men jag kan förstå att sin man inte är så sugen på att ha den. Kan ni inte ha varsin? Han kommer ju också behöva använda skötväska en hel del gissar jag.

Näe det blir för bökigt. Vi har en baby Björn men den är skit och så mycket manlig stolthet har min sambo så han accepterar skötväskan. Den hänger på vagnen och han behövde på sin höjd bära den offentligt om det blir blöjbyte aktuellt.
  • Plopps80

Siolina har du moderkakan i framvägg? Då kan det ju kännas mindre med sparkarna. Har också varit sjukt trött senaste. Tror värmen tar ut sin rätt på våra gravida kroppar. Hade 14 i järndepåer i vecka 14. Hoppas det gått upp nu. Ska till BM idag. Och ta prover och sånt.

• Repan

Vi fick köpt spjälsäng igår på blocket. En gulliver från IKEA som jag så gärna ville ha pga att man kan ta bort ena sidan när barnet själv kan gå i och ur sängen. Vi har en väldigt hög säng så möjligen tar vi bort ena sidan medan spjälsängen står in mot vår säng första månaden eller så. (ska testa lite om det blir samma höjd och om man kan tvinna fast sängarna i varandra)

Känns så knäppt, det står en spjälsäng i vårt hem! går och kikar på den då och då.  

Bebis BF 20 december 2013
  • siolina
    Plopps80 skrev 2013-07-29 11:10:30 följande:
    Siolina har du moderkakan i framvägg? Då kan det ju kännas mindre med sparkarna. Har också varit sjukt trött senaste. Tror värmen tar ut sin rätt på våra gravida kroppar. Hade 14 i järndepåer i vecka 14. Hoppas det gått upp nu. Ska till BM idag. Och ta prover och sånt.

Precis, moderkakan är i framvägg. Längtar tills det känns rejält, så sambon kan känna också. Ska kolla järnvärdet imorgon. Hade 19 tror jag i vecka 12. Jo, värmen spelar nog också roll. Men idag har iallafall vi svalare. Tur att din man inte var mer missnöjd än så med väskan! :)
  • Plopps80
    siolina skrev 2013-07-29 11:21:02 följande:
    Precis, moderkakan är i framvägg. Längtar tills det känns rejält, så sambon kan känna också. Ska kolla järnvärdet imorgon. Hade 19 tror jag i vecka 12. Jo, värmen spelar nog också roll. Men idag har iallafall vi svalare. Tur att din man inte var mer missnöjd än så med väskan! :)

Det är enorm skilnad på att moderkakan i framvägg. Hade det sist och kände inga rejäla sparkar fören i vecka 25-26 denna gången är den i bakvägg och jag känner mer än förra gången nu i vecka 22 än vad jag gjord i vecka 25 sist. Jag älskar sol och värme men ser också fram emot lite svalare väder. Ja mannen tog det bra med skötväskan. Visst han blev väl inte överförtjust men det är mest jag som är ute och flänger i affärer och sånt och då känns det så viktigt att ha en snygg skötväska. Jag älskar den. Blev helt såld. Har aldrig sett en så snygg skötväska ever. 950:- kostade den. Men det var den värd.
  • Plopps80
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-07-29 11:35:58 följande:
    Snygg väska plopps80! Ehh det är ju en skötväska - din Karl får helt enkelt acceptera den ;)

Tack. Jag är helt såld på väskan. Totalt kär
  • Eyeonly

Jag har moderkakan i framvägg å känt bebisen sen vecka 12, tror de varierar :)

• Tuttiluttan

Igårkväll när jag la mig så kände jag lillan för första gången på riktigt! Kände hur magen knuffades ut lite Vilken häftigt känsla

Jag har oxå moderkakan i framvägg. 

Svar på tråden December bebis 2013