• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • corky

Har under eftermiddagen och kvällen haft vid flera tillfällen en skärande känsla rakt upp i underlivet. Inte särskilt smärtsamt, men  ändå så jag känner att jag måste sätta mig ner. Nån som känner igen känslan? Kan det vara foglossning?

• moto

RUL avklarat idag - en frisk liten pojke! Flyttad från 27/12 till 22/12 så det blir närmare och närmare jul :/ Bikarbonattestet bubblade inte ;)

• moto

Hade moderkakan framför bebis så det blev lite suddiga bilder. Nån mer som har så, vad det nu kallades? Fattade det som att den flyttar sig sen, när då? Nån mer som är rh-negativ? Läste i en grupp på FB idag att det verkade vara olika hur man gör med rh-negativa i olika landsting!? Min man är positiv, fick spruta efter förlossningen men nu kan man tydligen få den under graviditeten på vissa ställen!

• mamma till oliver

Moto: grattis till pojken :) jag gjorde ju också bikarbonat testet o för mig pyste / skymma det som bara den .. Och på rul visade det sig vara en flicka till 90 % :) så för oss stämde det inte heller :) Jag är rh neg ... Har fått sprutor efter mina 2 tidigare förlossningar då mina båda är + .. Så säkert är denna lilla krabat också + sa min BM idag .. Ska till BM igen 28 aug i v 24 och ta blodprov pga rh neg ... O kolla så jag inte bildar antikroppar .. Har inte hört något om nån spruta nu under grav , dom kollar väl barnet först när den föds om den är - el + .. Är den - ger dom ingen spruta men är den + så får vi spruta :) he he lite invecklat :)

• Repan
    corky skrev 2013-07-31 20:59:17 följande:
    Har under eftermiddagen och kvällen haft vid flera tillfällen en skärande känsla rakt upp i underlivet. Inte särskilt smärtsamt, men  ändå så jag känner att jag måste sätta mig ner. Nån som känner igen känslan? Kan det vara foglossning?
    Det låter som foglossningskänslor i främre fogen tyvärr :(
    Bebis BF 20 december 2013
  • crushelix
    corky skrev 2013-07-31 20:59:17 följande:
    har det likadant, suger!
  • Elsapelsa11

Moto skönt att Rul gick bra!
    Corky, det låter inte skönt, hoppas det bara är tillfälligt!
    Vi var också och gjorde rul igår. Allt såg fint ut. Blev flyttade från julafton t 21/12. När jag testade bikarbonattestet visade det svagt med bubblor men rul visade flicka. Sånu blir det med stärsta sannolilhet en liten lillssyster!❤

• Plopps80

Är rh negativ och mannen positiv. Dottern positiv. Fick spruta efter förlossningen och räknar med att få det igen. Vill inte ha någon injektion under graviditeten. Är era bebisar lugna i perioder? Den lille har rört sig konstant ett par dagar så det synts på utsidan. Men igår var han mest stilla hela dagen. Kände hicka och några lätta buffar och idag har jag inte känt något alls. Har glömt hur det var med dottern. Han är väl trött men att gå från superaktiv till slöis känns inte kul.

• moto

Det som var nu med rh-negativa är att utvecklingen gått framåt och att man kan se bebisens blod i våra blodprov vi lämnar och därför kan man ge en spruta under tiden man är gravid istället för efteråt, det är ju ingen farlig spruta utan för mamman och barnets bästa! ;) men som sagt olika hur man gör i olika län tydligen!

Svar på tråden December bebis 2013