• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Plopps80
    moto skrev 2013-08-01 10:32:46 följande:
    Det som var nu med rh-negativa är att utvecklingen gått framåt och att man kan se bebisens blod i våra blodprov vi lämnar och därför kan man ge en spruta under tiden man är gravid istället för efteråt, det är ju ingen farlig spruta utan för mamman och barnets bästa! ;) men som sagt olika hur man gör i olika län tydligen!

Aha inget jag hört talas om. Men bra att utvecklingen går framåt!
  • MissKaos

Plopp min är med sjövild i magen nu!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Mandyyss
    ranten skrev 2013-07-31 19:05:48 följande:
    har precis startat en blogg o tänkte att jag kunde dela med mig av den :) Har sett att det finns fler som bloggar i tråden innan, finns det fler? :)

dejliigt.blogspot.se/
    Jag bloggar på http://mandyyss.vimedbarn.se/ :) Nu har jag i stort sätt inte bloggat på hela sommaren, men när jag väl bloggar så bloggar jag hårt hihi =)
  • mamma till oliver

Grattis till fina rul :) Aha va bra att tekniken går framåt men jag väntar till efter förlossningen :) Min lilla är väldigt lugn i magen , kände henne väldigt tidigt o känner henne varje dag när hon rör sig men är väldigt lugn .. Mina 2 tidigare var riktigt aktiva i magen från början :) så olika det kan vara , hon rör sig mest på dagen sen sover hon kväll/ natt / tidig morgon o börjar bygga / sparka vid 09 på morgonen har haft samma mönster sen v 16 då jag kände henne ordentligt .. Är i v 21 i morgon

• ranten

har under de senaste 2-3 veckorna haft ont i magen ibland. I övre delen av magen under revbenen med känslan av ni vet få ett slag i solaplexus liksom. det går oftast över efter 10-30min men jag blir liksom illamående. Någon mer som har det så? vet vad det är?

• mallabralla

Min lilla är också lugnare i magen än jag minns att min första dotter var, men hon är ett riktigt energiknippe så lite mindre bus gör inget ; )

• MissKaos
    mamma till oliver skrev 2013-08-01 20:40:43 följande:
    Buffa inte bygga :)

Börjar med lego tidigt
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
Svar på tråden December bebis 2013