• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • mammatilltvå85

Ringde till MVC idag.Fick tid för hälsosamtal i v.8, läkarbesök + Vul i v.9 och sen inskrivning i v.12. Plötsligt kändes allt mkt mer verkligt....
    Var på stan nyss med maken och vi kunde inte hålla oss inne på KappAhl utan var tvungna att köpa ett par små ursöta newbiebyxor i strlk 44 (har fött båda mina barn förtidigt så gissar att det kommer en liten bebis även denna gång). OM det inte går vägen nu får de väl ligga i källaren med resten av barnkläderna från när storesyskonen var små=) Är annars "emot" att handla saker tidigt, men kände att vad spelar det för roll? tror vi behövde det för att inse att vi faktiskt är gravida! Ändå kände jag känslan när jag betalade i kassan att det liksom var förbjudet haha...hur man är.... 

• MissKaos

Hoppar in i tråden efter en illamåeende dag!
    Bebis i december, hemma med ettan som är förkyld och febrig idag och imorgon med.
    Får skriva mer sen och läsa lite i tråden, just nu är det lätt kaos här hemma

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Nania skrev 2013-03-27 07:40:08 följande:
    Hejsan :D Här vill jag gärna få hänga med :) Plussade med nr 3 igår och har BF 6/12 :D

Då har vi samma BF! Enl Fl´s räknare
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Nania
    MissKaos skrev 2013-03-27 19:34:31 följande:
    Hoppar in i tråden efter en illamåeende dag!
    Bebis i december, hemma med ettan som är förkyld och febrig idag och imorgon med.
    Får skriva mer sen och läsa lite i tråden, just nu är det lätt kaos här hemma
    Jag känner också redan av det. Än så länge bara när jag inte ätit i alla fall!
  • Nania

Vad sägs om en BF lista som gör det lite lättare att hålla reda på varandra? Kopiera gärna och skriv in er själva :)

BF-lista 

6/12 Nania, Kävlinge, 2 barn sedan innan födda -08 och -10 Gravid

• MissKaos
    Nania skrev 2013-03-27 20:17:35 följande:
    Jag känner också redan av det. Än så länge bara när jag inte ätit i alla fall!

Beror på vad jag äter. Choklad är värst..

Apelsinjuice är jag sugen på!
    Mår illa på fm, nu är det ok åp kvällen
  • MissKaos
    BF-lista 

6/12 Nania, Kävlinge, 2 barn sedan innan födda -08 och -10 Gravid
    6/12 MissKaos, Göteborg  1 pojk född -09 (2mf ett nov-13 och ett juli-11)
  • Nania
    tjej89 skrev 2013-03-27 17:14:59 följande:
    Grattis! vad roligt. en till decemberbebis!
    Tack
  • Nania
    nexie skrev 2013-03-27 18:04:09 följande:
    Jag ansluter mej också då :) Kunde i princip varit jag som skrivit trådstarten! Har också två innan födda 06 och 07. Bf nu är 1 devcember. Hoppas allt går vägen bara! Inga missfall eller svårigheter sen innan iallafall även om det var ett tag sen sist nu! Tog ut min spiral 7 mars och plussade 23 så det var snabba puckar!
    Välkommen :D och grattis!
  • Nania
    tjej89 skrev 2013-03-27 17:19:10 följande:
    Idag ringde jag till en MVC som jag har valt, kände att dom var nära och verkade ha fått bra betyg.
    Var jätte pirrigt att ringa. Vi har ju inte berättat till någon ännu, och tänk att hålla oss detta för oss själva helt till vecka 12. så kändes konstigt att berätta den stora nyheten till en ... ''främling'' men skönt att ha ringt i allafall.
    Nästa fredag ska jag dit på något samtal bara... sen blir det väl ett till längre fram typ i vecka 12.

Är det någon här som gjort KUB testet? Hur gör man det testet och är det någon risk med det?

Vill så gärna se det lilla livet innan RUL... känns så långt dit.

Hoppas ni alla mår bra, själv är jag super svullen. ser ut som jag ätit på mcdonalds i ett år typ... sen är jag väldigt trött... skulle kunna gå och lägga mig nu haha.

Kram på er 
    Jag har inte ringt än men kontaktade dem via mina vårdkontakter igår så antar att jag får en tid inom några dagar. Vi försöker också hålla hemligt om det går denna gången (dem två tidigare har det varit omöjligt pga extremt illamående).

Ingen kub erfarenhet här sedan innan, dock är det väl en sån sak som bara rekommenderas där man kan misstänka problem? Eller har jag fel?

Första betalade vi för ett privat VUL i v 10 för att det var så svårt att vänta. Med tvåan fick jag det utan att be om det när jag åkte in akut pga illamåendet.

Trött är bara förnamnet här, känner att huden gett efter totalt med så känns som hela magen hoppar rundor nu.  
Svar på tråden December bebis 2013