• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • tjej89

Hur får man ett tidigt UL? Frågar man bara eller måste det vara något speciellt?
    Vill så gärna se så allt är okej där inne...

• MissKaos

Ring och fråga!
    Jag har 2mf i bagaget samt hormonbehandling, jag får ju göra men jag får betala 500kr för det.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Nania
    tjej89 skrev 2013-03-28 10:34:19 följande:
    Hur får man ett tidigt UL? Frågar man bara eller måste det vara något speciellt?
    Vill så gärna se så allt är okej där inne...
    Där jag har gått innan så har man enbart fått det vid problem. Men vet att det finns privata kliniker som alltid erbjuder det. Själv bor jag ju i alla fall så jag både får RUL samt ett tillväxtUL (ca v32) som standard. 
  • Ellez

Lägger till mig här:

BF-lista 

2/12 Tjej89, Stockholm, första graviditeten.  Gravid
    2/12 Ellez Skåne 2:a grav pojke född 2010.
    6/12 Nania, Kävlinge, 2 barn sedan innan födda -08 och -10 
    Gravid
    6/12 MissKaos, Göteborg  1 pojk född -09 (2mf ett nov-13 och ett juli-11) Gravid

Efter 2 års kämpande med syskonförsök och på 2:a pergokuren trots egen äl och med IVF sprutorna liggandes i kylen så vipps är jag gravid.
    Helt fantastisk känsla dock super nervös. 

• Nania
    Ellez skrev 2013-03-28 12:19:14 följande:
    Lägger till mig här:

BF-lista 

6/12 Nania, Kävlinge, 2 barn sedan innan födda -08 och -10 Gravid
    6/12 MissKaos, Göteborg  1 pojk född -09 (2mf ett nov-13 och ett juli-11) Gravid

Efter 2 års kämpande med syskonförsök och på 2:a pergokuren trots egen äl och med IVF sprutorna liggandes i kylen så vipps är jag gravid.
    Välkommen och grattis! Nervositeten känner vi nog alla av. Inte ens tredje gången släpper de för mig i alla fall! Det är så många OM som snurrar runt i huvudet!
  • tjej89
    Ellez skrev 2013-03-28 12:19:14 följande:
    Lägger till mig här:

BF-lista 

6/12 Nania, Kävlinge, 2 barn sedan innan födda -08 och -10 Gravid

Grattis!! vad roligt :):)
  • tjej89

Tack så mycket för infon! så mycket som är nytt och okänt. Vet ju ingenting...
    Får fråga på samtalet med barnmorskan på fredag när jag ska dit.
    ska skriva lista!

Åh snart går jag in i V 6!! längtar så mycket tills jag passerat V12.

själv så mår jag inte illa eller har nått som jag inte kan äta eller nått som jag har craving för ännu...
    Är bara så EXTREMT trött. och ömma bröst. lite molnande värk i magen. Men annars bra :)
    Tänker mer på vad jag äter dock, ingen FUN Light, läsk (vet inte hur jag ska hålla mig borta från påsk musten bara ) och sen extra mycket frukt och grönt.

Nått som ni vet är bra att tänka på vad man ska äta? Extra vitaminrik och sådär.

Glad påsk alla!! 

• tjej89
    MissKaos skrev 2013-03-27 21:21:41 följande:
    Fotot är taget igår. Jag syndade och köpte mammakläder.. Jag kommer inte få på mig mina jeans mkt längre.  Hittade en hel hög på second hand.. Skulle köpa ett par små söta tossor att stoppa i påskägget + mintt gravtest och ge maken. Kom hem med kläderna på bilden, en kjol en kortärmad och ett par 3/4 byxor. Alltihop 180kr, Skitdum om ngt går fel.. Men men, då tänker man väl inte på det antar jag.. Känns lite som att jag har utmanat ödet på ngt vis!
    Vad roligt med mammakläder, redan! Och magen! så mysig och fin :)
    Jag har också jätte svullen mage!! Undrar om det är mer än en där inne ;p
    Hoppas att den lägger sig lite snart...  
  • Nania
    tjej89 skrev 2013-03-28 14:04:26 följande:
     Tack så mycket för infon! så mycket som är nytt och okänt. Vet ju ingenting...
    Får fråga på samtalet med barnmorskan på fredag när jag ska dit.
    ska skriva lista!

Åh snart går jag in i V 6!! längtar så mycket tills jag passerat V12.

själv så mår jag inte illa eller har nått som jag inte kan äta eller nått som jag har craving för ännu...
    Är bara så EXTREMT trött. och ömma bröst. lite molnande värk i magen. Men annars bra :)
    Tänker mer på vad jag äter dock, ingen FUN Light, läsk (vet inte hur jag ska hålla mig borta från påsk musten bara ) och sen extra mycket frukt och grönt.

Nått som ni vet är bra att tänka på vad man ska äta? Extra vitaminrik och sådär.

Glad påsk alla!! 
    Här har du kostråden som barnmorskorna följer www.slv.se/sv/grupp1/mat-och-naring/kostrad/gravida/

Glöm inte fortsätta med folsyra och ett tag till. Själv tar jag en tablett speciellt för gravida som innehåller annat med. I övrigt tror jag inte på att man ska vara allt för extrem med vad man äter och inte äter. Däremot är alkohol helt borträknat för mig. 
  • MissKaos
    Nania skrev 2013-03-28 14:13:51 följande:
    Här har du kostråden som barnmorskorna följer www.slv.se/sv/grupp1/mat-och-naring/ kostrad/gravida/

Glöm inte fortsätta med folsyra och ett tag till. Själv tar jag en tablett speciellt för gravida som innehåller annat med. I övrigt tror jag inte på att man ska vara allt för extrem med vad man äter och inte äter. Däremot är alkohol helt borträknat för mig. 
    Lagom är bäst!
    Alkohol går såklart bort, rökt/gravad lax om man inte tex har den i en paj alt fryser den.
    Sen äter jag nog som vanligt + en massa godsaker då
    HAr fått för mig att det inte är bra med en massa sötningsmedel så det undviker jag med, och inte för mkt kaffe.
    Jag äter även mumomgea, alla studier visar jua tt dom är väldigt bra!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
Svar på tråden December bebis 2013