• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Liten08

Hej! Hoppar gärna in! Funderat på om jag skulle testat et par dagar... Egentligen inte gjort något seriöst försök men imorse kunde jag inte hålla mig. + på billig sticka från Ullared :) började nytt jobb 1/3 & gick igenom en konisering i november så tanken var att vänta.... Glad men något ? över att det hänt :) grymt ont i brösten :/ bf 1/12-13 en son sen tidigare :)

• Nania
    Liten08 skrev 2013-03-30 10:51:00 följande:
    Hej! Hoppar gärna in! Funderat på om jag skulle testat et par dagar... Egentligen inte gjort något seriöst försök men imorse kunde jag inte hålla mig. + på billig sticka från Ullared :) började nytt jobb 1/3 & gick igenom en konisering i november så tanken var att vänta.... Glad men något ? över att det hänt :) grymt ont i brösten :/ bf 1/12-13 en son sen tidigare :)
    Välkommen och grattis! Kopiera gärna BF-listan och skriv in dig själv :)

• Liten08

Idag 08:06#85 Flyttar fram listan lite. BF-lista 1/12 Liten08, Göteborg 1 pojk född -10 2/12 Tjej89, Stockholm, första graviditeten. 2/12 Ellez Skåne 2:a grav pojke född 2010. 6/12 Nania, Kävlinge, 2 barn sedan innan födda -08 och -10 6/12 MissKaos, Göteborg 1 pojk född -09 (2mf ett nov-13 och ett juli-11)

• Liten08

Ojoj, det blev inte så bra det där - skall försöka om igen om en stund :)

• Nania

Fixar till :)

BF-lista 

1/12 Liten08, Göteborg 1 pojk född -10. Gravid
    2/12 Tjej89, Stockholm, första graviditeten.  Gravid
    2/12 Ellez Skåne 2:a grav pojke född 2010. Gravid
    6/12 Nania, Kävlinge, 2 barn sedan innan födda -08 och -10. 
    Gravid
    6/12 MissKaos, Göteborg  1 pojk född -09 (2mf ett nov-13 och ett juli-11). Gravid

• Nania
    Liten08 skrev 2013-03-30 10:58:18 följande:
    Ojoj, det blev inte så bra det där - skall försöka om igen om en stund :)
    Jag fixade åt dig :) 
  • Ellez

Härligt att vi blir fler som kan diskutera :) Blev fruktansvärt trött nu måste nog sova middag :)

• MissKaos

Hur mår alla?

Skrev jag om min galna drömm?
    Drömde att jag kissade på min ELTANDBORSTE? som då sa "inte gravid"
    Snacka om knasiga drömmar...

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Nania
    MissKaos skrev 2013-03-30 14:49:28 följande:
    Hur mår alla?

Skrev jag om min galna drömm?
    Drömde att jag kissade på min ELTANDBORSTE? som då sa "inte gravid"
    Snacka om knasiga drömmar...
    Jodå en j*vla massa hugg i magen hela tiden och lättirriterad som få. Blir ni också mycket känsligare i huden? Så att saker som i vanliga fall inte är några problem blir smärtsamma?

Annars är nog det bästa tecknet att fixar lusten är här. Så mycket jag vill fixa:

Sy babynest Sy bebislapptäcke Fixa allt till lillen i magen (vagn, bilstol, säng, skötbord osv osv) Listan lär byggas på...
Svar på tråden December bebis 2013