• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Nania
    MissKaos skrev 2013-03-29 21:12:23 följande:
    Hoppas det är gas. Går on i v 5 imorgon 4+0. Många veckor till det är dom magiska 12.
    Samma här 4+0 imorgon. Längtar också till 12 men är så rädd för var dag som går att illamåendet ska komma :( 
  • Ellez

Godmorgon!

Kan inte sova ordentligt tänker bara på allt kommande :)
    Jag har molvärk, lite tendens till illamående och är skittrött vet inte om det beror på förylning eller bebben men verkar men som det är av graviditeten har ju hängt med ett antal dagar nu...:)

Glad Påsk! 

• Nania
    Ellez skrev 2013-03-30 06:36:39 följande:
    Godmorgon!

Kan inte sova ordentligt tänker bara på allt kommande :)
    Jag har molvärk, lite tendens till illamående och är skittrött vet inte om det beror på förylning eller bebben men verkar men som det är av graviditeten har ju hängt med ett antal dagar nu...:)

Glad Påsk! 
    Låter som fullt normala symptom såhär tidigt med tanke på den hormonomställning som pågår i kroppen just nu!

Själv hade jag BIM idag egentligen och hade två test kvar som jag passade på att ta idag. Inget snack om att det hade varit lätt att se idag i alla fall :) Och det digitala hade bytat till 2-3 veckor nu vilket känns skönt för det betyder att hcg nivåerna ökar än :)
  • MissKaos

Halläning?

Nania skrev 2013-03-30 07:07:16 följande:
    Låter som fullt normala symptom såhär tidigt med tanke på den hormonomställning som pågår i kroppen just nu!

Själv hade jag BIM idag egentligen och hade två test kvar som jag passade på att ta idag. Inget snack om att det hade varit lätt att se idag i alla fall :) Och det digitala hade bytat till 2-3 veckor nu vilket känns skönt för det betyder att hcg nivåerna ökar än :)

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Nania
    MissKaos skrev 2013-03-30 08:00:36 följande:
    Halläning?
    Skåning? :)
  • Nania

Flyttar fram listan lite. 

BF-lista 

2/12 Tjej89, Stockholm, första graviditeten.  Gravid
    2/12 Ellez Skåne 2:a grav pojke född 2010. Gravid
    6/12 Nania, Kävlinge, 2 barn sedan innan födda -08 och -10 
    Gravid
    6/12 MissKaos, Göteborg  1 pojk född -09 (2mf ett nov-13 och ett juli-11) Gravid 

• MissKaos

Nej. Du skrev bytade typisk dialekt grejjer kring varberg

Nania skrev 2013-03-30 08:05:22 följande:

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Nania skrev 2013-03-30 08:05:22 följande:

• MissKaos

Drömde art jag kissade på min eltanborste som sa inte gravid. Knäppdröm.

Mår illa, gasanfall under natten säkert det jag kände igår.

• Nania
    MissKaos skrev 2013-03-30 08:32:32 följande:
    Drömde art jag kissade på min eltanborste som sa inte gravid. Knäppdröm.
    Mår illa, gasanfall under natten säkert det jag kände igår.
    Jo illamåendet ligger och pyr direkt när jag inte har ätit. Helt hanterbart än så länge dock. Idag måste jag dock träffa mamma och systrar osv vilket kan bli intressant. Vill ju försöka fortsätta dölja det hela. Ena systern vet om att vi har försökt (hon längtar själv massor efter barn men har en sambo som inte är redo så ville berätta för henne redan innan så det inte kom som en kalldusch) så hon blir nog den som får veta först sen.
    MissKaos skrev 2013-03-30 08:29:11 följande:
    Haha oki. Har pappa som numera bor i Mölndal men det är nog det närmaste jag kommer ;)

Svar på tråden December bebis 2013