• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Buzan

Vi ska försöka hålla graviditeten hemlig ett par veckor till! Men vet inte riktigt hur vi ska kunna det nu i påsk då det vankas så mycket middagar och alkohol. Folk kommer fatta på en gång om jag tackar nej till ett glas till maten. Det kommer bli svårt att dölja. Måste komma på hur! Nån som har nått knep? :P

• MissKaos
    Buzan skrev 2013-03-28 15:59:38 följande:
    Vi ska försöka hålla graviditeten hemlig ett par veckor till! Men vet inte riktigt hur vi ska kunna det nu i påsk då det vankas så mycket middagar och alkohol. Folk kommer fatta på en gång om jag tackar nej till ett glas till maten. Det kommer bli svårt att dölja. Måste komma på hur! Nån som har nått knep? :P
    Många: Äter antibiotika doktorn rekomenderade ingen alkohol tex.
    Magkatarr.
    Ta ett glas drick inte. Drick vatten..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • mammatilltvå85

(ignorera de fula tryck- "märkena" efter mina byxor, haha)
    fotade magen igår i v.4+2 Ser exakt likadan ut som i v.4+2 förra graviditeten...blev nästan full i skratt. Har helt platt mage i vanliga fall..sist var det enorm skillnad mellan v.5 och v.8 typ...blir spännande att se om det kommer gå lika snabbt denna gång....förresten, hur gör man för att bilderna inte ska bli så stora när man lägger upp dem?

• MissKaos
    tjej89 skrev 2013-03-28 14:05:56 följande:
    Vad roligt med mammakläder, redan! Och magen! så mysig och fin :)
    Jag har också jätte svullen mage!! Undrar om det är mer än en där inne ;p
    Hoppas att den lägger sig lite snart...  
    Det är tarmarna som svullnar så i början.
    För många lägger det sig, det gjorde det inte sist för mig.
    HAr varit hemma med en sjuk son och då passat på att spana in tradera.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Haft fullt upp här! Varit på spinning idag, gick väl sådär -går ju inte ta i som vanligt då mår jag illa.. Sen ut med sonen och köra radiostyrdbil fix av middag etc. Gubben är sjuk han har hostat och varit kass i 14 dagar minst nu...
    Har nu lite ont i magen, blir oroad såklart. Orkar inte med ett mf till.. Inget man kan göra ngt åt men¨tankarna finns där.

mammatilltvå85 skrev 2013-03-28 17:03:46 följande:

(ignorera de fula tryck- "märkena" efter mina byxor, haha)
    fotade magen igår i v.4+2 Ser exakt likadan ut som i v.4+2 förra graviditeten...blev nästan full i skratt. Har helt platt mage i vanliga fall..sist var det enorm skillnad mellan v.5 och v.8 typ...blir spännande att se om det kommer gå lika snabbt denna gång....förresten, hur gör man för att bilderna inte ska bli så stora när man lägger upp dem?

Så platt är knappt min mage i vanliga fall.. och då tränar jag ändå mkt (löpning meddellång distans halvmarathon)
  • Nania
    MissKaos skrev 2013-03-29 19:45:25 följande:
    Haft fullt upp här! Varit på spinning idag, gick väl sådär -går ju inte ta i som vanligt då mår jag illa.. Sen ut med sonen och köra radiostyrdbil fix av middag etc. Gubben är sjuk han har hostat och varit kass i 14 dagar minst nu...
    Har nu lite ont i magen, blir oroad såklart. Orkar inte med ett mf till.. Inget man kan göra ngt åt men¨tankarna finns där.

Så platt är knappt min mage i vanliga fall.. och då tränar jag ändå mkt (löpning meddellång distans halvmarathon)
    Håller tummarna för att smärtan försvinner. Har varit fullt upp här idag med. Har syndat mer Newbiekläder med :D Dräkten gubben ville ha och lite stjärnor med! Mys! Också blev det en tröja till mig själv med som kommer funka med mage med. :) 

Själv har jag insett att jag flåsar som en idiot nu av vanliga trappor :S  
  • MissKaos

Hoppas det är gas. Går on i v 5 imorgon 4+0. Många veckor till det är dom magiska 12.

• MissKaos

Hoppas det är gas. Går on i v 5 imorgon 4+0. Många veckor till det är dom magiska 12.

• Buzan
    MissKaos skrev 2013-03-28 16:39:55 följande:
    Många: Äter antibiotika doktorn rekomenderade ingen alkohol tex.
    Magkatarr.
    Ta ett glas drick inte. Drick vatten..
    Tack för tipset. Får se vilket jag väljer. :P Är helt värdelös på att ljuga så det kommer säkert lysa igenom. Men det är tur jag har en liten att hålla koll på, så jag inte "hinner" dricka. :) Hoppas och längtar på att komma förbi vecka 12 så vi kan dela med oss av detta. :)
Svar på tråden December bebis 2013