• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Nania
    MissKaos skrev 2013-03-27 21:49:05 följande:
    Galet så olika det kan vara. Kolla i mitt galleri för jag har en bild från barn nr 2 som är från 29+3 där jag nog är mindre än dig! 

Men förstår varför du får kan få problem att dölja det! 
  • MissKaos
    Nania skrev 2013-03-27 22:05:33 följande:
    Galet så olika det kan vara. Kolla i mitt galleri för jag har en bild från barn nr 2 som är från 29+3 där jag nog är mindre än dig! 

Men förstår varför du får kan få problem att dölja det! 

Ja, eller samma iaf. HELT tokigt Jag sitter och köper mammakläder på nätet nu, på måndag kommer ja ginte få igen byxorna! Det är helt sjukt.. Folk säger ju att det inte KAN synas så tidigt och det hade ju varit bra omd et vore så. På KUB trodde hon det var andra eller tredje graviditeten för att jag var så stor. Åh andra sidan var det väl mest mage. Spännande att se hurd et blir nu när man närmar sig 40! En sak är säker -jag kommer inte springa något göteborgsvarv iår.. Har redan pga hormonbeh + mf gått upp ett antal kilon det kanske gör sitt till med, det landar väl på magen alltihop.

Snokar runt på tradera nu, kan inte låta bli att titta på bebiskläder. Fånigt söta, längtar att få gå och klämma på bebbeprylar
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Nania
    MissKaos skrev 2013-03-27 22:18:24 följande:

Ja, eller samma iaf. HELT tokigt Jag sitter och köper mammakläder på nätet nu, på måndag kommer ja ginte få igen byxorna! Det är helt sjukt.. Folk säger ju att det inte KAN synas så tidigt och det hade ju varit bra omd et vore så. På KUB trodde hon det var andra eller tredje graviditeten för att jag var så stor. Åh andra sidan var det väl mest mage. Spännande att se hurd et blir nu när man närmar sig 40! En sak är säker -jag kommer inte springa något göteborgsvarv iår.. Har redan pga hormonbeh + mf gått upp ett antal kilon det kanske gör sitt till med, det landar väl på magen alltihop.

Snokar runt på tradera nu, kan inte låta bli att titta på bebiskläder. Fånigt söta, längtar att få gå och klämma på bebbeprylar
    mm längtar med :D Blir nog ullared en runda, sen måste vi köpa ny vagn denna gången då vi gjorde av med den efter 2an.  
  • MissKaos
    Nania skrev 2013-03-27 22:23:27 följande:
    mm längtar med :D Blir nog ullared en runda, sen måste vi köpa ny vagn denna gången då vi gjorde av med den efter 2an.  

Helt klart Ullared!
    Har gjort oss av med en massa efter sonen. Har kvar mina bärsjalar, skötbordet, spjälisen och tillbehör till den och vagnen. Fast vi måste fixa till vagnen, bromsen är inte helt 100 längre. I slutet när vi använde den sov han mest i den här hemma på altanen då gjorde det ju inte så mkt.
    Men amningskudde och div annat man behöver.
    ÅH! Så kul attbörja leta fram babygym etc
    Hur so Ullared ja dom hade fina mammakläder sist vi var där för typ 14dgr sedan. Tror jag, slängde ett litet öga när vi gick förbi. Några chinos och bastoppar mm.
    Fast nu går jag loss på tradera! Och begagnat shoppen kommerju få fler besök dom hade rätt mkt, men mkt i fel strl.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Buzan skrev 2013-03-27 21:48:31 följande:
    Jag hoppar också gärna in här. :)
    Plussade igår då jag inte fått min mens som jag skulle fått igår. Har de senaste två veckorna känt mig jättegravid med molande i svanken, livmodern typ krampar lite lätt (?) Illamående jämt, ordentligt trött och blivit sugen på saker jag aldrig är annars. I min tidigare graviditet hade jag inte ett ända sympton under mina 40 veckor, så detta är lite nytt för mig. :) Jag har jättelätt att bli gravid, vi hade sex samma dag som ägglossningen och redan då visste jag. Men (skamligt nog) tog jag ett dagen efter piller då vi kände att tiden är lite fel, men som inte hjälpte så jag antar att detta är meningen. Bf den 2 dec. :)

Har en son som idag är 14 månader.  
    Vi är verklgeinfrån olika delar av det där med reproduktionen då! Spännande För mig tog det hormonstimulering. Knepigt att inte dagen efterpiller funkade? Lite av en chock det måste ha varit för er! Men ja, det msåte vara ödet eller ngt gud som har bokat in detta för er!
    JAg var med säker redan vid ÄL. Hur man nu kan vara det! Har knarkat gravtester sedan dess. Knepigt eftersom jag fick mf förra cykeln. JAg tror att jag kommer föda på julafton alt få missfall. Hoppas jag har väldigt fel..
  • Nania
    MissKaos skrev 2013-03-27 22:45:15 följande:
    Vi är verklgeinfrån olika delar av det där med reproduktionen då! Spännande För mig tog det hormonstimulering. Knepigt att inte dagen efterpiller funkade? Lite av en chock det måste ha varit för er! Men ja, det msåte vara ödet eller ngt gud som har bokat in detta för er!
    JAg var med säker redan vid ÄL. Hur man nu kan vara det! Har knarkat gravtester sedan dess. Knepigt eftersom jag fick mf förra cykeln. JAg tror att jag kommer föda på julafton alt få missfall. Hoppas jag har väldigt fel..
    Med 2an var jag också helt säker redan på ÄL. Vet fortfarande inte varför. Och även denna gången var det som att jag plötsligt bara visste det den dagen jag testade mig. Testade inte ens med morgonurin och köpte testet samma dag för att jag fick en känsla att jag borde det.
  • MissKaos
    Nania skrev 2013-03-27 22:48:50 följande:
    Med 2an var jag också helt säker redan på ÄL. Vet fortfarande inte varför. Och även denna gången var det som att jag plötsligt bara visste det den dagen jag testade mig. Testade inte ens med morgonurin och köpte testet samma dag för att jag fick en känsla att jag borde det.
    Märkligt det där!
    Jag märker det snabbt: JAg börjar må illa när det är nattagammalt.
    Och en vecka innan BIM börjar byxorna strama. Ja, ni ser ju bilden i snickarbyxorna den är tagen igår och MIN är på fredag! Nu är dessutom brösten som ett par blåmärken.
    Mot sängen, dagens tradera affärer är avklarade..
  • Nania

Då trillade det in en tid till barnmorskan :) 22 april får jag komma dit redan. Härligt då jag fått vänta till vecka 12 med båda dem två tidigare pga tidsbrist hos de MVC jag gått hos. Fick ett underbart fint meddelande av barnmorskan med att om det blev problem med illamåendet så räckte det att jag ringer dit då jag haft det så allvarligt innan med så fixar hon medicin. Skönt att dem tar det på allvar direkt :)

• MissKaos

Skönt!

Samma datum ska jag på tidigt ul

Nania skrev 2013-03-28 08:06:33 följande:
    Då trillade det in en tid till barnmorskan :) 22 april får jag komma dit redan. Härligt då jag fått vänta till vecka 12 med båda dem två tidigare pga tidsbrist hos de MVC jag gått hos. Fick ett underbart fint meddelande av barnmorskan med att om det blev problem med illamåendet så räckte det att jag ringer dit då jag haft det så allvarligt innan med så fixar hon medicin. Skönt att dem tar det på allvar direkt :)

• MissKaos

Skönt!

Samma datum ska jag på tidigt ul

Nania skrev 2013-03-28 08:06:33 följande:

Svar på tråden December bebis 2013