• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Buzan

Okej då hade jag fel då. Pratade mest utav den erfarenheten jag själv har. Många vänner med lite extra hull gick knappt upp någonting medan de som väger så lite som 50 kg gick upp massor. :)

• Buzan
    skelletta skrev 2013-04-09 08:24:09 följande:
    Ja det blev jag pojken va beräknad den 15 men kom den 22/12 så nu blir det ett till dec barn hoppas jag :)
    placenil ätter jag nu, allt annat  fick jag sluta med. Har ju SLE, fibromylangi eller hur det nu stavas, 3st diskbråck och inget IGA. :( har haft det jobbigt länge, fast smärtan är helt klart en bäbis :D 
    Usch det låter inte alls kul. :( Hoppas ändå att denna graviditet blir lika bra som din första. :) Så du slipper för mycket krämpor. Har hört att man kan hamna i skov efter förlossningen också? Tror jag hamnade i ett lätt skov. Hade väldigt ont i muskler och leder första månaderna.
  • mamma till oliver

Chagot : köp ett digitalt där står det hur många veckor sen befruktning , jag har kikat så o kollat så veckorna ökar och stämmer :) men allt är som det ska :) nä fy sjutton va trött jag är nu blir det sängen :) förresten jag ska köpa ett till digitalt o göra i helgen då borde det ha ökat :) (testoman )😄

• skelletta
    Buzan skrev 2013-04-09 21:31:25 följande:
    Usch det låter inte alls kul. :( Hoppas ändå att denna graviditet blir lika bra som din första. :) Så du slipper för mycket krämpor. Har hört att man kan hamna i skov efter förlossningen också? Tror jag hamnade i ett lätt skov. Hade väldigt ont i muskler och leder första månaderna.
    Jag fick så ont i lederna så jag inte kunde hålla pojken på 1½ månad, fast jag har läst att SLE pasigenter ska ta kortison lite innan och efter förlossningen.... för  det är jätte vanligt med skov efter :/
  • tjej89

Buzan: jag har också läst det. Det är för att när man är smal så lägger man på sig lite underhudsfett vid en graviditet. Har man redan lite extra av det är det endast typ bebisen man lägger på sig... Men alla är olika såklart!
    Men läst att överviktiga inte lägger på sig lika mycket som dom som startar som smala... ja om man inte äter massa onyttigt hela tiden såklart! :p

• sillan01

Hej tjejer:) hoppar in här. Har testdag 14/4 men plussade idag. Kul med December barn:)

• Repan

Hej! 
    Hoppar in här, har testdag 13 eller 14 egentligen, men plussade idag på BIM - 3.

BF än så länge 23 december :) 

• mamma till oliver

repan: då ligger vi nog rätt lika jag har också BF 22-23 dec om jag utgår från ägglossning men från senaste mensd så blir det 18/12 men vet att jag kommer bli framflyttad till 22-23:) fin julklapp....vad har ni för symtom jag har feberkänsla/huvudvärk...mensvärk hela tiden,och fått finnar upp ploppade:(

• babylängtan20

nu har jag skapat en hemlig grupp på facebook där ni får skriva till mig på min chatt så att jag kan lägga till er

Mirelle Norén heter jag den enda på hela facebook med det unika namnet ;) så lägger jag till er så fort ni önskar

Svar på tråden December bebis 2013