• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • mammatilltvå85
    Buzan skrev 2013-04-09 20:07:03 följande:
    Tjej89: det stämmer det du säger. Ju mindre du är desto mer går du upp under en graviditet! :)

Dock är det mycket värre sen när bebisen har kommit. Då gör man inget annat än o sitter och ammar och fikar dagarna i ända! :P

stämmer inte på mig.....är väldigt liten och ville verkligen lägga på mig lite extra. gick bara upp 8 kg under båda mina graviditeter=(( och hamnade på minus 2-3 kg när amningen var klar....såg för hemsk ut=(
  • mamma till oliver

Chagot: jo jag ser :) när har du BIM ? Jag har inte förrän till helgen men fick gravid 1-2 veckor med digitalt igår :) när har du BF ?

• Otåligast

Chargot: Jag tror att jag vågar mig på ett grattis :)! Så svagt var mitt första test också men precis som för dig så var det ju tveklöst ett streck där. Jag tvingade tom min sambo att göra ett test för att försäkra mig om att det inte alltid blev ett svagt streck och hans var blankt haha. Sedan blev det allt starkare för varje dag och ett par dagar efter BIM var det starkare än kontrollstrecket. Har du fler test så att du kan göra ett nytt imorgon bitti?

• Chagot

Jag har idag bim +4, men tittade du på alla bilderna? Om jag är gravid så har jag vd 12/12-13 du?

• musk
    Buzan skrev 2013-04-09 20:07:03 följande:
    Tjej89: det stämmer det du säger. Ju mindre du är desto mer går du upp under en graviditet! :) Dock är det mycket värre sen när bebisen har kommit. Då gör man inget annat än o sitter och ammar och fikar dagarna i ända! :P

Detta stämmer absolut inte. Min brors fru syndes de knappt på att hon va gravid på nån av hennes grav. Hon är väldigt smal och gick bara upp mellan 6-8kg vid alla barn. Min tjejkompis är också jätte liten/smal o gick heller knappt upp någonting. Så de du påstår här stämmer inte på dom ja känner iallafall!:)
  • musk
    MariaOchNiklas skrev 2013-04-09 10:45:19 följande:
    [quote=69464[quote-nick]musk skrev 2013-04-08 22:17:15 följande:[/quote-nick]Hej! Har inte läst från start men har läst igenom lite så får ja lusläsa senare, plussade den 29/3 och har bf den 23/11. Men har oregelbunden cykel samt längre än 28. Så när ja pratade med Bm trodde hon mer på bf början av december. Får man hänga på här ändå??:) första barnet för mig o min sambo, 23 & 24 år. Bor i Värmland, letar hus, jobbar o sliter. Kort o gott. Nån mer från mina trakter?

musk skrev 2013-04-08 22:17:15 följande:
    Hej! Har inte läst från start men har läst igenom lite så får ja lusläsa senare, plussade den 29/3 och har bf den 23/11. Men har oregelbunden cykel samt längre än 28. Så när ja pratade med Bm trodde hon mer på bf början av december. Får man hänga på här ändå??:) första barnet för mig o min sambo, 23 & 24 år. Bor i Värmland, letar hus, jobbar o sliter. Kort o gott. Nån mer från mina trakter?
    Jag är från Värmland. Har precis plusa. Väldigt svagt. Så blir nytt test nästa vecka om inte tant röd dyker upp. Blir mitt andra barn om allt går vägen. Har nyss haft 2 mf. Så första försöket efter det nu. En dotter på ca 1 år.[/quote] Okej va kul att vi bor "nära"!:) va gammal är du då? Bf?
  • mamma till oliver

Chagot : jo jag kollade och det syntes helt klart :) jag har BF runt 22-23 dec 😄.. Gick över 9 dagar med dottern hoppas höra det nu också så den lille föds i januari 😄😄😄

• musk

Okej va kul att vi bor "nära"!:) va gammal är du o din sambo då? När är bf?... Blev så konstigt inlägg så ja skrev om MariaochNiklas.

• musk
    Chagot skrev 2013-04-09 20:38:12 följande:
    Jag har idag bim +4, men tittade du på alla bilderna? Om jag är gravid så har jag vd 12/12-13 du?

Grattis vågar ja mig allt på!! De där är väl rfsu som mäter 50? Så då skulle de ju va starkt på ett vanligt som mäter 25!
  • Chagot

Mamma till oliver: jag tycker mig också se hela tiden men blir helt nojjig!! Har för mig att strecket var JÄTTE starkt när jag väntade mon dotter:-/ så blir orolig , är ändå bim+4 idag:-/

Svar på tråden December bebis 2013