• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Crissie

Hej på er! Här är en till som väntar och längtar efter en liten i december! Är överlycklig över plusset men tyvärr är oron för missfall hemskt stor. Hade ett ma i höstas. Hoppas få lite råd o stöd hos er andra för att hantera oron. Hur gör ni andra oroliga för att inte må jättedåligt av oro? Försöker själv tänka positivt, att det kommer att gå bra, men det är tyvärr lättare sagt än gjort ibland.

• Förstaförsökaren26

Crissie- jag känner samma! Detta är dock första gången jag är gravid men är ändå rädd! Tyckte att jag hade mer symtom innan jag plussade.. :S Men detta SKA gå vägen! Så får/Mäste man tänka!! Grattis till plusset! ð???

• missheci

Försöker också tänka positiva tankar.. Och denna gången känner jag faktiskt att den kommer lyckas. Man får vara positiv och bara tänka på framåt.. Jag tror inte det är bra för kroppen att gå runt och må dåligt, och oroas över det. Försök slappna av, och njut av din gradivitet.

• Skuttiz82

Tjej89: Ska väga in mig nästa gång så då får vi se vad hon säger. Vad säger din bm?

• Liten08

Plopps80, skönt att läkaren är nöjd och optimist! Håller tummarna :) är lite nojig, imorn vul - har inte kräkts och vet inte om jag egentligen är illamående men det känns som jag har en klump i halsen konstant! Sen känner jag mig helt beroende av nyponsoppa. Skulle kunna gå en wrestlingfight för ett glas liksom ;) Känner att tröttheten börjar komma smygande eller så inbillar jag mig det med, allt känns väldigt overkligt än...brösten har slutat ömma, men känns tyngre...tror jag letar symtom konstant?! Gör fler det eller har jag blitt tokigare än tokigast? Hahahha... Hur mår ni andra härinne?

• Liten08

@Inelg - skönt att du får en bra uppföljning nu & härligt att bli framflyttad två dagar :) Fick samtal från min gyn idag om att jag inte behöver gå och göra extra cellprovskontroller under grav så känns som ens liten seger :)

• Plopps80

Liten08 ja han var så positiv så. Han sa att jag skulle gå hem och njuta av det här! Hoppas det går bra imorn. Uppdatera imorn

• Plopps80

Brevid gulsäcken i hinnsäcken fanns en liten vit prick och det var "Freddie" som vi kallar bebis. Ha ha. Deras ulj apparat var äldre modell och det gör det hela svårare att se om hjärtat slår. Det slår förmodligen men är för litet att se. Jag är lugn och harmoniskt över att han såg såpass för vissa vid VUL 5+3 ser bara en tom hinnsäck eller en förtjockad slemhinna har jag läst. Allt såg ju bra ut enligt experten

• Stinakri83

Jag är så glad! Jag mår inte illa,, tänk om jag slipper kräkas denna graviditet!!! :)) men dom andra kräktes jag hela tiden!! Därimot är jag hungrig konstant!!

Svar på tråden December bebis 2013