• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Repan
    mamma till oliver skrev 2013-04-10 08:47:13 följande:
    repan: då ligger vi nog rätt lika jag har också BF 22-23 dec om jag utgår från ägglossning men från senaste mensd så blir det 18/12 men vet att jag kommer bli framflyttad till 22-23:) fin julklapp....vad har ni för symtom jag har feberkänsla/huvudvärk...mensvärk hela tiden,och fått finnar upp ploppade:(
    Jätteont i bröstvårtorna, molvärk och det drar i livmodern osv. Lite illamående när jag inte ätit, kommer snabbare, kissar lite oftare typ. Har fått höra här hemma att jag är lite grinigare än vanligt också ;)

Vi inseminerade på påskafton, så två fina påskägg som nu blir julklapp! Nu väntar vi med spänning på o se om ett eller två fäste. :) 
  • TessLiihten

Sitter nu och väntar på att få komma in till barnmorskan. Är grymt nervös. Vet inte riktigt varför.

• Anine

Hej tjejer!
    Jag plussade för ca två veckor sedan, mycket tidigt!
    Idag är jag i vecka 5+1. Var inne på akuten i förrgår v4+6 pga blödningar. Då syntes inget på vul (de misstänkte, tidigt missfall, tidig graviditet eller utomkvedhavandeskap.) Fick även lämna ett blodprov som mätte graviditetshormon. Ett nytt prov togs idag då jag också åkte in akut pga mera blödningar. Idag syntes en liten fosterblåsa men inget hjärta (är nog förtidigt). Gravidtets hormonerna hade fördubblats sedan i förrgår så än så länge finns hoppet kvar. Jag håller mina tummar! 

• gosnosen
    TessLiihten skrev 2013-04-10 10:15:13 följande:
    Sitter nu och väntar på att få komma in till barnmorskan. Är grymt nervös. Vet inte riktigt varför.
    Hur har det gått Tess? Håller tummarna! :)
  • bellbar

Åh, finns det inte nån knapp härinne så man kan läsa "från början" det man missat - dvs det första senaste olästa inlägget? Alltså så har jag 93 olästa inlägg att läsa ikapp..... Vad det skrivs härinne då... Tungan ute

• Plopps80
    Anine skrev 2013-04-10 13:39:19 följande:
    Hej tjejer! Jag plussade för ca två veckor sedan, mycket tidigt! Idag är jag i vecka 5+1. Var inne på akuten i förrgår v4+6 pga blödningar. Då syntes inget på vul (de misstänkte, tidigt missfall, tidig graviditet eller utomkvedhavandeskap.) Fick även lämna ett blodprov som mätte graviditetshormon. Ett nytt prov togs idag då jag också åkte in akut pga mera blödningar. Idag syntes en liten fosterblåsa men inget hjärta (är nog förtidigt). Gravidtets hormonerna hade fördubblats sedan i förrgår så än så länge finns hoppet kvar. Jag håller mina tummar!   

Hej tjejer! Jag plussade för ca två veckor sedan, mycket tidigt! Idag är jag i vecka 5+1. Var inne på akuten i förrgår v4+6 pga blödningar. Då syntes inget på vul (de misstänkte, tidigt missfall, tidig graviditet eller utomkvedhavandeskap.) Fick även lämna ett blodprov som mätte graviditetshormon. Ett nytt prov togs idag då jag också åkte in akut pga mera blödningar. Idag syntes en liten fosterblåsa men inget hjärta (är nog förtidigt). Gravidtets hormonerna hade fördubblats sedan i förrgår så än så länge finns hoppet kvar. Jag håller mina tummar!   

Jag är 5+3 och gjorde vul idag pga ont i magen och brun flytning. Såg en gulsäck, fosterhinna och en liten vit prick på skärmen. Hjärtat syntes inte men läkaren var nöjd och sa att jag skulle njuta och att allt är helt som förväntat så jag tror väl på honom då vul igen om 19 dagar.
  • Repan
    Hej tjejer!
    Jag plussade för ca två veckor sedan, mycket tidigt!
    Idag är jag i vecka 5+1. Var inne på akuten i förrgår v4+6 pga blödningar. Då syntes inget på vul (de misstänkte, tidigt missfall, tidig graviditet eller utomkvedhavandeskap.) Fick även lämna ett blodprov som mätte graviditetshormon. Ett nytt prov togs idag då jag också åkte in akut pga mera blödningar. Idag syntes en liten fosterblåsa men inget hjärta (är nog förtidigt). Gravidtets hormonerna hade fördubblats sedan i förrgår så än så länge finns hoppet kvar. Jag håller mina tummar! 

Håller tummarna, verkar ju ändå bra med att hcg ökar!
  • mamma till oliver

repan: åhh håller tummarna :)
    tess:allt kommer gå bra:)

anine och plopps: va härligt :) vill också göra vul får nog vänta nån vecka till:)

• Inelg

Jag är hemkommen från min gyn. Vi gör missfallsutredning och i det ingår veckovisa VUL för att följa utvecklingen.
    Vi såg en hinnsäck på rätt ställe i livmodern. Jippie! Lite för tidigt att se något annat :)
    Jag blev framflyttad också. Bra där.
    Trodde jag var på 4+3, men flyttades till 4+5. Det tackar jag inte nej till. Det betyder att jag hade ÄL 2 dagar tidigare än jag trodde och innan det öns gav utslag på ÄL stickorna!!?? Skumt!!! Kan man inte lita på ÄL testen alltså? Kanske därför det tagit sån tid för oss att bli gravida??????

Svar på tråden December bebis 2013