• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • mammatilltvå85

jag älskar också all mat man inte "får" äta. Jag kan ibland önska att jag kunde ta det lite mer lättvindigt...min kompis åt allt när hon var gravid brydde sig inte om några kostråd alls och drack tom lite vin. jag skulle aldrig våga resonera så dock. Jag skulle liksom aldrig förlåta mig OM jag fick ett missfall eller ett barn med någon form av missbildning jag skulle älta hela mitt liv om det var nåt jag gjorde/åt. Det är en så kort tid och jag anser att om jag vill ha barn så måste jag kunna sätta mitt mat-ego åt sidan några stackars månader;=) Men det är jobbigt och mkt att tänka på. Men det finns ju värre saker....i min värld vore det att få ett sent missfall för att jag fått magsjuka eller liknande pga att jag inte följt de råd som finns för att JAG velat äta gravad lax typ. Det vore inte värt det nånstans.

• Cornelia 084

Är det nån mer än jag utan några direkta symptom?
    Jag har lite extra känsliga bröstvårtor, men det är nog det enda.. & det vet jag inte ens om jag inbillar mig pga intensivt letande efter gravida symptom. Har även en svagt molande värk som kommer och går lite då & då om dagarna.. Men ingen direkt trötthet och inte heller något illamående. Minns att jag både mådde illa med sonen, iofs var vi då utomlands i 35 graders värme, samt en grym zombietrötthet...

• Repan

Jag mår inte speciellt konstigt, förutom bröstvårtorna. Lite molvärk, det har slutat "hugga" som det gjorde för en vecka sen. Uppblåst mage. Men inget direkt illamående att tala om!

• musk
    Cornelia 084 skrev 2013-04-11 17:28:41 följande:
    Är det nån mer än jag utan några direkta symptom? Jag har lite extra känsliga bröstvårtor, men det är nog det enda.. & det vet jag inte ens om jag inbillar mig pga intensivt letande efter gravida symptom. Har även en svagt molande värk som kommer och går lite då & då om dagarna.. Men ingen direkt trötthet och inte heller något illamående. Minns att jag både mådde illa med sonen, iofs var vi då utomlands i 35 graders värme, samt en grym zombietrötthet...

extremt trött vissa dagar, mensvärk, ömma bröst, ytterst lite illamående, spytt 1gång, hård i magen, men alla symptom kommer o går. Nån som kan få sån mensvärk ibland att man mår lite illa? Sen går de över lika fort?
  • LillaBulan

Cornelia: Hade mensvärk några dagar och nu mest ömma bröst. Inget annat. Hoppas dock att jag slipper illamående. Hatar att må illa.

• Repan

Musk: ja jag får KRAMPER i typ fem sekunder så jag vill vrida mig i plågor, sen är det över lika fort igen o återgår till vanlig molvärk. :)

• MissKaos
    Buzan skrev 2013-04-11 13:22:17 följande:
    Repan: Skit också! Får man inte äta Parma på pizza som varit i ugnen? :S Det har jag gjort två ggr nu, senast i måndags. Fan!

Jo om den har varit i ugnen ok samma med rökt lax.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Buzan skrev 2013-04-11 13:22:17 följande:
    Repan: Skit också! Får man inte äta Parma på pizza som varit i ugnen? :S Det har jag gjort två ggr nu, senast i måndags. Fan!

Jo om den har varit i ugnen ok samma med rökt lax.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Jag får mycket mer mol efter ca 5km löpning. Samma med sppinnong. Gör inte ont men idag tankte jag

"Ska mensen komma snart?" automatisk tanke. Orkar mindre nu, haller lagre tempo. Tänk att jag instruerade spinning till tva v före ng med sonen. Nu seg o v 6..

• MissKaos

Jag får mycket mer mol efter ca 5km löpning. Samma med sppinnong. Gör inte ont men idag tankte jag

"Ska mensen komma snart?" automatisk tanke. Orkar mindre nu, haller lagre tempo. Tänk att jag instruerade spinning till tva v före ng med sonen. Nu seg o v 6..

Svar på tråden December bebis 2013