Inlägg från: Frida Andersson |Visa alla inlägg
  • Frida Andersson

Julibebis 2014

Vilken skit dag... kunde inte sova inatt somnade kl fem imorse. Kl åtta ringet mobilen och jag blir Inbeordrad till jobbet. Fan helvete... jobbat tre 14 timmars pass i rad, ledig igår sen Inbeordrad idag 14 timmar sen bara ledig imorn sen ytterligare tre 14 timmars pass. Skit varför svarade jag ens imorse. Orkar knappt vara vaken p så ska man jobba till 22. Visst ger bra pengar men vad tusan är ju typ död

• Frida Andersson
    Fiamedbarn skrev 2014-01-18 11:05:21 följande:
    Kan du inte tacka nej till något pass ibland?
    Luck is what happens when preparation meets opportunity

Idag hade jag inget val eftersom jag blev Inbeordrad. På vårt möte i onssags bestämde min chef att vi skulle lögga om chemat för att jag ska orka. Hon har verkligen stöttat mig. Får se om jag orkar nästa v annars måste man väl få sjukskriva sig??
  • Frida Andersson
    klarlack skrev 2014-01-19 01:39:37 följande:
    Jag har inte FB. Tog bort min för 2 månader sen ungefär. Bland det bästa jag gjort tror jag haha :)

Kul med nån mer utan fb.. aldrig haft nån hehe
  • Frida Andersson

Jag gav bort typ allt. Trodde inte vi skulle skaffa en liten till. En tjejkompis fick hur mycket bebiskläder även större kläder vartefter mina växte ur av massa som knappt var andvänt. Sen förra vintern så började hon sy mössor. Fick då ett sms av henne där hon fråga om jag ville ha varsin mössa till flickorna. Ja tack skickade jag tillbaka. Sen fick jag svar direkt att dom kosta 70 kr st. Fy fan... gett henne kassvis med så fina bebiskläder gratis men hon kunde inte bjuda på två tunna mössör utan ville ha 70 kr st för dom. Svara att jag då inte längre var intresserad.

• Frida Andersson

Mm känns så unket. Hon sålde öven en del efter att hennes dotter växt ur det. Ångrar så att jag inte bara lpnade ut. Iaf när hon visade sintacksamhet på detta viset

• Frida Andersson
    HaBaNiTa skrev 2014-01-20 02:26:03 följande:
    Hej allihopa vågar sakta men säkert krypa in i denna tråd. Är i v11+3 och varit lite små nervös att något ska hända. Väntar mitt 4:e barn (mannens 2:a ihop han har inga sedan innan) jag är 32år och mannen 30år Vi har inte haft det lätt att få vårat första barn ihop. Gick igenom IVF med både misslyckade försök och ett missfall innan vi blev spontant gravida med dottern som idag är 1år och 4månader. Trodde vi aldrig skulle ha den chansen eller turen igen då alla läkare sagt att det inte ens skulle gå o bli spontant gravid första gången. Men nu lyckades vi igen helt otroligt faktiskt. Inte planerat så det kom som en chock först men självklart välkommen. Även om jag vet att det blir tufft då jag gått igenom samma med mina 2 äldsta för 9år sedan (äldsta barnen är 11 och 9 med annan pappa) men då levde jag i princip ensam för han var aldrig hemma eller hjälpte aldrig till osv. Så visst blir det bättre nu då min man är så aktiv pappa man kan vara. Bf är egentligen 8/8-14 men då jag kommer bli snittad i v38+ så blir det ett julibarn. Så därför valde jag denna tråd och inte augustitråden. Hoppas det är ok för er? Jag har mått rätt bra. Bara väldigt trött och ibland har jag kvällsillamående. Men helt ok fram tills nu faktiskt. Jobbigare är det med höften som jag hade problem med sista graviditeten pga foglossning. Så vet inte hur jag kommer stå ut i 6månader till men vad gör man inte för dessa små mirakel? Hoppas verkligen vi kan följas åt efter att alla fått sina små (de som vill så klart) När jag väntade förra barnet så hade vi en jättefin grupp här på FL som vi sedan skapade en facebook grupp (privat) med och vi följer varandras liv och barn än idag. Jätteroligt faktiskt att få dela det tillsammans. Får se vilka som är sugna på det sen? Ser fram emot att gå igenom detta tillsammans med er. Kram så länge ❤️

Välkommen hit och jättegrattis till + Ska oxå bli snittad... väntar vår nr.3 blir en sladdis då flickorna himner bli sju och åtta
  • Frida Andersson
    gubbenhilfe skrev 2014-01-20 19:13:36 följande:
    Iiiii idag har vi äntligen hämtat vår nya bil. Ska bli så skönt att kunna välja precis vilket babyskydd som helst för nu har till och med vi sådana där nymodigheter som isofix. Såg att ni prata om vad man inte skulle klarar sig utan. Min pryl är amningskudden. Min rygg och axlar hade varit döda utan den.

Vad blev det för bil? Skulle behöva en lite rymligare. Har en saab 9, 3
  • Frida Andersson
    gubbenhilfe skrev 2014-01-20 20:01:38 följande:
    Det blev en Volvo V70. Jag lyckades äntligen få igenom en vinröd så jag är glad. Vi hade en V70 även innan men tyckte att det var dags för en ny. Jag gillar den modellen. Den är rymlig och när man ska få plats med både hund och barnvagn så är det ju rätt bra.

För det är nämligen mitt bekymmer... hund och barnvagn. Visst hundburen är inte stor men osäker på om det kommer få rum. Sen har mina stora töser fortfarande bilstol. Britax med ryggstöd och tror inte dom hinner bli 134 cm så dom får sitta utan innan bebisen kommer så måste ha en bilstol som får rum emellan deras stolar. Vill ha alla barn säkert i bilen och litar inte på att det verklihen går att koppla ur airbag så barnförbjudet i framsätet.
  • Frida Andersson

Gillar den där tv reklamen om Anders som i princip blir tvingad att ta en kaka till... är ku precis så med alkohol.

Svar på tråden Julibebis 2014