Inlägg från: Frida Andersson |Visa alla inlägg
  • Frida Andersson

Julibebis 2014

Poison82 skrev 2014-01-27 11:47:52 följande:
    Sjukskrivning på deltid kanske??

Ja typ 30%
  • Frida Andersson
    Poison82 skrev 2014-01-27 14:14:57 följande:
    Tror inte det ska vara några större problem. Jag har gått sjukskriven på heltid i en månad nu och börjar jobba igen på måndag 4 timmar per arbetspass så jag hoppas verkligen att det ska funka för mig

Har aldrig vart sjukskriven så ingen aning om hur det ska gå. Får först testa havandeskapspenning på 1/4 annars hopoas jag att jag kan bli sjukskriven. Måste ivilket fall som hälst ner i tid. Pengar är inte allt men är behövligt.
  • Frida Andersson
    Poison82 skrev 2014-01-27 14:30:36 följande:
    Vad jobbar du med? Jag tror man ska kunna få havandeskapspenning på deltid också annars om det är så att du kan jobba en del av dagen

Är personlig assistent. En ung man med autism. Fruktansvärt aktiv och väldigt utåtagerande. Älskar mitt jobb men orkar verklugen inte. Arbetar 14 timmars pass där det är fullt ös hela tiden, innebandy, cykling, ,badhus mm
  • Frida Andersson
    Poison82 skrev 2014-01-27 14:30:36 följande:
    Vad jobbar du med? Jag tror man ska kunna få havandeskapspenning på deltid också annars om det är så att du kan jobba en del av dagen

Min chef gjirt om mitt chema så jag ska kunna stanna så länge det går då dom inte redan vill hag ska gå. Det chemat ligger på 71% och slipper dessutom helger
  • Frida Andersson
    Fiamedbarn skrev 2014-01-27 18:55:50 följande:
    Ja visst gör den! Fort går det inte fast det är andra barnet. Många säger ju att de inte hinner läsa om vad som händer i magen men jag har läst den lilla beskrivningen på vecka 15 till förbannelse Vecka 16 på fredag men det är lååångt tills dess! Och så ska man jobba under tiden. Jag vill bara grotta in mig i en egovärld där jag tar hand om mig, går promenader, vilar, äter bra och fixar i ordning hemma innan bebis!
    Luck is what happens when preparation meets opportunity

Haha samma här läser å läser å länktar tills man får läsa i nästa vecka. Går in i v 16 på onsdag. Blor väl bättre när man fått tittat på den lilla. Mår rätt kass så önskar jag kunde bara musa hemma resten av tiden
  • Frida Andersson

Min tjänst skulle löpt ut i augusti detta år men jag hade turen av att min chef inte ville riskera att jag skulle hitta annat så fick en tillsvidare anställning. Helt chokad då jag aldrig trodde jag skulle få det då jag är gravid. Tror kamske ändå du aka vara ärlig.

• Frida Andersson

Aj.. kan jag åkt på foglossning? Kände redan igår att jag har väldigt ont där benet sitter fast i kroppen. Idag kan jag knappt gå. Är det det som kallas foglossning?

• Frida Andersson
    HaBaNiTa skrev 2014-01-28 08:30:23 följande:
    Vart exakt har du ont???

Där benen är fästa pp kroppen. Framsidan lixom typ ljumsken
Svar på tråden Julibebis 2014