Inlägg från: Frida Andersson |Visa alla inlägg
  • Frida Andersson

Julibebis 2014

Blev helt sjukskriven i sex veckor för kraftig foglossning. Underbar läkre!!

• Frida Andersson
    AAS10 skrev 2014-02-04 12:44:22 följande:
    Absolut så e det ju! jag mötte mina kollegor i affären (jobbar i hemtjänst/kortids) och jag kände verkligen saknad av jobbet, dock vet ja att jag skulle aldrig klara jobba som det är idag, men tror jag ska göra ett försök när den här sjukskrivningen går ut på kanske 40%  har en 80% tjänst så det hade nog varit lagom.

Är ju så nytt för mig. Har aldrig varit sjukskriven förut. Gäller nu bara att verkligen ta det lungt. Blir väldigt lätt raatlös men nu får jag skärpa till mig och tänka till innan jag kastar mig iväg. Älskar att göra massa kul med barnen. Nu får vi hitta andra mer lugna aktiviteter. Gubben min blev så glad då han verkligen är mån om både mitt och bebisens mående. Vet inte hur mycket ekonomiskt man förlorar riktigt men får prioritera så funkar det.
  • Frida Andersson
    o0Mia0o skrev 2014-02-04 13:23:21 följande:
    Förstår precis vad du menar! Fick min dotter i dec 2007. :)
    back in the hood

Hakar på er. Fick första mars 06 och andra jan 07 så oj vad allt känns nytt
  • Frida Andersson
    o0Mia0o skrev 2014-02-04 13:38:14 följande:
    Sitter på pendeltåget på väg till jobbet. Min "gulliga" chef har lagt in mig på 3 stängningspass på raken och hela helgen veckan efter att jag berättat att jag är gravid. Har aldrig så här dåligt schema annars. Som tur är har jag tagit ledigt på fredag så jag har en dag ledigt emellan. Han blev inte glad över nyheterna och vi hade ett stort bråk där han beskyllde mig för både det ena och det andra och gapa på mig för att jag inte talat om att jag tänkt att skaffa barn. Så själv hoppas jag att det här foglossningen blommar ut så jag blir sjukskriven.. För just nu mår jag bara skit så fort jag ens tänker på att gå dit. Usch. :(. Varit där i snart 3 år och alltid gjort ett bra jobb.

Verkligen tråkigt att höra. Man ska inte behöva få höra sånt av sin chef. Jag har haft min chefs stöd hela tiden och önskar alla fick ha det så
  • Frida Andersson
    Alltochinget skrev 2014-02-04 13:45:58 följande:
    Jag jobbar på förskola och funderar på hur man gör med ansökan om gravidpenning. Någon som vet? När skickas man in ansökan? Vad ska man skriva? Någon som jobbar i förskolan och har tips?

Man kan få det 60 dagar innan bf. Jag jobbar som personlig assistent till en aktiv kille som dessutom är utåtagerande så gjorde tillsammans med min arbetsgivare en ansökan vi skulle skicka in redan nu men nu blev jag sjukskriven så kommer inte ansöka
  • Frida Andersson
    HaBaNiTa skrev 2014-02-04 15:46:03 följande:
    Vad skönt för dig ta vara på tiden o ta hand om dig själv nu. Kram

Tack snälla kram
  • Frida Andersson
    mmod skrev 2014-02-04 17:12:37 följande:
    Jag mår så dåligt av att vara på mitt jobb...väldigt rörigt just nu ned byte av chef och samordnare men de kan inte lägga schema, du har saker som tar mer tid än de tror (just för att de inte är ute och jobbar med det som vi) och kollegor blir sura för man är långsam och inte orkar...är så trött på det stället!! Har så ont och troligtvis fått falsk ischias för det gör så ont sant foglossning så att springa som en liten mus i hemtjänsten just nu klarar jag inte...ringde min pappa och bara ville gråta, förklarade hur ja kände för förra chefen som sa att hon ska se om det går att ordna så jag slutar på mitt kontrakt innan tiden gått ut och går via bemanningen och på timmar istället för jag orkar inte mer på det stället...ligger helt utslagen i sängen, lyckats fått migrän under dagen med pga all stress...

Du har inte chans att bli sjukskriven? Att behöva gå och må sådär på sitt jobb skulle ingen behöva göra....
  • Frida Andersson
    trz skrev 2014-02-04 18:42:49 följande:
    Dottern skulle sätta sig i mitt knä när jag låg i Soffan, men lyckades träffa livmodern med en jäkla smäll. Tappade andan och tårarna sprutade. Nu typ en kvart efter gör det fortfarande ont, ända bak i ryggen. Vågar inte ställa mig upp, känns som.att jag kommer svimma. När borde man bli orolig? Det ska väl vara väldigt skyddat inne i magen? Vecka 16..
    trz.blogg.se Amy 111019 <3

Har du väldigt ont kanske du skulle ringa rådgivningen och fråga??
Svar på tråden Julibebis 2014