Inlägg från: Frida Andersson |Visa alla inlägg
  • Frida Andersson

Julibebis 2014

Alltochinget skrev 2014-02-07 18:06:55 följande:
    Vi har ett Brio primo babyskydd och det litet och smidigt

Det ska jag googla på!
  • Frida Andersson
    AAS10 skrev 2014-02-07 18:14:29 följande:
    JAg fick mitt barn efter många om och men med KS för 6 år sedan, kände mig så värdelös när alla i föräldragruppen pratade hur bra det gick. När det kom till min tur så sa bröt jag nästan i hop för man var så värdelös och inte kunna få ut mitt barn på egen hand. Sedan lagom typ 4månader efter så kom diskussionen upp dom som fått barn via KS har inte fött ett barn. Jag blev så ledsen igen.  Men jag tror att nä alla är inte gjorda för att föda barn, idag när folk vet att jag är gravid räknar dom med att jag VILL föda vaginalt och nä det vill jag inte, jag vill inte ha panik och skrika i 6 timmar igen av extrem smärta. Folk förstår inte för vaginalt är det bästa för barnet bla bla bla bla...  det var en gång jag blev så jäkla arg på en som pratade om förlossningar hit o dit som tyckte det inte var lika bra med KS, så jag sa syrligt att ja, mitt underliv ser PRECIS lika HELT och är lika otöjt som det var innan jag var gravid, hur e det med dig?  Då blev den personen tyst..... Skit i vad andra tycker, allt är vad som är bäst för DIG och DITT BARN.....

Precis som du beskriver har jag med upplevt det. Akut snitt med första sen planerat med andra och kommer bli det nu med. Vill inte föda vaginalt hade en skräckupplevelse med första som slutade med ett snitt vilket jag är så lycklig för.
  • Frida Andersson
    Alltochinget skrev 2014-02-07 19:48:41 följande:
    Jag har BF 14/7 (en måndag) och byter vecka på tisdagar. BF är alltså vecka 39+6 enligt både BM och appen.

Kommer bli snittad runt den 14 men hopoas nån dag före eller efter då syrrans grabb är född 14 juli. Men får väl se vaad jag får för dag.
  • Frida Andersson

Idag har vi kollat lite narnvagn. Har ändrat mig. Vill gärna ha en ny så blir det men en annan vagn mot vad jag eg vill.

• Frida Andersson
    gubbenhilfe skrev 2014-02-08 17:12:10 följande:
    Vad blir det? Och vad var det du egentligen ville ha?

Får bli en baby travel. Hade hälst velat haft emmaljunga men va tusan den är dubbelt så dyr och känns onödigt då vi inte ska ha fler sen.
  • Frida Andersson
    gubbenhilfe skrev 2014-02-08 18:30:45 följande:
    Det låter fint. Vi har inte heller tänkt ha fler barn så jag kommer sälja vår vagn när vi är klara med den. Vi hade en Emmaljunga till sonen men jag tyckte det var så stor, tung och otymplig så det var inte aktuellt den här gången.

Haft emmaljunga till båda flickorna och vart kanonnöjd. Hoppas man blir det på denna med. Men blir inget köp före ul den 24e
  • Frida Andersson
    gubbenhilfe skrev 2014-02-08 20:29:21 följande:
    Det blir du säkert. :) Jag kunde inte hålla mig till RUL, men tänkte att jag har ju redan gjort tre UL så jag beställde vår vagn för en och en halv vecka sedan så jag hoppas att den kommer snart.

Åå blir så avis vill oxå! Gubben säger att jag får hålla mig några dagar till. Vi har ju inte sett den lille alls än. Annars skulle jag redan handlat!!!!
  • Frida Andersson
    gubbenhilfe skrev 2014-02-08 21:08:50 följande:
    Min man tyckte oxå att jag skulle vänta men jag sa att jag fått ett så himla bra erbjudande som vi bara inte kunde tacka nej till. Man vet ju aldrig om man får lika bra rabatt om några veckor. Sen fick jag veta för några dagar sedan att Bugaboo släpper nya färger på sina vagnar och då passar de även på att höja priset. Han har dock totalt förbjudit mig att köpa några kläder innan vi fått veta vad det är för sort. Jag vill nämligen köpa en massa klänningar.

Haha smart! Jag åker till ullared helgen efter ul å då är han inte med å då har vi sett bebis så då ska det handlas! Bestälde du helt ny vagn?
  • Frida Andersson
    gubbenhilfe skrev 2014-02-08 21:46:40 följande:
    Jag vill oxå åka Ullared! Får försöka få med mig någon vän för mannen vägrar. Ja, det blev en ny vagn. Vi beställde från Holland och då blir det drygt 30% billigare än om vi köpt den i Sverige.

Ja just det minns jag du skrev. Japp här blir det fyra tjejer som åker. Tog övernattning då det bara är jag som kör
Svar på tråden Julibebis 2014