Inlägg från: Lindsey Egot the only one |Visa alla inlägg
  • Lindsey Egot the only one

Julibebis 2014

Adrienne skrev 2013-11-19 20:16:42 följande:

Någon mer som har foglossning? Hade kraftig foglossning förra graviditeten med kryckor från v 20 och har inte blivit riktigt bra efter det så jag är inte ett dugg förvånad att det har börjat redan. Har varit och fått foglossningsbälte idag i alla fall och det kändes bättre med det på.

Min dotter har foglossning och hon får köpa ett själv pga sjukgymnasten har lånat ut alla i hennes storlek. Jag förstår inte varför de inte beställer in fler när det verkar finnas behov av det hjälpmedlet.
    TeamCaz skrev 2013-11-20 09:58:24 följande:

Vi ska förmodligen skaffa en Phil&Ted syskonvagn. Eller det är en sån jag vill ha iallafall smile1.gif Kollat runt lite på nätet men sambon tycker det är för tidigt än - I knoooow smile5.gif Men jag är så glad så jag vill ha allt nu ju :-P En till spjälsäng sen har vi allt annat som behövs då minstingen precis fyllt 1 år o vi har ju sparat allt.

För övrigt mår jag med sjuukt illa. Jag med på en sida på facebook som heter nåt i stil med "Vad lagar du för mat idag?" O jag mitt dumma nöt kan inte ändra så det inte dyker upp i nyhetsflödet via mobilen så varje gång någon skriver nåt om mat så mår jag illa.. blää.. men jag dämpar det så gott jag kan med postafen. Foglossning har börjat med. Hade jätte ont förra grav o läkaren ville ge mig kryckor/rullstol men tackade nej. Så kroppen har väl inte återställt sig helt än så den kom tidigt nu smile4.gif Men när bebis kommit så är det ju så klart värt det <3 Har två söner redan så hade vart kul med en liten flicka, men jag blir självklart överlycklig med en gosse till smile1.gif

Jag Älskar Min Fina Familj
    Jag gillar ABC ZOOM vagnen
    Lyrasmamma skrev 2013-11-20 09:37:31 följande:
    Om du googlar karpaltunnelsyndrom så ser du att det är rätt vanligt att få det som gravid, dock är det vanligast att det kommer efter v 20. Det funkar bra med skenorna, men i slutet på min förra grav hjälpte de inte så mycket. Då hjälpte det bara att vila händerna.
    Har för mig att man kan äta magnesium samt kalcium mot det.
    TeamCaz skrev 2013-11-20 12:36:41 följande:
    Jag är mer ute efter denna, vill kunna ha den som enkelvagn när 1-åringen är på dagis... smile1.gif

Ok jag gillar inte alls Phil & Ted öht eftersom bebisen kommer så långt ner och ligger inte alls ombonat
    TeamCaz skrev 2013-11-20 15:07:35 följande:

Jo fast man har ju en mjuklift smile5.gif
    Jo men jag vill iaf ha barnet vänta mot mig och se hela barnet utan att den ligger i samma nivå som avgaserna när man är ute och går. Men vi gillar alla olika saker och det är ok. Ville bara visa en smart vagn med riktig liggdel samt sittdel. När den lille blir stor för att sitta i sittdelen kan man ha barnen vänd mot varann så de ser varann.

Idag blev det familje kebabpizza. Vi delar den i 8 delar men jag klarade bara av en bit sedan trodde jag den skulle vända på sig fast jag var sjukt sugen på det. Syltlök funkar om jag tar en lite då och då.

pixi8 skrev 2013-11-22 09:14:39 följande:

Bakingsoda test tänkte jag vänta med, läste att det funkade bäst efter vecka 11. Däremot har jag provat ringtestet både över magen och handleden. Över magen visar det flicka. Över handleden visade det pojke flicka flicka. Jag har ju en son så det stämmer ju på första barnet i alla fall smile1.gif

Ringen på handleden har visat rätt för mig. Flicka, flicka, pojke, flicka, pojke, pojke så nu får vi se om det blir en pojk men det var när jag väntade tredje flickan som jag gjorde den så det är 11 år sedan.
    Sofie mamma till 2 prinsar skrev 2013-11-22 11:23:34 följande:
    Du behöver en ring (vigselring har jag hört- men behöver inte vara din egen), och ett hårstrå från dig själv. Ta och häng ringen i hårstrået och håll den, med fast/stadig hand över magen (för att veta vad som finns där inne) eller höger handled (visar antalet barn du kommer få i ditt liv å kön på dessa). Låt ringen (pendeln) hänga över mage/handled och vänta.... Om ringen börjar svänga fram och tillbaka på en linje betyder d pojke, börjar den svänga runt i en cirkel betyder det flicka.
    När man för den på handleden ska man göra det så många gånger tillbringarn inte rör sig mer. Då vet man antal. Gjorde faktiskt det för en stund sedan och fick nu flicka flicka pojke flicka pojke pojke pojke. Jag har de fem första så ringen säger att det ska bli två pojkar till. Mej veterligen väntar jag INTE tvillingar.
    Enenina skrev 2013-11-22 12:28:19 följande:

En fråga bara. Är det nån som får ont i benen på kvällarna? När jag lägger mej på kvällarna så värker det i båda benen.  En liten stund bara 

Mitt råd är att äta magnesium och kalcium samt använda stödstrumpor på dagen.

Någon som fått nästäppa? Jag har köpt nästäppeplåster på Apoteket. Ska se om de funkar. Slemhinnan i näsan är jäkla torr.

Svar på tråden Julibebis 2014