Inlägg från: Frida Andersson |Visa alla inlägg
  • Frida Andersson

Julibebis 2014

Varit två ggr bara och är i v 24. Har fem inbokade möten tilbara vart två ggr än och är i v 24 Nästa blir läkarbesök för snittet den 28/4 Bm v 28 Bm v 32 + tul Bm v 36 Bm v 38 ska även göra ogtt Sen blir snittet kring v 39+0 så 17 juli +- någon dag sa min bm

• Frida Andersson

Så konstigt det blev. Vart två ggr hos bm + ul och är i v 24 läkarbesök 28/4 för snittet, får åka 8 mil enkel dit där jag ska snittas för finns inga läkare här Bm v 28 Bm+tul v32 Bm v 36 Bm v38 även göra ogtt sen blir snitten nån stans kring 39+O (17 juli +- nån dag)

• Frida Andersson
    lillagreizn skrev 2014-04-01 12:42:54 följande:
    Såhär ser kurvan som bm använder, här ser man ju hur man ligger till men såklart är det viktigaste att man följer sin egen kurva och avviker man eller växer man inte som man ska  så bokar dom ofta in ett ultraljud för att kolla att allt är okej.  Lila kurvan är med sonen och den röda kurvan är denna graviditet.  Med sonen i v.25 hade jag 22 cm och då kollade dom upp först när jag var i v.31 när jag inte hade ökat.  Denna gång i v.25 har jag 18-19 cm vilket inte är bra så ska på ultraljud på onsdag för att kolla upp vad det är som händer. 

Men om du inte skulle växa till dig vad gör man isf?
  • Frida Andersson

Var ute med mina sjukintyg till jobbet idag... min chef sa att hon saknade mig, värmde verkligen. Hon är verkligen kanon, alla delar väl inte den uppfattningen med mig med vi har alltid kommit bra överens. Hon tveka inte en sekund till att ge mig fast anställning då jag berättade att jag var gravid. Alla borde få ha en bra relation till sin chef

• Frida Andersson

Idag blev jag extra stolt över mina barn. Dom har ganska nyligen börjat gå hem tillsammans själva från skolan. Dom är 8 & 7 år. Vi bor i en liten "by" inga otäcka vägar eller så. Idag när dom gick hem så stannade ena av våra granngubbar och fråga om dom ville åka med.... men dom sa nej och jösses så stolt jag blir. Även fast det ändå var ett bekant ansikte så har dom verkligen tagit in vad som är rätt och fel. Blir skapligt irriterad hur han tänker när man erbjuder barnen skjuts. Absolut han ville säääkert bara vara snäll men tycker han borde veta bättre.

• Frida Andersson
    Linda 147 skrev 2014-04-04 12:37:13 följande:
    Jag tror att det till stor del beror på vad operatören anser vara bäst, eller vad han/hon är bäst på.. Tror att stygn med tråd som försvinner av sig själv är vanligare idag. Läkaren vi fick träffa nu sa att de endast sydde men i papperna vi fick med oss stod det att man antingen sydde och tejpade eller använde agraffer.. Men jag kommer be om att slippa agraffer, dels på grund av ärret men också verkar många bli besvärade av agrafferna då de kan dra i huden och orsaka smärta/obehag.

Okej... ska ju åka och träffa en läkare den 28 på det sjukhuset jag ska snittas på kanske skulle fråga hur dom gör nuförtiden. Är samma sjukhus jag blivit snittad på förut. Vill verkligen inte ha agraffer är nog med det ärr som blir ändå
Svar på tråden Julibebis 2014