• chiqita

Så var planerna igång för en trea 2015 :-)

Trodde väl aldrig att jag ens skulle vara öppen för att diskutera en trea med extremillamående, mkp och svåra foglossningar i bagaget, men så började vi prata om det härom kvällen och lite förvånat kändes det faktiskt rätt.
    Med stav i armen tänker vi att det ev tar lite tid innan kroppen är redo och nu är det bestämt. I början av nästa år åker staven ut och därefter hoppas vi att vara gravida sommaren 2014

Började med mulitivitaminer idag för att ge kroppen lite extra boost.
    Fler som börjat planera? Är det något annat jag borde tänka på? 

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 2/4-2012.. *kärlek* ?°´¯)
  • Svar på tråden Så var planerna igång för en trea 2015 :-)
  • eko my
    Smulan 89 skrev 2014-03-31 22:39:35 följande:
    Jo, hon lyssnade på hjärtljuden och sa att allt va bra...
    Jag gick till henne någon gång andra graviditeten men sen bytte jag till en annan. Tycker dock att det är väldigt jobbigt att gå till bm. Alla jobbiga prover och koller som görs. Har väldigt ont av sprutor, även om det bara är det lilla sticket i fingret... Gyn-undersökningar är som tur inte rutin hos oss, för det vägrar jag. Blev tvingad att göra en gyn-undersökning av samma bm som sa att jag var gravid fast jag inte längre var det. Hon tvingade mig att göra en gyn-undersökning bara för att jag inte hade gjort det någon gång innan (var 20 år då).

Jag vet att det är bra att hålla koll så bebisen och man själv mår bra, men jag behöver en bm som jag kan lita på och som inte bara kör över mig. Allt som har med mvc att göra får mig nästan att inte vilja ha fler barn. Tycker att det är jättejobbigt att jag borde gå till en bm om jag blir gravid nu igen =(
    Nej jag fattar. Jag jobbar själv i vården och möter många som mår sjukt dåligt över att ta prover mm. Det är väldigt viktigt att du hittar en bm som du kan lita på och som du känner förstår dig! Se dig om efter någon annan, fråga vänner som är bra referenser vad dom tycker om olika bm:or.
    Du ska ju känna dig trygg liksom annars fattar jag att du inte går.
    Vi har inte heller gyn som obligatoriskt men det är ju dom där cellproverna som är bra att göra ibland. Jag hittade en bm på en privat klinik som jag känner förtroende för som jag går extra till om jag ska göra det. Går inte till landstingets kallelser. Så jag kan fatta.
  • Titt ut

Jag har inte ens tänkt på att man kan vänta med att ringa mvc. Jag ringde veckan efter att jag fick veta att jag var gravid med båda mina barn och fick en tid efter det. Jag har känt att det är ett måste men nu när jag tänker på det så skulle jag kunna tänka mig att vänta till runt vecka 10 för att slippa eventuella tråkigheter. Samma sak med graviditetstest, jag väntar alltid 1 vecka efter BIM innan jag testar mig för att slippa veta ifall det skulle hända något.

Dotter född oktober 2009 och Son född januari 2012
  • Flaskpostaren

Vad bor ni i nu då? En tvåa eller etta?

• Titt ut

Tråkigt att inte känna förtroende till sin bm, jag har alltid känt att jag kan lite på min bm, nu har vi flyttat till annan stad så det kommer bli en ny bm och nytt ställe. Jag hoppas att det kommer kännas lika bra här. 
    Jag har uppskattat mina besök hos bm, det har varit kul och spännande att gå dit. Jag kan tycka att det är synd att bm typ inte "bryr" sig lika mycket om den gravida när man går dit med andra graviditeten. För då har man ju redan gått igenom det en gång, tycker de. Men jag tycker man behöver samma som med första graviditeten. Det är ett nytt barn som jag vill lägga ner lika mycket tanke och omsorg kring.

Samma sak med Bvc , med första barnet får man hembesök efter förlossningen, men inte med andra, i mitt tycke så är det väl med andra barnet man skulle behöva det. Med tanke på att man har två att ta hand om och måste ta med till bvc. 
    Även det här med att det blir lättare med andra barnet och andra graviditeten. Hur är detta möjligt? När man har två blir det ju dubbelt så mycket "jobb" och med andra graviditeten har man inte möjlighet till vila m.m. Jag förstår det bara inte. Det ända som kanske är lättare med andra graviditeten är andra förlossningen, för då har ju faktiskt första barnet banat vägen (så var det för mig i alla fall)

Dotter född oktober 2009 och Son född januari 2012
  • Saga09

Åhh jag mår så illa :( vet inte exakt när BIM är eftersom det hoppat lite de senaste månaderna. Tog ett test idag och jag ser nåt jättesvagt.. Kan man man verkligen må såhär illa innan/om man plussar? Har aldrig mått direkt illa tidigare..

• chiqita

Saga: man kan visst det. En tjej i en fb-grupp mådde i princip illa från ÄL och hon var gravid

• chiqita

Åh.. Trodde att jag hade ÄL för en vecka sedan men så fick jag galna äl-liknande flytningar i helgen så nu vet jag inte vad jag ska tro... :-/

• chiqita

Åh.. Trodde att jag hade ÄL för en vecka sedan men så fick jag galna äl-liknande flytningar i helgen så nu vet jag inte vad jag ska tro... :-/

• Saga09

Testade idag och det är ett mkt synligare streck nu.. helt otroligt att det verkar ha gått på en gång nu.. Med de andra tog det 5 resp 9 månader innan det tog sig

• Smulan 89

Bmi+6 idag och ingen mens ännu. Fick neg på bmi+2. Får se vad som händer, men gör inget om mensen kommer just denna månad, annars blir det bf 10:e dec. Ska testa på nytt på fre eller lör för vi får lite folk hit på lör och är jag inte gravid så kan jag tänka mig att ta ett glas.

Svar på tråden Så var planerna igång för en trea 2015 :-)