Smulan 89 skrev 2014-03-31 22:39:35 följande:
Jo, hon lyssnade på hjärtljuden och sa att allt va bra...
Jag gick till henne någon gång andra graviditeten men sen bytte jag till en annan. Tycker dock att det är väldigt jobbigt att gå till bm. Alla jobbiga prover och koller som görs. Har väldigt ont av sprutor, även om det bara är det lilla sticket i fingret... Gyn-undersökningar är som tur inte rutin hos oss, för det vägrar jag. Blev tvingad att göra en gyn-undersökning av samma bm som sa att jag var gravid fast jag inte längre var det. Hon tvingade mig att göra en gyn-undersökning bara för att jag inte hade gjort det någon gång innan (var 20 år då).
Jag vet att det är bra att hålla koll så bebisen och man själv mår bra, men jag behöver en bm som jag kan lita på och som inte bara kör över mig. Allt som har med mvc att göra får mig nästan att inte vilja ha fler barn. Tycker att det är jättejobbigt att jag borde gå till en bm om jag blir gravid nu igen =(
Nej jag fattar. Jag jobbar själv i vården och möter många som mår sjukt dåligt över att ta prover mm. Det är väldigt viktigt att du hittar en bm som du kan lita på och som du känner förstår dig! Se dig om efter någon annan, fråga vänner som är bra referenser vad dom tycker om olika bm:or.
Du ska ju känna dig trygg liksom annars fattar jag att du inte går.
Vi har inte heller gyn som obligatoriskt men det är ju dom där cellproverna som är bra att göra ibland. Jag hittade en bm på en privat klinik som jag känner förtroende för som jag går extra till om jag ska göra det. Går inte till landstingets kallelser. Så jag kan fatta.