• chiqita

Så var planerna igång för en trea 2015 :-)

Trodde väl aldrig att jag ens skulle vara öppen för att diskutera en trea med extremillamående, mkp och svåra foglossningar i bagaget, men så började vi prata om det härom kvällen och lite förvånat kändes det faktiskt rätt.
    Med stav i armen tänker vi att det ev tar lite tid innan kroppen är redo och nu är det bestämt. I början av nästa år åker staven ut och därefter hoppas vi att vara gravida sommaren 2014

Började med mulitivitaminer idag för att ge kroppen lite extra boost.
    Fler som börjat planera? Är det något annat jag borde tänka på? 

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 2/4-2012.. *kärlek* ?°´¯)
  • Svar på tråden Så var planerna igång för en trea 2015 :-)
  • minneli

Du får gärna starta en egen tråd om det, den här tråden handlar om oss som planerar vårt tredje barn.

• Titt ut

Håller med minneli sånt där vill vi inte ha i den här tråden. Ett stort skämt! Tar inte åt mig ett dugg av den kommentaren. 

Dotter född oktober 2009 och Son född januari 2012
  • chiqita

Internettroll tänker jag.. Ibland är det bara att inte bry sig...

Haft underliga molstickningar i magen, brösten ömmar och pulsen högre än normalt.. Väntar ut det ngn vecka till och försöker njuta av kommande påskledighet...

• eko my

Nu har jag bokat tid hos mvc i alla fall. Jag har flyttat sen sist men bytte tillbaka vc för jag gillar min bm så mycket som jag haft med de andra två barnen.  Trots att hon är rätt virrig,hehe.
    Fick tid den 29:e! Sen hoppas jag på KUB några veckor efter, men vi får se.
    Just nu känns det pest och pina för att orka med måste jag säga. Två barn och superslut i kroppen. Mannen jobbar massor och jag är cranky hela tiden typ.. Åh! Men denna tiden går ju över och då brukar man må bättre.
    Otrolig växtvärk i magen nu, spänner och drar.. Pyret stort som ett hallon, livmodern som en apelsin.. Tänk det!

• eko my
    chiqita skrev 2014-04-13 00:43:35 följande:
    Internettroll tänker jag.. Ibland är det bara att inte bry sig...

Haft underliga molstickningar i magen, brösten ömmar och pulsen högre än normalt.. Väntar ut det ngn vecka till och försöker njuta av kommande påskledighet...

väntar du bim, äl eller har du gått över? sorry om jag inte hänger med...
    spännande!..

• chiqita

Eko my: vet inte när eller om jag har bim. Tog ut staven 15 januari och sedan dess har jag inte fått ngn mens så jag vet inte om kroppen kommit igång ännu... :-}

• eko my
    chiqita skrev 2014-04-13 09:06:08 följande:
    Eko my: vet inte när eller om jag har bim. Tog ut staven 15 januari och sedan dess har jag inte fått ngn mens så jag vet inte om kroppen kommit igång ännu... :-}
    aha... ja hoppas det är bra vilket som då.. att kroppen kommer igång igen eller att det flyttat in någon i magen.. Bra, njut av påsken!
  • chiqita

Glad påsk alla! Själva är vi i Tyskland och i dag ska vi på Tropical Islands. Vaknade med regnet på fönsterblecket så att vara inomhus i tropisk värme känns superbra

• chiqita

Igår tog jag kontakt med en privat gynekolog for å få sett så allt är som det ska. Samtidigt har jag fått ontmolningar i äggstocksområdet på exakt samma sätt som när jag blev gravid med Hugo. Tog ett test bara för att och naturligtvis var det något fel på just det testet och stickan helt blank, dvs inget kontrollstreck och inga svar :-P
    Vet inte om jag ska köpa ett nytt test eller vänta till kollen nästa vecka.
    Hoppas alla haft en fin påsk!

• Maajsi

Ja, idag kom mensen 8 dagar försent.. punktligt eller vad?! Trodde min kropp hade kommit igång på en gång men tydligen inte. Hoppas den inte tjorvar mer.. Man hade ju hoppet att det, trots skydd, var en graviditet men icke. Förhoppningsvis kan vi börja försöka nu i maj/juni. :)

Svar på tråden Så var planerna igång för en trea 2015 :-)