• chiqita

Så var planerna igång för en trea 2015 :-)

Trodde väl aldrig att jag ens skulle vara öppen för att diskutera en trea med extremillamående, mkp och svåra foglossningar i bagaget, men så började vi prata om det härom kvällen och lite förvånat kändes det faktiskt rätt.
    Med stav i armen tänker vi att det ev tar lite tid innan kroppen är redo och nu är det bestämt. I början av nästa år åker staven ut och därefter hoppas vi att vara gravida sommaren 2014

Började med mulitivitaminer idag för att ge kroppen lite extra boost.
    Fler som börjat planera? Är det något annat jag borde tänka på? 

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 2/4-2012.. *kärlek* ?°´¯)
  • Svar på tråden Så var planerna igång för en trea 2015 :-)
  • chiqita

Fru LH: här hemma är mannen helt med på det. Han har alltid velat ha tre så nu när jag också vill det är han glad

• Fru LH

Åh, önskar att det var så! Man blir ju lite velig själv när det inte är säkert vad den andra vill. Men min man är lite så, tänker lite för mycket på det praktiska. Han var lika med de tidigare, men sen ville han bara köra . Så har han varit nu med, men då har jag sagt att vi inte ska stressa på och då blir han velig.... Var du osäker själv tidigare chiqita?

• chiqita

Fru LH: tja, med tanke på tidigare erfarenheter av värre illamående för var graviditet, sist foglossning som small till i höfterna så snart jag reste mig och knappt kunde gå, moderkaksprov på grund av ökad kromosomfelsrisker.. Sa efter första att det räckte med ett barn, efter lilleman att aldrig mer. Mycket också för att mannen ville väntat fyra-fem år till med trean och det tyckte jag var föööör gammalt. Men så i höstas tänkte vi plötsligt annorlunda båda två, och kände att "nu kör vi!"
    Det är trots allt "bara" 9 mån i en graviditet och när jag ser vilken glädje barnen har av varandra, då känns det värt det
    Allt det praktiska löser sig.

• Fru LH

Chiqita, hoppas verkligen att du kommer få det lättare denna gång! Förstår att du velat! Mina graviditeter har varit oförskämt lätta, men det kan ju bli annorlunda. Sen hade jag hemska problem m amningen första gången, men den kan man ju som tur är skippa om det skulle bli så igen. Är beredd på en unge som sover riktigt dåligt eftersom vi haft en sådan, men vem vet nästa kanske blir en sådan som sover massor. En sak är säkert, det blir aldrig som man tänkt sig

• chiqita

Hehe, nej med små bebisar kan man i princip stoppa allt av planering i byrålådan

• chiqita

Jahapp.. Stenskenis och test som inte visas helt som de ska (ett streck i mitten i stället för höger) men borde sett det andra strecket ändå.. Trodde nästan säkert att det skulle bli plus efter att jag fick slänga gårdagens snickers som inte var det minsta god och då kaffet smakade pyton... Tyckte jag ev kunde skymta något svaaagt men tror tiden hade gått ut och oavsett för svagt. Så.. lika hormonell som förr eller för tidigt test... Tiden får utvisa... :-P

• chiqita

Mannen och jag myste till det i morse, sedan dess har jag haft svagt rosa/brunt på pappret när jag torkat mig.. Tja, antingen är det mens på g, tidigt mf eller graviditet.. Hoppas så klart på det sista..

Hur går det för er andra? Hur mår ni gravida?

• Carolina01

Vår bebis är lite osäkert om den tänker stanna i magen eller inte, var på vul i vad jag trodde var V 7+2 men läkaren trodde att det bara var 5+2... Läkaren såg något som kunde vara hjärtslag dock, och man såg fostret tydligt... Så antingen blir det mf eller så hade jag sen äl vilket inte är helt otroligt då jag blev gravid på första mensen efter min 2a föddes:)... Ska göra vul igen om 1,5v så då kan man förhoppningsvis se... Känns lite olustigt!

Mår ganska bra iaf, inget direkt illamående, däremot känns fogarna redan:/... Håller tummarna att det ser bra ut på vul:)!

• chiqita

Carolina: håller tummarna för dig. Kram

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 2/4-2012.. *kärlek* ?°´¯)
  • Fru LH

Nu har vi lagt beslutet kring en trea på is. Vi måste besluta var vi vill bo först. Jag tror att de två olika besluten gjorde mannen helt förvirrad. Nu har jag sagt att vi tar det lugnt, funderar på vart vi ska bo, njuter av att äntligen ha det lite lugnare och sen blir det som det blir. Förhoppningsvis känner vi båda att det är läge sen. Om inte så får jag bara acceptera. Har haft två mäklare här idag för värdering och offert, kollar på en lägenhet i helgen. Mest för att få utgångsläget klart för oss och förstå vad det skulle innebära.. Sen blir det troligtvis hösten att bara bo och känna efter. Flyttar vi blir det att tajma skolstart nästa höst. Känns skönt att äntligen ha en gemensam plan och köra med öppna kort. Hoppas att ni andra är gravida den dagen vi äntligen bestämmer oss

Svar på tråden Så var planerna igång för en trea 2015 :-)