• chiqita

Så var planerna igång för en trea 2015 :-)

Trodde väl aldrig att jag ens skulle vara öppen för att diskutera en trea med extremillamående, mkp och svåra foglossningar i bagaget, men så började vi prata om det härom kvällen och lite förvånat kändes det faktiskt rätt.
    Med stav i armen tänker vi att det ev tar lite tid innan kroppen är redo och nu är det bestämt. I början av nästa år åker staven ut och därefter hoppas vi att vara gravida sommaren 2014

Började med mulitivitaminer idag för att ge kroppen lite extra boost.
    Fler som börjat planera? Är det något annat jag borde tänka på? 

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 2/4-2012.. *kärlek* ?°´¯)
  • Svar på tråden Så var planerna igång för en trea 2015 :-)
  • SH1980

Eko my - Så ledsen för er skull. Kram

Fru LH!
    Jag är kluven, men det lutar åt ett tredje barn.

• chiqita

Idag kom den röda tanten. Inte mycket men så sa läkaren att slemhinnan var tunn med så får se om det kommer i gång mer snart. Om jag utgår från det hon sa har jag en lutealfas på 10-14 dagar typ. Återstår att se om detta betyder att kroppen kommit igång nu, men då hoppas jag vi kan börja försöka på riktigt nu

• Fru LH

I min plan ingår att komma igång lite m träning före en ev trea kommer. Renovera badrummet och göra en liten resa m barnen vill vi också få in före :). Sen vet man ju aldrig vad man hinner m. Mannen vill att vi börjar försöka i juni. Får se om vi vågar. Kanske vill fundera ngn månad till först. Ett stort beslut att ta!

• Titt ut

Chiqita: Hoppas det är på gång!

Jag började äta folsyra för 1 vecka sen och ska börja äta mer järnrik mat nu då mitt järnvärde har krånglat med mina två tidigare graviditer.

Den här månadens ska jag börja med ÄL- test och fram till augusti då det är dags. Det känns så kul att äntligen vara i startgroparna!! Igår fick jag en stark längtan efter en liten bebis

Dotter född oktober 2009 och Son född januari 2012
  • Misswiren

Hejsan.

Nu är de dax för nr 3. Har en som är född 2004 och en 2011.

Senaste fick bli till via insemination, men vi vill försöka på naturlig väg. Känns långt bort, men man vet fan aldrig :D

Hade ÄL höjning den 2.a Maj, alltså ÄL runt den 3.e. Dum som jag är så tog jag test imorse som visade NEG. BIM - 7, känns väl inte jättebra, men ja. Vi jobbar på ;)

Hur går de för er andra?

• chiqita

Titt ut: tja du.. Något verkar inte helt i balans, tror jag hade ÄL igår eller idag redan... Får väl se om detta blir en lång eller kort cykel...
    Hur går det för alla andra? Hur många är vi som försöker nu?

• minneli

Jag och sambon hade iaf vårt längsta samtal om ett tredje barn i söndags. Jag föreslog att jag skulle ta ur spiralen i mitten av juni/slutet av juni. Fick inget bestämt nej men inget direkt ja heller.

• chiqita

Minelli: han kanske bara behöver tänka på det en stund, låta tanken sjunka in. Ge det en liten tid och om han inte säger något kanske ta upp det lätt igen? Kram

• SH1980

Vi har bestämt oss. Frågan är när? Börjar jobba 80% nu i september.

Svar på tråden Så var planerna igång för en trea 2015 :-)