SH1980 skrev 2014-05-28 16:41:37 följande:
Fru LH Tuffa svängar. Vi hade visning på vårt förra hus i mars 2013. Sålde i mitten av april och dottern kom i slutet av april. Flyttade till ett mellanboende i juni och flyttar ut på fredag. Bor nu runt fr.o.m. fredag till slutet av augusti. Svärföräldrarnas villa och olika sommarhus. I slutet av augusti får vi nycklarna till vårt hus. Under denna tid har vi ritat vårt hus, ansökt om bygglov, haft 100 olika möten och tagit 2000 beslut. Vart vill jag komma med detta? Har man ett stabilt förhållande och bra ekonomi så klarar man att ha det intensivt under en period. Strunta i hur ni vill bo just nu. Bestäm er först och främst om ni vill ha ett tredje barn eller ej. Resten löser sig utan större problem tror jag.
Tack SH1980! Jo, borde kanske tänka så, men mannen verkar vara så stressad så vill inte pusha honom mer... Vi hade stambyten i lägenheten och bodde på 6 ställen i tre månader innan vi äntligen fick huset, flyttade hit för 10 mån sen och har sen renoverat och fixat massa. Jag bytte jobb precis innan det också. Mannen har inte klagat, men känns som att han kraschade på något vis nu när det äntligen var dags för vila och eftertanke. Nu kommer ju vardagen och det blev nog någon slags livskris för honom. Tror att han egentligen skulle behöva få vila sina tankar och landa, men tänk som sagt om tiden rinner förbi och det blir försent
Men samtidigt vill inte stressa oss in i något vi inte klarar just nu, men bättre då att det är ett aktivt beslut. Nu ångrar jag lite att vi flyttade från början